Gå til innhold

[Løst] Onecall og delbetaling


Anbefalte innlegg

I det siste har OneCall annonsert at de nå tilbyr rentefri nedbetaling av mobiltelefonene sine.

Betal alt nå, 12, 24 og 36 mnd. Det står derimot ingenting om det er binding på abonnementene deres, selv om man må ha abonnement der når man bestiller telefon.

 

Jeg har forsøkt å lese meg opp, men kommer til kort. Er det noen der ute som har litt mer innsikt enn meg, som kan svare på dette? Jeg vil gjerne kjøpe en telefon fra OneCall på nedbetaling, men jeg vil liksom ikke ha et mobilabonnement der, kanskje til nød et kontantkort for bruk i utlandet da jeg er avhengig av å ha en operatør som bruker Telenors nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro du "binder" deg med denne avtalen. Med mindre du betaler ut hele beløpet når du bytter abonnement.

 

https://nettbutikk.onecall.no/misc/terms_no.pdf

 

 

Utdrag fra vilkår:

 

"0% årlig nominell rente for kredittakere som også har inngått avtale om mobilabonnement, bredbåndsabonnement eller registrert kontantkort hos OneCall eller MyCall."

 

"Per 01.04.2017 er gjeldende renter følgende. 0% årlig nominell rente (ingen rente) gjelder for kredittakere som også har avtale om mobilabonnement, bredbåndsabonnement eller registrert kontantkort med OneCall eller MyCall."

 

Tror uansett at de andre operatørene kommer til å følge etter som de alltid gjør :)

Endret av Mofa$a
Lenke til kommentar

Er ikke OneCall kunde selv men har kontaktet kundeservice for å høre om dette, da jeg også lurer på det samme.

Fikk dette som svar:

 

"Du må kunne logge inn på Mine sider, dersom du har noen du kjenner som har abonnement hos oss, så kan du logge inn på Mine Sider etter tilatelse av den personen og bestille telefon med din bankID. Faktura vil stå på ditt navn så lenge du bestiller med din bankID."

 

Så det er fullt mulig å bestille telefon med delbetaling hos OneCall uten å vær kunde hos dem. Men du må kjenne en som har OneCall og spør om du kan bestille mobil med delbetaling, med ditt eget navn/bankid.

 

Høres litt snodig ut men det går vel når dem sier det slik.

Endret av BerntOK
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at man må være kunde ved bestilling, og benytte bank id, fordi man da signerer elektronisk, men det jeg lurte på, er om abonnementet har binding etterpå i like lang lengde som nedbetalingen på telefonen gjelder.

 

Telenor Swap er et eksempel på der man har nedbetaling på telefonen, men ikke binding på abonnementet, er det likt hos onecall, foruten mulig bytte etter 12 mnd, der man slipper binding på selve mobilabonnementet?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at man må være kunde ved bestilling, og benytte bank id, fordi man da signerer elektronisk, men det jeg lurte på, er om abonnementet har binding etterpå i like lang lengde som nedbetalingen på telefonen gjelder.

 

Telenor Swap er et eksempel på der man har nedbetaling på telefonen, men ikke binding på abonnementet, er det likt hos onecall, foruten mulig bytte etter 12 mnd, der man slipper binding på selve mobilabonnementet?

 

Nå skal det sies at Swap-avtalen ikke er rentefritt (Galaxy S8+ koster 1 100 enn om du kjøper kontant hos Telenor, eller 2 100 om du bruker prisjakt eksl. skjermforsikring), så Telenor har ingen problem med å la andre kunder bruke tjenesten. OneCall vil nok ikke tjene noe annet enn avanse på telefonen, men tapte renteinntekter, så det er sannsynlig at de ønskerå binde deg som kunde. 

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ønsker en operatør helst å binde kundene til seg, det er jo sånn de sikrer bunnlinja si en stund. Men OneCall har levd etter prinsippet at de ikke har bindingstid på abonnementene sine fra dag 1. Det står heller ingenting om binding på nettsidene deres når det gjelder abonnementer. Informasjonen er tildels vag, selv for oss som er rutinerte nettbrukere som forholder oss til retningslinjer og regler.

 

Jeg skal kontakte kundeservice når jeg har bedre tid til å diskutere med en medarbeider enn det jeg har nå.

Jeg setter pris på om noen finner fakta før evt. jeg gjør det.

Lenke til kommentar

Det jeg fikk forstå fra da jeg kontaktet kundeservice, er at du ikke trenger abonnement eller å binde hos dem for å bestille en telefon på nedbetaling. Du trenger en som er kunde hos OneCall og spør om du kan bestille telefon på hans/hennes Mine sider med din bankid, altså i ditt eget navn.
Da bestiller du ikke abonnement og er heller ikke kunde hos dem. Utenom at du har nedbetaling på telefon via faktura hos OneCall.

Endret av BerntOK
Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med en medarbeider hos OneCall. Der var informasjonen kort og klar:

 

Man må være kunde hos OneCall for å kunne bestille telefon. Det er ingen bindingstid på aobnnementene, ergo er det kun telefonen man betaler ned på. For meg virker det som et godt alternativ. OneCall burde selge telefoner med dual sim, for da kunne jeg faktisk hatt et abonnement hos dem.

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner at man må være kunde ved bestilling, og benytte bank id, fordi man da signerer elektronisk, men det jeg lurte på, er om abonnementet har binding etterpå i like lang lengde som nedbetalingen på telefonen gjelder.

 

Telenor Swap er et eksempel på der man har nedbetaling på telefonen, men ikke binding på abonnementet, er det likt hos onecall, foruten mulig bytte etter 12 mnd, der man slipper binding på selve mobilabonnementet?

 

Nå skal det sies at Swap-avtalen ikke er rentefritt (Galaxy S8+ koster 1 100 enn om du kjøper kontant hos Telenor, eller 2 100 om du bruker prisjakt eksl. skjermforsikring), så Telenor har ingen problem med å la andre kunder bruke tjenesten. OneCall vil nok ikke tjene noe annet enn avanse på telefonen, men tapte renteinntekter, så det er sannsynlig at de ønskerå binde deg som kunde. 

 

 

Husk:

 

Swap inkulderer forsikring (99,- x 24mnd = omlag 2400,-). Så hvis du casher ut telefon med en gang, men likevel skal ha forsikring i tillegg, vil telefonen bli 1300,- dyrere.

 

Variabelen er om du skal ha forsikring eller ikke :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner at man må være kunde ved bestilling, og benytte bank id, fordi man da signerer elektronisk, men det jeg lurte på, er om abonnementet har binding etterpå i like lang lengde som nedbetalingen på telefonen gjelder.

 

Telenor Swap er et eksempel på der man har nedbetaling på telefonen, men ikke binding på abonnementet, er det likt hos onecall, foruten mulig bytte etter 12 mnd, der man slipper binding på selve mobilabonnementet?

 

Nå skal det sies at Swap-avtalen ikke er rentefritt (Galaxy S8+ koster 1 100 enn om du kjøper kontant hos Telenor, eller 2 100 om du bruker prisjakt eksl. skjermforsikring), så Telenor har ingen problem med å la andre kunder bruke tjenesten. OneCall vil nok ikke tjene noe annet enn avanse på telefonen, men tapte renteinntekter, så det er sannsynlig at de ønskerå binde deg som kunde. 

 

 

Husk:

 

Swap inkulderer forsikring (99,- x 24mnd = omlag 2400,-). Så hvis du casher ut telefon med en gang, men likevel skal ha forsikring i tillegg, vil telefonen bli 1300,- dyrere.

 

Variabelen er om du skal ha forsikring eller ikke :)

 

 

Tusen takk for informasjon, men jeg har ikke vurdert Telenor Swap da prisen er mye høyere enn alternativene. Det er nå OneCall som er opp til vurdering hos meg, og der gjelder kun nedbetaling på telefon.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner at man må være kunde ved bestilling, og benytte bank id, fordi man da signerer elektronisk, men det jeg lurte på, er om abonnementet har binding etterpå i like lang lengde som nedbetalingen på telefonen gjelder.

 

Telenor Swap er et eksempel på der man har nedbetaling på telefonen, men ikke binding på abonnementet, er det likt hos onecall, foruten mulig bytte etter 12 mnd, der man slipper binding på selve mobilabonnementet?

 

Nå skal det sies at Swap-avtalen ikke er rentefritt (Galaxy S8+ koster 1 100 enn om du kjøper kontant hos Telenor, eller 2 100 om du bruker prisjakt eksl. skjermforsikring), så Telenor har ingen problem med å la andre kunder bruke tjenesten. OneCall vil nok ikke tjene noe annet enn avanse på telefonen, men tapte renteinntekter, så det er sannsynlig at de ønskerå binde deg som kunde. 

 

 

Husk:

 

Swap inkulderer forsikring (99,- x 24mnd = omlag 2400,-). Så hvis du casher ut telefon med en gang, men likevel skal ha forsikring i tillegg, vil telefonen bli 1300,- dyrere.

 

Variabelen er om du skal ha forsikring eller ikke :)

 

 

Legg merke til "eksl. skjermforsikring". Det kan diskuteres hvorvidt en skjermforsikring er verdt det, da det kan være tilfelle at det er inkludert i innbo- eller reiseforsikringen. 

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt telefon via onecall. Porterte et kontantkort, fikk et "velkommen prøve abonnement", bestilte telefon 5 min etterpå og forventer å få tlf i posten på fredag. Her skjer ting raskt. Nesten litt imponert over effektiviteten til OneCall. Er bare så synd de benytter Telias nett. :p

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt telefon via onecall. Porterte et kontantkort, fikk et "velkommen prøve abonnement", bestilte telefon 5 min etterpå og forventer å få tlf i posten på fredag. Her skjer ting raskt. Nesten litt imponert over effektiviteten til OneCall. Er bare så synd de benytter Telias nett. :p

 

Ikke uvanlig når de er eid av samme selskapet. Om jeg ikke tar feil så ble delbetaling av mobil hos onecall adskilt fra samme faktura som mobilabonnement ca. da telia lanserte sin swap-modell :)

Lenke til kommentar

 

Da har jeg kjøpt telefon via onecall. Porterte et kontantkort, fikk et "velkommen prøve abonnement", bestilte telefon 5 min etterpå og forventer å få tlf i posten på fredag. Her skjer ting raskt. Nesten litt imponert over effektiviteten til OneCall. Er bare så synd de benytter Telias nett. :p

Ikke uvanlig når de er eid av samme selskapet. Om jeg ikke tar feil så ble delbetaling av mobil hos onecall adskilt fra samme faktura som mobilabonnement ca. da telia lanserte sin swap-modell :)

Det er greit logisk at telia lar onecall bruke deres nett da alt er ett og samme selskap. :) Billigere å drifte.

 

Delbetalingsbiten er iallfall genial syns jeg, at de skiller ut nedbetaling av tlf på egen faktura gjør at jeg kan ha komplettmobil og den telefonen, fordi Telia nettopp ikke strekker til der jeg beveger meg per nå. Hadde onecall bare støttet VoLTE hadde mine issues derimot vært helt annerledes.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Da har jeg kjøpt telefon via onecall. Porterte et kontantkort, fikk et "velkommen prøve abonnement", bestilte telefon 5 min etterpå og forventer å få tlf i posten på fredag. Her skjer ting raskt. Nesten litt imponert over effektiviteten til OneCall. Er bare så synd de benytter Telias nett. :p

Vil også bestille med delbetaling fra Onecall, kan du være så snill å forklare nøyaktig hva du gjorde?

 

"portere" ett kontantkort...? Trenger ny mobil ASAP, hadde vært sykt digg med en forklaring på hva du gjorde! <3

 

(Edit, vil bare ha Mobil, ikke abo)

Endret av HayzDoe
Lenke til kommentar

Oppskrift:

 

1. Besøk www.chilimobil.no

2. Velg nytt nr når du oppretter kontantkort.

3. Vent 10 minutter etter bestilling ble fullført hos Chili mobil.

4. Besøk www.onecall.no

5. Finn telefonen du vil ha.

6. Bestill telefonen og velg abonnement med folkepakka med portering fra annen operatør.

7. Vent på bekreftelse.

8. Kontakt OneCall kundeservice og be om å endre abonnement fra folkepakka til OneCall kontant.

9. ????

10. Suksess!

Lenke til kommentar

Oppskrift:

 

1. Besøk www.chilimobil.no

2. Velg nytt nr når du oppretter kontantkort.

3. Vent 10 minutter etter bestilling ble fullført hos Chili mobil.

4. Besøk www.onecall.no

5. Finn telefonen du vil ha.

6. Bestill telefonen og velg abonnement med folkepakka med portering fra annen operatør.

7. Vent på bekreftelse.

8. Kontakt OneCall kundeservice og be om å endre abonnement fra folkepakka til OneCall kontant.

9. ????

10. Suksess!

Forstod ikke hvorfor jeg må innom Chilli, men ok :D For å få det oppklart, det vil vel koste litt ekstra...? Og hva om Onecall kundeservice ikke vil la meg bytte til Kontantkort...? Takk for oppskriften Endret av HayzDoe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...