Gå til innhold

FEATURE: Disse spillene gir deg masse valuta uten ekstra kostnader


Anbefalte innlegg

Det blir jo som å spasere inn på Rema og klage på at de har Pepsi der, når man vil ha Cola. Er jo bare å kjøpe den cola-flaska? Hvorfor irritere seg grønn over at de også selger pepsi?

 

Det er som å spasere inn på rema og finne ut at de har endret smaken til vanlig cola for å få deres pepsi til å fremstå som mer attraktiv. Å tro at loot boxes eksisterer helt uavhengig av andre designervalg i spill er nok litt naivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg ga i all hovudsak opp "AAA"-spelindustrien for lenge sidan. Det har rett og slett vore for mykje tøv frå den kanten, om det skulle vere plagsom DRM, krav om konstant tilkopling til server, mikrotransaksjonar, uærleg marknadsføring, sesongpass, "loot crates", eksklusivt innhald for førehandsbestilling, og so vidare. Samstundes har vi fått ein glimrande indie-industri som lagar fleire spel enn eg har tid til å spele, med ein kvalitet som kan måle seg med og ofte overgå kva som helst frå dei store utgivarane. Divinity: Original Sin-spela er gode eksempel på dette.

 

Valget blir då lett for min del. Dersom eit spel blir lansert med ein forretningsmodell eller ei DRM-løysning eg ikkje ønsker, droppar eg det, sjølv om spelet i seg sjølv er interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er rimelig sykt at Divine Divinity 2 koster 340 kroner. Du har vel lett 100 timer gameplay der uten å ta med multiplayeren i betraktning.

 

Spillt i 90-timer og er akkurat ferdig med akt 2 av 4. Nå har jeg spillt på Tactician-vanskelighetsgraden da, som krever at man gjør ganske mye av contentet for å kunne komme seg videre levelmessig.

90 timer og bare akt 2 av 4 høres ut som man får mye spill :O

Lenke til kommentar

Jeg forstår at vi er krigsstien mot loot crates og grådige utgivere om dagen, men hva er egentlig problemet med helt kosmetiske loot crates som f.eks de man får i Overwatch eller Heroes of the Storm?

 

Alt som kan kjøpes av fordeler er selvfølgelig bare tull. Inkludert i singleplayer. Synes alle bonuser inkludert i preorder, deluxe-utgaver og lignende også er tøv. Og dag 1 DLC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår at vi er krigsstien mot loot crates og grådige utgivere om dagen, men hva er egentlig problemet med helt kosmetiske loot crates som f.eks de man får i Overwatch eller Heroes of the Storm?

 

Alt som kan kjøpes av fordeler er selvfølgelig bare tull. Inkludert i singleplayer. Synes alle bonuser inkludert i preorder, deluxe-utgaver og lignende også er tøv. Og dag 1 DLC.

 

Problemet er at du ikke har noe kontroll over hva du får, om du vil ha et skin og åpner 10 pakker så er det ikke sikkert du får det skinnet eller nokk til å "crafte" det.

 

Er da enig at det er bedre enn disse pay to win spillene men jeg mener fremderles at lootbox er et problem selv uten pay to win elementer.

 

Husk at det er en form for gambling, og tenk hvor mange unge mennesker som faktisk spiller disse spillene du nevner her.

 

Er gambling i tillatt i de landene disse spillene slippes?

Er det 18 års grense på disse spillene?

 

I og du har sikkert ikke noe problem med dette, jeg spiller selv hots daglig men jeg savner den tiden før loot box kom.

Lenke til kommentar

 

Jeg forstår at vi er krigsstien mot loot crates og grådige utgivere om dagen, men hva er egentlig problemet med helt kosmetiske loot crates som f.eks de man får i Overwatch eller Heroes of the Storm?

 

Alt som kan kjøpes av fordeler er selvfølgelig bare tull. Inkludert i singleplayer. Synes alle bonuser inkludert i preorder, deluxe-utgaver og lignende også er tøv. Og dag 1 DLC.

 

Problemet er at du ikke har noe kontroll over hva du får, om du vil ha et skin og åpner 10 pakker så er det ikke sikkert du får det skinnet eller nokk til å "crafte" det.

 

Er da enig at det er bedre enn disse pay to win spillene men jeg mener fremderles at lootbox er et problem selv uten pay to win elementer.

 

Husk at det er en form for gambling, og tenk hvor mange unge mennesker som faktisk spiller disse spillene du nevner her.

 

Er gambling i tillatt i de landene disse spillene slippes?

Er det 18 års grense på disse spillene?

 

I og du har sikkert ikke noe problem med dette, jeg spiller selv hots daglig men jeg savner den tiden før loot box kom.

 

 

Godt poeng. Har sett argumentet ang gambling før, og er forsåvidt enig i det. Samtidig er det ikke et nytt fenomen med skins eller andre kosmetiske ting i kister, loot crates eller lignende. Sitter ikke med inntrykk av at gamblingaspektet er det folk flest har problemer med, de bare misliker loot crates fordi det i nyere tid har blitt lagt inn ting som ikke er kosmetisk i blant annet singleplayer. Det gjør selvfølgelig ikke gambling til et mindre problem. Team Fortress 2 innførte loot crates i 2009 hvis jeg ikke husker feil.

 

Spillbransjen har vært på feil kurs i flere år, med "pay to win" i single-player spill i form av bonuser via preorders, dlc, season pass og annet (f.eks kjøp av ammo i Dead Space 2). At dette smitter stadig mer over på multiplayer er en uting. Men så lenge folk betaler for det, så vil det bare bli verre fremover.

 

Men det er jo fint at blir et slags oppgjør mot det, uansett hvilken form det har. Forhåpentligvis får det noen utgivere til å tenke annerledes. Også vil noen utgivere tenke annerledes for å få oss til å bruke mer penger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...