Gå til innhold

Slik skal Nissan-elbilene synge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Galskap å skape enda meir støy i samfunnet. Eg har sjøl en nissan, og skrur omtrent alltid av ryggealarmen fordi den bråker for mykje. Lyden av en bensinmotor på tomgang hadde vore rikelig. To ganger har eg kjørt bak folk som ikkje hørte meg, då hadde det vore kjekt å ha en knapp som satte på td motorlyd nokre sekund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Galskap å skape enda meir støy i samfunnet. Eg har sjøl en nissan, og skrur omtrent alltid av ryggealarmen fordi den bråker for mykje. Lyden av en bensinmotor på tomgang hadde vore rikelig. To ganger har eg kjørt bak folk som ikkje hørte meg, då hadde det vore kjekt å ha en knapp som satte på td motorlyd nokre sekund.

Ble ikke noen biler produsert med *to* horn? Et kraftig for andre kjøretøy og et svakere for fotgjengere?

 

Jepp, jeg tror nok heller jeg vil ha 'fotgjengerhorn' enn kunstig elbilstøy..

 

 

 

For øvrig er det nå obligatorisk å se igjen Ylvis-brødrenes stunt hvor de monterte horn fra et lokomotiv på en Buddy og snek seg inn på folk. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da kan jo alle Nissan elbil-eiere glede seg til en trådløs SW oppdatering med den nye funksjonen!...åååh..nei... glemte jo at Nissan selvsagt gir faen i sine eksisterende kunder.

Hvorfor skulle de bry seg med å gi noe ekstra? Kundene er jo allerede loppet, og da er det ingen gevinst i Nissans øyne å gi dem noe, Nissan er jo ikke Tesla heller.

Apropo Tesla, fikk to oppgraderinger i denne uken, gratis.

Den ene var camper mode +++, den andre var at de gjør bruktbilen min 20% raskere fra 0-100kmh. Fra 5.4 til 4.4sekunder.

Slike oppdateringer er selvsagt ikke noe Tesla forbeholder sine premium modeller, men også gir likefullt til billige modeller som Model 3.

Med andre ord, Nissan må ta seg en bolle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bolle eller ikke, så vil jeg påstå at Leafen har vært den viktigste elbilen for å transformere det norske elbilmarkedet, viktigere enn Model S. Så vil jeg jo si da at jeg synes de stakkars Nissan-eierne fortjener den bolla for den selvoppofrende jobben de har gjort. For de ligger vel fortsatt relativt nært bunnen på Autoindex-oversikten over fornøyde eiere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apropo Tesla, fikk to oppgraderinger i denne uken, gratis.

Den ene var camper mode +++, den andre var at de gjør bruktbilen min 20% raskere fra 0-100kmh. Fra 5.4 til 4.4sekunder.

 

Så...altså. Det er ikke slik at Tesla optimerer koden og dermed "finner" mer kraft eller lager ny kode som utnytter motoren og batteri bedre. Motoren i bilen er den samme hele tiden og programvaren oppdateres for å fjerne begrensninger. Man laster ikke ned og installerer mer hestekrefter eller større batteri.

 

Med andre ord: Du kjøper og betaler du for en bil med redusert motorkraft og "bremseklossene" på. Deretter fjerner Tesla begrensingene litt etter litt til stor jubel fra eierne men kaller det altså "oppgradering".

Gratis oppgraderinger, attpåtil.

 

Dette er ikke noe du får som bonus eller ekstra men er bare en form for reklame der du etterhvert nå har fått det du egentlig betalte ekstra for allerede da du kjøpte bilen.

 

Gratulerer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...