Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mann 21, hårtap?


Inventory

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er en mann på 21år med kort (og relativt tykt) hår med små viker (0,5cm). I det siste så har jeg fått med meg både ett og to hårstråd hver gang jeg tar meg selv i håret! Jeg har ikke tenkt så mye over det tidligere, men nå ligger det noen få hår i vasken, dusjen og lekseboken konstant! 

 

Foreløbig så merkes det ikke på meg, men er det sånn at jeg miste håret mitt nå? Hårene som faller er av har ikke noe "rot" med seg, det er kun håret - akkurat som om det skulle ha vært klippet!!!

Mvh 

Livredd (21) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange årsaker til hårtap, og dessverre er det de hvor det er mer genetisk betinget som tydelig mister håret i ung alder.

 

Er ingen ekspert, men forhørte meg med div frisører som har forskjellige meninger da jeg i tidligere alder mistet en del hår, men flere mente at visse shampoer som er 'sterke' (ph verdi?) kan slite på økosystemet i håret, feks head n shoulder hvilket jeg brukte. Etter at jeg stoppet med den så gikk ting tilbake til normalen og har alt hår inntakt! Om det er rett, hvem vet, men funket for meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...