Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Negativt innstilt til jenter


Anbefalte innlegg

Heisann, alle sammen
 
Jeg er en mann i midten av tjueårene, med det meste på stell. Går mot slutten av høyere utdanning, signert jobbkontrakt og har ikke nevneverdige problemer med vennskap eller familie. Jeg slet en del i ungdomsårene med vennskap og var mye ensom, men tok meg sammen og har det bra nå. Etter jeg tok meg sammen, begynte jeg å date en del rundt, halvveis på jakt etter dame. Jeg var i starten usikker og klein, noe som førte til mye skuffelser, men det har løsnet og jeg er blitt flink til å sjarmere. Det har blitt mange jenter etterhvert, sikkert et behov for å kompensere for at jeg var mindre poppis med damene tidligere år. Det siste halvåret har jeg spesielt merket at, selv om jeg gjør godt inntrykk på date, så faller jeg av lasset når vi begynner å bli kjent. Mye grunnet mistenksomhet til jenta og, dessverre, mangel på respekt for henne. Hvorfor? Jeg vet ikke, kanskje forsvarsmekanisme. I fremtidig karriere og relasjoner så er det dog en fordel å kunne akseptere sine medmennesker og deres svakheter. For å starte et sted, så ønsker jeg med dette innlegget å se på det jeg sliter aller mest med: jenter og dating. Mer konkret så er det 2 ting jeg vil nevne nå.
 
1. Jeg henger meg opp i antall sexpartnere til daten.
Jeg holdt i sommer på med ei jeg likte veldig godt. Mye like interesser, sunn arbeidsmoral, fin kropp og et latterlig vakkert smil. Da vi var hos henne og skulle til sengs, så var det et ark på soveromsdøra hennes. Alle jentene på kollektivet hennes hadde ark med beskrivelse av personen som bor på rommet, og på hennes var det mye snakk om alle guttene hun dro med hjem fra byen, all sengeaktiviteten på rommet hennes og hvordan ingen gutter kunne motstå henne. Jeg ble veldig skuffet, og hun defensiv. Jeg prøvde skjule skuffelsen, men det gikk ikke, og alt ble veldig kleint. Vi sluttet å date etter den kvelden. Slik har det vært med andre jenter også, og jeg mister det som virker som ellers bra jenter ved at jeg tenker mye på hvem de har spredd beina for, hvor mange, og i hvilke situasjoner, for eksempel mange kjærester på rad eller hyppig ons på festival? Det gjør uansett at jeg blir negativt innstilt til jenta. Jeg tenker at fortid er ikke bare fortid, det sier mye om henne. Jeg tenker tanker som at jenta er løs og at jeg ikke burde bruke tiden min på ei trashy jente som tar sex for gitt og ligger mye rundt. Dette er tanker jeg har alltid hatt i hodet, men som folk alltid har fortalt meg er feil, at det ikke har noe å si for meg om jenta har promiskuøs fortid og har knullet mye badboys fra Tinder. Da jeg for en god stund tilbake fant subredditen /r/TheRedPill, fant jeg mange som var enige i mine tanker om damer og deres antall sexpartnere, og nå klarer jeg ikke gi slipp på disse tankene. Jeg vet at det er tabu, og tankene fører ikke med seg noe godt. Selv har jeg også aktivt forsøkt å ligge rundt, uten å helt få det til så mye som jeg ønsket, men har blitt en del de siste årene likevel. Altså er jeg hyklersk.
 
2. Jeg syns mange jenter er uforskammede, og dette skaper forakt hos meg. Her er det mange eksempler som kan nevnes. Man har fått grei kontakt med ei jente, dro gjerne på en date eller tre, litt koselige meldinger, bra selskap i lag (trodde man selv da), så slutter hun plutselig å svare. Ingen forklaring. Forsøker man å spørre hva som gikk gale, får man ikke svar. Det fremstår for meg som hjerteløst og direkte frekt. Har man tatt seg tid til å omgås noen med potensielt romantiske intensjoner, bør man kunne ta seg tiden til å sende en enkel melding som "Beklager, jeg tror ikke vi vil fungere. Lykke til videre". Da kunne man beholdt et snev av medmenneskelighet og selvrespekt, men nei. Det finnes mange eksempler. Småting irriterer også og gjør at jeg blir negativt innstilt til nye jenter. Eksempel på dette er hvor flyktige mange er. På dansegolvet kan ei jente virke sykt gira på å dra hjem med deg, før hun momentant forsvinner i lag med en anna fyr rett før stengetid. Dette gjør at jeg føler lite tillit til jenter, kan ikke stole på dem, kan ikke forvente noe av dem. Noen man ikke kan stole på eller forvente noe av, er jo rasjonelt sett noen en ikke bør omgås, men hvordan kan en da finne seg livspartner på sikt? Ønsket er jo å finne seg en livspartner, men om det er noe vits å finne seg ei som er slik jeg har beskrevet er jo også et spørsmål jeg spør meg selv. Vet ikke, sliter med å forklare tankene og følelsene på en bra måte. Det blir sikkert misforståelser om hva jeg tror og tenker. Er uendelig mange ting jeg har lyst å ytre, men må begrense meg. Jeg syns det er barnslig (av mangel på et bedre ord) å holde disse fordommene mot en gruppe mennesker, og jeg innser at lignende oppførsel også er å finne hos menn. Da det er jenter jeg dater, blir det dem som forarger meg. 
 
Jeg tenker det verste om jenter helt til det motsatte er bevist. Det motsatte blir dog aldri bevist, fordi det praktisk talt ikke kan bevises at ei jente er "god". Ved vennskapelige relasjoner og profesjonelle relasjoner så har jeg ikke tilsvarende problemer, men jeg er negativt innstilt til alt som har med uteliv, dating og sex å gjøre. At jeg dømmer jenter på fylla går utover min evne til å trives på byen, og jeg har nærmest bestemt meg for å bli avholds. Selv om jeg blir avholds, så regner jeg med at min framtidige dame kommer til å ha historie med mye fylla og ons, noe jeg _hater_ tanken på. Da tenker jeg at jeg burde kanskje dra på fylla likevel og gjøre det samme, slik at vi stiller med lik erfaring, men da blir jeg jo bare negativ fordi jeg dømmer alle på fylla. Teit mentalitet. Verst av alt er at det føles feil å skulle prøve å omprogrammere seg selv, som å innrømme nederlag mot det sex-positive samfunnet i dag, selv om det åpenbart ikke har noe for seg å ha disse tankene.
 
Jeg er ikke psykolog og har ikke spesielt med kompetanse om temaet, derfor vil mine hypoteser om hva som er gale med meg samt forslag til motvirkende tiltak formes av den begrensede kunnskapen jeg besitter. Av denne grunn, henvender jeg meg til dere her på forumet med (forhåpentligvis) litt mer erfaring. Hvordan kan jeg gå frem for å endre disse tankemønstrene?

 

Beklager rotete innlegg. Håper jeg fremstiller meg selv og tankene på riktig måte. 



Anonymous poster hash: 36ce7...16f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, hvor begynner man...

 

1. Du ligger rundt selv, og er ikke i noen posisjon til å kritisere andre jenter for å gjøre det samme. Det gjelder faktisk uavhengig av hvor mye de puler. Det er ikke din business.

 

2. Kom deg ned fra din høye hest. Jenter er ikke "uforskammede" fordi de slutter å tekste med deg. Det er ikke så kult gjort, men heller ikke uvanlig. Og så vidt jeg har fått med meg er "ghosting" vel så mye en gutteting, så ikke noe poeng i å kjønne det.

 

3. At jentene du danser med forsvinner med andre gutter er ikke noe grunn til å hate på dem!? Jeg er gutt og danser med andre jenter stort sett hver gang jeg er på byen, men aldri i livet om jeg gjør noe med dem; jeg går hjem med kjæresten min. Når jeg var singel danset jeg også med jenter på byen som jeg aldri ble med hjem. Noen av oss danser bare fordi vi liker å danse. :) 

 

 

Du stiller for høye krav til andre. Ta deg sammen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er forskjell på jenter og gutter når det kommer til datingmarkedet, enten man liker det eller ei. Det er klart noen gutter får usmak i munnen når de må kjempe med nebb og klør for å få jenter, hvor jenter derimot prøver det de kan med gutter som helt klart er utenfor deres liga når det kommer til bla. annet utseende. Men de får nå uansett ett eller flere ut av det da, så litt anerkjennelse blir det.

 

Da kommer 80/20 regelen inn.

 

Selv løste jeg min egen "gåte" med å være trent som en bodybuilder. Bonus var høyere utdanning og en egen kjøpt leilighet.. og bil!

 

Min fysikk ga meg selvsikkerhet i og med at jeg visste jeg så ganske bra ut.

 

Nå og de siste 10 år har ikke damer vært problem. Og nå har jeg ett annet fokus, nå vil jeg finne en dame å få kids med, men ingen av dem evner til å spare penger eller noen ting haha.

 

Ta deg en fase hvor du gir komplett F i damene du møter. Ikke behandle dem med respekt og gentleman opplegg. Pul dem hardt, spytt dem i ansiktet, knull dem i ræva og gi satsen langt ned i halsen på dem. Dette kan høres provoserende ut, men det funka for meg og funker for en god del andre menn der ute.

Lenke til kommentar

Jeg føler dette kan til en hvis grad være normalt. I tyveårene begynner man å forme sin vennekrets til mennesker med tilsvarende interesser og standard. Når man da beveger seg inn på dating senen vil man møte personer som besitter helt andre standarder enn seg selv. For heterofile vil dette da bare gi innsyn hos det motsatte kjønn, slik at man kan få et negativt syn om en gruppe mennesker. Kan derimot garantere at det finnes vel så mange menn som du ville reagert tilsvarende negativt på.

 

Det er derimot lov å ha standarder. Men passe litt på dobbel standarden. Det at du aktivt er ute etter å ligge rundt, men reagerer på andre med lettere syn på sex virker noe hyklersk ja. Men det finnes vel flere eksempler på hvor mennesker ønsker å holde sin partner til høyere standard enn seg selv, uten at de må være kritikkverdig.

 

Er enig at hvis man har vært på date men en person opp til tre ganger, er det mangel på respekt og høflighet om den personen uten videre slutter all kontakt og ignorerer meldinger.

 

Det kan være at for personer med annerledes standard/kresne ikke vil ha mest suksess på utesteder og dansegulvet. Da dette kan fort være hitt and miss til de grader. Og kanskje et forsøk vil være å prøve andre fronter for dating.

Lenke til kommentar

Så du hater alt ved damer som du selv gjør. Kanskje du egentlig hater deg selv og prøver så godt du kan å tro at du er bedre enn andre...

 

Verden er som den er og vårt samfunn har blitt som det har blitt, det må du bare innse. Hvorfor prøver du å møte damer på de arenaene der de passer best til din beskrivelse? Liker du ikke fotball så går du ikke på fotballkamp..

 

Jeg vil anbefale deg å lete etter damer der de passer bedre i forhold til det jeg forstår er ønskene dine. Kristenkor eller andre kristenklubber er faktisk et godt tips, men blir som regel bare ledd av, noe jeg forstår. Skal jeg anbefale andre steder enn der de moralske religiøse er så blir det andre land, noe som også ofte blir dårlig mottatt.

 

Det var den regla og for å være ærlig så tror jeg hodet ditt vil si til deg de samme tingene uansett jente du finner. Er det verdens snilleste og mest sexy jomfru som innfrir alle "kravene" dine så tror jeg du alikevel hadde klart å finne på noe negativt og droppet henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er forskjell på jenter og gutter når det kommer til datingmarkedet, enten man liker det eller ei. Det er klart noen gutter får usmak i munnen når de må kjempe med nebb og klør for å få jenter, hvor jenter derimot prøver det de kan med gutter som helt klart er utenfor deres liga når det kommer til bla. annet utseende. Men de får nå uansett ett eller flere ut av det da, så litt anerkjennelse blir det.

 

Da kommer 80/20 regelen inn.

 

Selv løste jeg min egen "gåte" med å være trent som en bodybuilder. Bonus var høyere utdanning og en egen kjøpt leilighet.. og bil!

 

Min fysikk ga meg selvsikkerhet i og med at jeg visste jeg så ganske bra ut.

 

Nå og de siste 10 år har ikke damer vært problem. Og nå har jeg ett annet fokus, nå vil jeg finne en dame å få kids med, men ingen av dem evner til å spare penger eller noen ting haha.

 

Ta deg en fase hvor du gir komplett F i damene du møter. Ikke behandle dem med respekt og gentleman opplegg. Pul dem hardt, spytt dem i ansiktet, knull dem i ræva og gi satsen langt ned i halsen på dem. Dette kan høres provoserende ut, men det funka for meg og funker for en god del andre menn der ute.

 

Hva faen er det som feiler deg? Håper damejakten går dårlig og at du aldri får barn. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

slutt å tenke "gutter" og "jenter". Mennesker, personer - først og fremst.
Videre så kan du spørre deg sjøl, korleis du oppfører deg? Bruker du å ignorere jenter noen gong? Danse med ei, stikka av med ei anna? Knuller du rundt?
Om det er "ok" å gjøre for deg, kvifor er det ikkje greit for andre personer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er forskjell på jenter og gutter når det kommer til datingmarkedet, enten man liker det eller ei. Det er klart noen gutter får usmak i munnen når de må kjempe med nebb og klør for å få jenter, hvor jenter derimot prøver det de kan med gutter som helt klart er utenfor deres liga når det kommer til bla. annet utseende. Men de får nå uansett ett eller flere ut av det da, så litt anerkjennelse blir det.

 

Da kommer 80/20 regelen inn.

 

Selv løste jeg min egen "gåte" med å være trent som en bodybuilder. Bonus var høyere utdanning og en egen kjøpt leilighet.. og bil!

 

Min fysikk ga meg selvsikkerhet i og med at jeg visste jeg så ganske bra ut.

 

Nå og de siste 10 år har ikke damer vært problem. Og nå har jeg ett annet fokus, nå vil jeg finne en dame å få kids med, men ingen av dem evner til å spare penger eller noen ting haha.

 

Ta deg en fase hvor du gir komplett F i damene du møter. Ikke behandle dem med respekt og gentleman opplegg. Pul dem hardt, spytt dem i ansiktet, knull dem i ræva og gi satsen langt ned i halsen på dem. Dette kan høres provoserende ut, men det funka for meg og funker for en god del andre menn der ute.

 

Hva faen er det som feiler deg? Håper damejakten går dårlig og at du aldri får barn. 

 

 

Feiler meg ingenting, you gotta do what you gotta do

Lenke til kommentar

Det er forskjell på jenter og gutter når det kommer til datingmarkedet, enten man liker det eller ei. Det er klart noen gutter får usmak i munnen når de må kjempe med nebb og klør for å få jenter, hvor jenter derimot prøver det de kan med gutter som helt klart er utenfor deres liga når det kommer til bla. annet utseende. Men de får nå uansett ett eller flere ut av det da, så litt anerkjennelse blir det.

 

Da kommer 80/20 regelen inn.

 

Selv løste jeg min egen "gåte" med å være trent som en bodybuilder. Bonus var høyere utdanning og en egen kjøpt leilighet.. og bil!

 

Min fysikk ga meg selvsikkerhet i og med at jeg visste jeg så ganske bra ut.

 

Nå og de siste 10 år har ikke damer vært problem. Og nå har jeg ett annet fokus, nå vil jeg finne en dame å få kids med, men ingen av dem evner til å spare penger eller noen ting haha.

 

Ta deg en fase hvor du gir komplett F i damene du møter. Ikke behandle dem med respekt og gentleman opplegg. Pul dem hardt, spytt dem i ansiktet, knull dem i ræva og gi satsen langt ned i halsen på dem. Dette kan høres provoserende ut, men det funka for meg og funker for en god del andre menn der ute.

Stor kropp og liten hjerne, har aldri hvert mer passende i denne sammenheng. Du er på samme nivå som mange andre, unge og usikre jenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glasscola2: Jeg vet at jeg ikke burde tenke slik for å opptre i samsvar med samfunnets forventninger, men jeg gjør nå det likevel. Hjelper ikke å si at jeg ikke burde tenke slik, være slik, føle det slik. 

 

Malerifaen: 80/20-regelen er jeg kjent med, og har det siste året jobbet hardt for å bedre fysikken. Det hjelper på interessen fra det motsatte kjønn, men det er vel kanskje ikke her kjernen ligger. Få noen til sengs er en ting, holdning til jenter og underliggende verdier er en annen. Jeg tror ikke det vil hjelpe å behandle dem som dritt, det har dem ikke fortjent og jeg tror ikke det vil bedre min holdning til dem. 

 

code: Du skriver bra. Har du noen forslag til hvordan jeg kan passe på dobbeltmoralen? Jeg syns det er en ekkel tanke å skulle være i lag med ei jente som har blitt med mange ulike folk hjem, sugd mye forskjellig pikk og vært skikkelig løs. Eller tanken på at hun har hatt trekant. Jeg klarer ikke å sette ord på hvorfor det er en så ekkel tanke, hvorfor jeg skyr slike jenter. Jeg kan si noe svada om hva jeg tror er problemet, men jeg har aldri klart å resonnere meg frem til hvorfor jeg misliker det så sterkt, føler ikke jeg treffer rota av problemet uansett. Folk som deler mine meninger kunne sagt at ei jente kan ligge så mye rundt hun vil bare ved at hun eksisterer, mens en gutt må faktisk ha noen kvaliteter ved seg, og at menn og kvinner er ulike fra biologien sin side, men syns det bare blir mye bortforklaringer. 

 

aomt: Pleier å si fra at jeg ikke er interessert og svare på de spørsmål jeg måtte få om hvorfor. Hvorfor det ikke er greit at andre ligger mer flere, vet jeg ikke svaret på. Føles ekkelt, feil, som at jenta er mindre verdt, brukt vare, at hun er lite kresen og jeg er bare en av mengden. At sex ikke betyr noe. 

 

For dem som tror jeg bare har prøvd byen som sjekkearena, så er det ikke tilfelle. Prøvd skiturer med sportsforeningen til studentene her, fjellet, klatring, quiz nights via frivillige verv osv. men det er stort sett vanlige jenter der som har samme vanlige oppførselen at dem ligger mye rundt. Er guttedominert studie uansett og det virker som de mindre hemningsløse jentene er kapret i andre forhold for lengst. Flytter snart og håper å bli med i ny turforening der, i tillegg til å melde meg inn i den lokale dyrebeskyttelsen. Bør gå an å møte noen da. 

 

Uansett blir dette et veldig sidesprang da det ikke er å møte jenter som ikke ligger rundt jeg nødvendigvis ønsker å gjøre, men å endre holdningen jeg har til dem som faktisk puler rundt, og å forsøke å være mindre hyklersk. Noen som har forslag? Mindfulness? Psykolog? Flytte ut på en øy og gi opp dating? 



Anonymous poster hash: 36ce7...16f
Lenke til kommentar
Hei

 

Du virker som en bra kar, og jeg kan kjenne meg igjen i flere av tankene dine. Du har også en god tilnærming, siden du først og fremst ønsker å endre ditt eget tankesett.

 

1. Å henge seg opp i antall sexpartnere er nok ikke så uvanlig å gjøre, og handler kanskje mest om at samfunnet så lenge det har eksistert har forsøkt å kontrollere kvinners sexpartnere. Det var eneste mulighet til å kontrollere hvilke etterkommere som fikk arverett og hindre folk i å få barn som de ikke hadde ressurser til å forsørge. Å derfor gi en sosial fordømmelse til de som har mange sexpartnere er noe som sitter igjen i oss alle og er vanskelig å frigjøre oss fra.

 

Men rent objektivt så reduseres jo ikke en jentes verdi selv om hun har hatt 1000 sexpartnere. Og hvorfor er vi så opptatt av hvem som har gjort hva med kroppene sine? Er ikke hjernen viktigere enn kroppen? Burde vi ikke heller være opptatt av om en jente har snakket med 1000 samtalepartnere og hvor mange andre mennesker vi må dele den flotte personligheten hennes med? Er det ikke egentlig langt viktigere hvem hun forteller sine innerste tanker til enn hvem hun har sex med? Eller for å bruke et berømt sitat: "Det er ikke det som kommer inn i munnen, som gjør mennesket urent. Men det som går ut av munnen, det gjør mennesket urent." Personligheten er så mye mer verdt enn kroppen.

 

Klart at mange kjærester på rad kan være et symptom på at man sliter med å forplikte seg, men det kan også dreie seg om uflaks. Når stemningen blir klein og dere slutter å date etter en situasjon kan det være fordi dere begge er dårlige til både å snakke om og håndtere følelser, men det trenger ikke være det.

 

Fortid er selvfølgelig ikke bare fortid, men mange sexpartnere sier i disse dager ikke allverdens om noen. Det er selvfølgelig vanskelig for oss som ikke har så mange sexpartnere å ta innover oss. Det er nok heller ikke uvanlig at man føler en viss forakt for de som tar andre valg enn en selv, hvis du ikke drikker og møter en jente som tidligere har drukket endel er det klart at du kan føle hun har kastet bort tiden sin på fyll, mens hun kan føle at du er fordømmende med dine uuttalte holdninger.

 

2. Ghosting er ikke noe nytt. Det skrives blant annet om det i en bok jeg syns det var interessant å lese: https://www.forlagsliv.no/dokumentaravdelingen/2017/08/21/ellen-sofie-lauritzen-om-dating-apper-og-tinder/ du kan låne den på biblioteket. Hun antyder iallfall at ghosting kanskje handler mest om at vi syns det er vanskelig å avvise noen, det er lettere å la det skli ut i ingenting. Selvfølgelig er det uhøflig å ikke svare på en melding, men det er ingen alvorlig karakterbrist. Det er et resultat av massedatingen som nå har blitt vanlig, og et kort romantisk forhold gies ikke mer oppmerksomhet av hjernen vår enn det å ta ut søpla. Det er selvfølgelig ikke sunt, men hvem har ikke falt for fristelsen til å spise litt formye kake, det er ikke noe vanskeligere å falle i denne fristelsen, vi må forstå det istedenfor å fordømme det. Forståelig at det er irriterende, men det beste er kanskje å ikke la seg affisere av dette, iallfall hvis det er noen man ikke ser igjen.

 

Å skulle omprogrammere deg selv er neppe nødvendig i din situasjon, du er allerede på god vei til å endre tankesettet ditt om andres handlinger og oppførsel, neste gang det oppstår en klein situasjon setter du deg kanskje ned med dama og forteller hva du føler, spør hva hun føler og ikke gir deg før du faktisk skjønner hva hun føler.

 

For mye av grunnen til at man tenker det verste om andre er ofte at man ikke ennå har klart å sette seg inn i deres situasjon og deres tanker, men det kommer, du er allerede på god vei! Lykke til!

Lenke til kommentar

Kjæresten min er høyt utdannet, liker ikke å drikke seg dritings på byen, og har kun hatt 4-5 seksualpartnere før hun traff meg, da med folk hun var i forhold med.
Ingen av oss liker utroskap, eller det å gå ut på byen når man er i forhold. Ingen av oss var spesielt glade i gå gå ut på byen og flatfylla i utgangspunktet heller.

 

Vi vil begge at man skal ta sikte på at forhold skal vare livet ut.
Ikke noe bullshit om faser, eller "to års perspektiv". Enten vil man dele livet og starte familie etterhvert, eller så vil man pule rundt.

 

Slike damer finnes. Men de er en sjeldenhet. Jeg var heldig.



Anonymous poster hash: 017da...9a8
Lenke til kommentar

En viktig ting å huske på når du spør om råd fra folk på forum er at det du får ikke trenger å være representativt i det hele tatt. Altså du kan få veldig mange som gir deg dårlige råd. Så alltid vær forsiktig med råd du får.

 

Ellers tror jeg en av de viktigste og vanskeligste tingene i menneskelige relasjoner er å se fra andres perspektiver, hva de tenker osv. Jeg føler det blir veldig feil med dette skille du putter mellom jenter og gutter, du sier selv du ikke har noe problemer i andre arenaer. Jenter og gutter er først og fremst mennesker. 

 

Jeg skal ikke begynne med noe anti-Trump greier eller mene noe om meningene dine forøvrig, men vit at den subredditen er definitivt en Trump subreddit. Det relevante her er at de er mange (kristne) superkonservative som holder til der og har til tider ekstreme synspunkter på jenter, gutter ol. Og hvis du er enig i slik amerikansk konservativ tankegang om forhold er det greit. Selv om du ikke later til å følge det selv. Men Norge er ikke det. Hvis ditt tankesett er forskjellig fra veldig mange nordmenn så er vel egentlig det enkle svaret at det kan bli vanskelig å finne noen med likt tankesett? Og hvis de faktiske tenker som deg, ville de da ikke vært sammen med deg? Det jeg mener med å se ting i perspektiv og andres synspunkt er viktig. Tenkt på hvis du er en slik jente du vil være sammen med, hva vil hun tenke om alle dine forhold med jenter f.eks? Jenter har generelt en tendens til å ha mindre aksept for det enn menn også. 

 

Jeg tror også du har litt mye conformation bias her. Folk som sier de ikke har det lyver. Jeg vet jeg har det, det er menneskelig. Vi danner et bilde av noe, og så prøver vi å få ting til å passe innenfor det bildet. Så det er en evig kamp å prøve å se når en gjør dette. Det er det en ser med Trump-subredditer f.eks. De finner det som bekrefter hva de tenker, og ser ikke det som motbeviser det de mener. Jeg tror du uten å mene det altfor lett ser det du skriver du tenker om jenter her. Eller gjerne aktivt leter etter bevis på at også denne jenten er slik. Og så overser du de personene eller trekkene som viser andre trekk. 

 

Så er det slik, at alle jenter er slikt? Jeg er ikke ekspert, men jeg er rimelig sikker på at svaret er nei. Du sier jo tom selv at alle slike jenter later til å være tatt. Men jeg tror ikke det er tilfellet i det hele tatt. Dette er Norge, ikke akkurat det mest sosiale landet. Hvis det ikke er typen som drar på byen og går hjem med gutter osv kan det være vanskeligere å finne, selv om du går i slike klubber. Mange går hverken i klubber eller på byen. Men jeg tror ikke det er problemet her. Jeg tror du bør prøve å ikke se negativt på jenter. Fordi jenter er mennesker. Og mennesker er veldig forskjellige. Og hvis du finner noen (du mener er) negative generaliserende trekk ved en gruppe mennesker så er det mye mer sannsynlig at synet ditt på dem er negativt, enn at alle er slik.  Og se på deg selv fra andres synspunkt også. 

 

Du virker å være ærlig om det du mener og faktisk leser andres meninger og tar dem seriøst som er veldig bra. Det verste i forhold til relasjoner er å fornekte ting, og tro at en er noe en ikke er.

 

Og hvis du finner ut at du ikke passer så godt sammen med samfunnets mentalitet i Norge ol. Ta det @Soseks skriver seriøst. du vil helt klart møte folk som tenker annerledes enn de arenaene du skriver du har vært på til nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig urutinert å ha noe sånt hengende på soveromsdøra, men hvis hun er så ettertraktet som det virker som, så er det kanskje ikke så nøye for henne om det er noen som dropper henne basert på dette.

 

Hvis man bare skal ha sex, så funker det sikkert, men verre hvis fast forhold er aktuelt.

 

Og angående det å ghost'e, så er det jo uforskammet. Det at mange feiger ut på denne måten gjør det ikke ok. Man svarer og avslutter det hele på en voksen måte.

Lenke til kommentar

 

Kjæresten min er høyt utdannet, liker ikke å drikke seg dritings på byen, og har kun hatt 4-5 seksualpartnere før hun traff meg, da med folk hun var i forhold med.

Ingen av oss liker utroskap, eller det å gå ut på byen når man er i forhold. Ingen av oss var spesielt glade i gå gå ut på byen og flatfylla i utgangspunktet heller.

 

Vi vil begge at man skal ta sikte på at forhold skal vare livet ut.

Ikke noe bullshit om faser, eller "to års perspektiv". Enten vil man dele livet og starte familie etterhvert, eller så vil man pule rundt.

 

Slike damer finnes. Men de er en sjeldenhet. Jeg var heldig.

 

Anonymous poster hash: 017da...9a8

 

 

Kanskje hun er flott, og du har vært heldig, men høyt utdannet er vel ganske irrelevant.

Lenke til kommentar

Masse *snippelipp*

 

Jeg syns det er en ekkel tanke å skulle være i lag med ei jente som har blitt med mange ulike folk hjem, sugd mye forskjellig pikk og vært skikkelig løs. Eller tanken på at hun har hatt trekant.

 

Føles ekkelt, feil, som at jenta er mindre verdt, brukt vare, at hun er lite kresen og jeg er bare en av mengden. At sex ikke betyr noe.

Anonymous poster hash: 36ce7...16f

 

Du som skrev over at du har hatt mye damer... du er i følge dine egne ord mindre verdt og alle damer du puler er bare en i mengden.

 

Det som slår meg her er steinalderholdningen at gutter som puler rundt er greit og at jenter som puler rundt er horer. Blir rett og slett for dumt. Du er verre enn de damene du beskriver rett og slett pga. dobbeltmoralen din.

 

Hvem damer vil egentlig ha en brukt vare som deg? Kanskje det ikke er så rart at du ikke møter damer som følger standarden din. Like barn leker best vet du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du som skrev over at du har hatt mye damer... du er i følge dine egne ord mindre verdt og alle damer du puler er bare en i mengden.

 

Det som slår meg her er steinalderholdningen at gutter som puler rundt er greit og at jenter som puler rundt er horer. Blir rett og slett for dumt. Du er verre enn de damene du beskriver rett og slett pga. dobbeltmoralen din.

 

Det er jo liksom greit, for menn skal tross alt spre sæden sin så mye som mulig... men noe ansvar for eventuelle unger vil de selvfølgelig ikke ha noe av. Handler i bunn og grunn om å være en parasitt på resten av samfunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...