Gå til innhold

Bitcoin raser videre oppover – setter ny rekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen har egentlig peiling på hva som skjer med kryptovalutaer på lang'ish sikt, men foreløpige prognoser er visst positive.

 

Jeg trodde toppen var nådd på rundt 4k USD. En gang så må det jo stoppe, da transaksjonsgebyrene begynner å bli høye. Ingen vil bruke bitcoin å betale med om det koster flere hundre kroner å gjøre nettopp det. 

Lenke til kommentar

 

Ingen har egentlig peiling på hva som skjer med kryptovalutaer på lang'ish sikt, men foreløpige prognoser er visst positive.

 

Jeg trodde toppen var nådd på rundt 4k USD. En gang så må det jo stoppe, da transaksjonsgebyrene begynner å bli høye. Ingen vil bruke bitcoin å betale med om det koster flere hundre kroner å gjøre nettopp det. 

2.5 - 5 dollar for en transaksjon er ikke så ille tatt i betraktning at du kan overføre så mye du vil til hvem du vil. Det er kanskje litt i meste laget for å benytte til å varekjøp, men da kan du jo benytte andre betalingsformer. Bitcoin har en ende med tanke på maks BC i sirkulasjon. Når det punktet nås vil jo bare verdien stige enda raskere dersom etterspørselen ikke går ned. Men da vil nok transaksjonsgebyret stige en del for at minere skal gidde å fortsette å tilby sine tjenester?

Lenke til kommentar

Internett og mobile enheter er på global basis mer tilgjengelig enn et pålitelig og tilgjengelig banksystem. I kombinasjon med at Bitcoin ikke lar seg blokkere eller sensurere, er det alene god nok grunn til å påstå at Bitcoin vil vokse i verdi og omfang i mange mange år til :)

 

Det er en overdrevet positiv måte å se det på som kan være en skummel fallgruve. Det er ikke umulig at diverse stater "knekker koden" og gjør at kryptovaluta mister mange av fordelene sine. Uten anonymitet så vil jeg tro at verdien faller. Det er ikke ukjent at kriminelle bruker kryptovaluta og hvis de kriminelle kan bli sporet med kryptovaluta så skjer det ting.

 

På den andre siden så er det like mye investeringsgreier og valutaspekulasjon som er like risikabelt som å satse på kryptovaluta, men jeg tror at man har muligheten til å gå på en større smell med kryptovaluta hvis, som nevnt over, "koden knekkes". Den som lever får se :)

 

PS; Jeg mener ikke å være overdrevet negativ, hadde jeg hatt litt mer baller enn jeg har så hadde jeg nok satset noen (titalls) tusen kroner :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hvordan kan noe rase oppover?

Hehe ;) godt poeng. Det var en på forumet som sa han skulle slutte å dusje i glovarmt vann og heller dusje i "glokaldt" vann... :p

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Det er ikke ukjent at kriminelle bruker kryptovaluta og hvis de kriminelle kan bli sporet med kryptovaluta så skjer det ting.

 

Bitcoin kan spores enkelt og politiet har gjort det lenge.

 

Tilogmed det norske politiet, som ikke er verdens mest ressurssterke har skjønt det. De foretrekker nå at kriminelle bruker Bitcoin foran kontanter.

 

http://e24.no/lov-og-rett/teknologi/politiet-har-knekt-bitcoin-koden-kriminelle-vender-tilbake-til-kontanter/24166982

 

Det er btw ikke bokstavelig talt noe kode som skal knekkes. Man kan bruke det faktum at bitcoin transaksjoner er fullstendig gjennomsiktige. Hvis du først avslører identiteten din, så er det vanskelig å "undo".

 

Derav har det kommet kryptovaluta med laaangt sterkere anonymitet enn Bitcoin.

 

Alt i alt, krytpovaluta er kommet for å bli, med eller uten kriminelle.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hva er prisen på bitcoin cash nå da? Lurer på om de gratis bitcoin cash jeg fikk for at jeg hadde bitcoin opphever bitcoin jeg har eller om jeg kan cashe ut begge. Da ville det vært supert om bitcoin cash kom opp på bitcoin prisnivå.

Lenke til kommentar

Min regel er å ikke investere i noe jeg ikke har ekstraordinært peiling på og samt ting hvor etikken ikke er avklart. Derfor holder jeg borte fra Bitcoin.

Forsåvidt enig i det med peiling. Jeg har tjent en svimlende høy sum på bitcoin (rundt 400 kroner - whoop), før jeg solgte meg ut for flere år siden. Hadde jeg ikke solgt hadde jeg sittet på en liten sum i dag, men sånn er det.

 

Angående etikken kan man lett argumentere for at mange andre betalingsmåter er vel så problematisk, deriblant kontanter som fortsatt er umulig å spore bruken av.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...