Gå til innhold

#MeTooSweden - Selektivt raseri hos svenske kvinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Til å klage over kvaliteten på Tjomlids innlegg er du overraskende lite etterrettelig i egne innlegg.

Hva er jeg ikke etterrettelig med i mitt innlegg? Jeg viser kun til offentlig svenske statistikk? Hadde vært greit med en utdypning?

Lenke til kommentar

Tusenvis av ulovlige migranter voldtar tusenvis av svenske kvinner, men den som sier noe om det er rasist og nazist.

 

Hollywood-produsent Harvey Weinstein og to svenske TV-kjendiser kommer med uvelkomne fremstøt mot noen kvinner, og Sverige mister kollektivt hodet og regjeringen hasteinnkaller til møter.

 

"Sluta våldta oss, för fan!” sier en svensk minister. Ikke et ord om innvandring nevnes.

 

I stedet velger man å fokusere på menn - ALLE menn. For menn har skylden. Det spiller tilsynelatende ingen rolle for svenske sosialister at innvandrermenn er like mye overrepresentert i sexovergrep i forhold til svenske menn, som svenske menn er i forhold til svenske kvinner. Det skal ikke snakkes om, og må dysses ned. Det spiller heller ingen rolle for dem at kjønn er medfødt - men religion og kultur er et valg.

 

"– Jag är trött på feministiskt självförsvar, det är dags för maskulint självansvar, säger Ida Östensson från föreningen Fatta."

 

Ok, men dere stod dere med "Refugees Welcome" skilt? Så først ønsker dere voldtektsmenn velkommen, og så skylder dere på svenske menn?

 

Ta på dere burka og hold kjeft, eller inrømm at innvandringspolitikken deres er en katastrofe og gjør noe med det!

Jævla smørje av et innlegg, men hva forventer man av folk som alltid må dra innvandring i omtrent alle innlegg, enten man diskuterer kvinner som blir behandlet dårlig av maktpersoner i arbeidslivet, eller hvordan koke vann.

Lenke til kommentar

@gavekort

 

Du skriver; Årsaken til økningen er fordi Sverige har brutalt endret på definisjonen av voldtekt, samt at alle saker som har mistenkt seksuell utnyttelse blir ført opp som voldtekt, selv om saken senere skulle vise seg å ikke stemme.

 

Så linker du til en Tjomlid sak i fra 2010. Vel vi er på slutten av 2017 som en påminnelse. 

 

Leser du ikke innlegget mitt? BRÅ lager den offisielle kriminal statistikken for Sverige. Og de skriver og som jeg skrev i innlegget mitt; I første halvår 2017 ble det registrert 9680 seksualiserte forbrytelser og av disse var klart definert som voldtekter (3430, som er en økning på 14% i første halvår 2017). 

 

Skal man diskutere statistikk så får man bruke offentlige instanser, og ikke en random dude på internett som ett sannhetsvitne. 

 

Jeg benekter ikke statistikk, men det er greit å vite hva de faktisk teller. Antallet anmeldelser er f.eks. i disjunkt med faktiske seksualbrudd, og antallet anmeldelser kan også dreie seg om utvidet tolkning av seksualforbrytelser, samt samfunnholdninger til det å anmelde voldtekt. Som sagt så er ikke innvandrere overrepresentert i festvoldtekter, der det i hovedsak er bekjente som begår seksuelle lovbrudd.

 

https://www.metro.se/artikel/h%C3%A4r-%C3%A4r-sanningen-bakom-statistiken-f%C3%B6r-v%C3%A5ldt%C3%A4ktslandet-sverige-xr

 

At voldtekt og innvandring har en sammenheng skal jeg ikke motsi, men den påståtte krisen er etter mine observasjoner helt fiktiv, og et resultat av mer liberale tolkninger av voldtekt. Sverige er en så tydelig outlier på globale statistikker at det burde egentlig ringe en bjelle hos de fleste at det er noe som foregår med census.

Lenke til kommentar

 

Til å klage over kvaliteten på Tjomlids innlegg er du overraskende lite etterrettelig i egne innlegg.

Hva er jeg ikke etterrettelig med i mitt innlegg? Jeg viser kun til offentlig svenske statistikk? Hadde vært greit med en utdypning?

 

 

Jeg forklarte hvorfor, du framstiller et innlegg med en ikke uvesentlig mengde henvisninger til offentlige uttalelser og statistikk som et vitnesbyrd fra en enkeltperson. I tillegg så framstiller du det som irrelevant at hva som måles har blitt endret da det skjedde en stund før 2017, når du har poengtert en stor økning siden 1975.

 

AtW

Lenke til kommentar

når du har poengtert en stor økning siden 1975.

 

Og det er misvisende når man ikke tar i betraktning til 2005 reformen som nettopp utvidet definisjonen av voldtekt drastisk.

 

 

 

Under de senaste tio åren har antalet anmälda sexualbrott ökat konstant och polisanmälningarna för våldtäkt har mer än fördubblats. Detta beror troligtvis på en kombination av en ökning av den faktiska brottsligheten samtidigt som benägenheten att anmäla ökar. En stor del av ökningen har skett efter 2005, då den nya sexualbrottslagstiftningen trädde i kraft. Den innebär att en del gärningar, som tidigare klassades som sexuellt utnyttjande nu rubriceras som våldtäkt.

https://www.bra.se/download/18.1ff479c3135e8540b2980008091/1371914737542/7+Sexualbrott.pdf

 

Effekten av denne ser man her:

Screenshot_20171022_212823.png

 

Lenke til kommentar

Er selv oppgitt over måten svenskene forholder seg til problemer når det gjelder innvandring:

 

https://www.expressen.se/nyheter/sprickan-om-invandrare-och-brottsligheten/

 

Tenk hvor mye informasjon man ville fått om man forsket på detaljer om kriminalitet?? Informasjon som ville vært utrolig verdifullt for å utforme tiltak og hvor man bør prioritere! I stedet får man stort sett antagelser på to motpoler hvor garantert ingen har rett.

 

 

Her i Norge har jo Brockman utvalget hatt ei runde om økonomi - som ga mye - nå vi vet hva som trengs å gjøres. Snart skal vel SSB komme med en rapport om kriminalitet?

 

Blir litt lei av både de som overdriver og de som tåkelegger - FAKTA PÅ BORDET!! 

 

 

Ser også Tjomlid blir nevnt, faen han var min helt - frem til han plutselig ga beng i fakta.  Synes Rollnes er litt hard med han, men viser at ikke alt var på stell.

 

https://www.dagbladet.no/kultur/tull-med-voldtektstall/60160009

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som gjør meg sint i denne #metoo slacktivismen er at det skurer over voldtekt av menn, som sårt trenger oppmerksomhet.

 

http://www.mirror.co.uk/lifestyle/health/men-who-were-sexually-assaulted-10271205

 

Det er jo ingen som nekter menn å sette igang noe liknende om vi ønsker det så jeg ser ikke helt problemet. Hvis ingen får lov til å belyse et problem fordi det også er andre som har problemer kan vi jo ikke snakke om noenting lenger. 

 

Forøvrig kjørte vel Dagbladet nylig en lengre serie om overgrep mot menn: https://www.dagbladet.no/storeguttergrater

Lenke til kommentar

 

Det som gjør meg sint i denne #metoo slacktivismen er at det skurer over voldtekt av menn, som sårt trenger oppmerksomhet.

 

http://www.mirror.co.uk/lifestyle/health/men-who-were-sexually-assaulted-10271205

 

Det er jo ingen som nekter menn å sette igang noe liknende om vi ønsker det så jeg ser ikke helt problemet. Hvis ingen får lov til å belyse et problem fordi det også er andre som har problemer kan vi jo ikke snakke om noenting lenger. 

 

Forøvrig kjørte vel Dagbladet nylig en lengre serie om overgrep mot menn: https://www.dagbladet.no/storeguttergrater

 

 

Jeg mener ikke at kampanjen er problemet, men snarere at samfunnsdebatten er unyansert. Se mitt andre innlegg til Shruggie.

Lenke til kommentar

 

 

Det som gjør meg sint i denne #metoo slacktivismen er at det skurer over voldtekt av menn, som sårt trenger oppmerksomhet.

 

http://www.mirror.co.uk/lifestyle/health/men-who-were-sexually-assaulted-10271205

 

Det er jo ingen som nekter menn å sette igang noe liknende om vi ønsker det så jeg ser ikke helt problemet. Hvis ingen får lov til å belyse et problem fordi det også er andre som har problemer kan vi jo ikke snakke om noenting lenger. 

 

Forøvrig kjørte vel Dagbladet nylig en lengre serie om overgrep mot menn: https://www.dagbladet.no/storeguttergrater

 

 

Jeg mener ikke at kampanjen er problemet, men snarere at samfunnsdebatten er unyansert. Se mitt andre innlegg til Shruggie.

 

 

Ja men det har ingenting med #metoo kampanjen å gjøre. Er så lei av den gjengen som alltid må sutre og klage hver gang kvinner setter igang en slik kampanje. En mye bedre måte å belyse problemene til menn på er å faktisk snakke om dem og slutte å klage på at kvinnene tør snakke om problemer de har. Lanser #mentoo eller skriv en artikkel der du forteller om overgrep mot menn uten å kritisere de som snakker om overgrep mot kvinner. Det at kvinner forteller om overgrep hindrer ikke oss i å gjøre det samme, det er bare så få menn som har baller nok til å gjøre det.

 

En av mediene som får aller mest pepper for å være "feministpropaganda" er en av få som faktisk har skrevet en lengre artikkelserie om overgrep mot menn, mens de som alltid sutrer og klager på kvinner bare ødelegger for sin "egen sak".

 

For å unngå misforståelser må jeg bare presisere at dette ikke er ment som en kritikk av deg gavekort. 

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Du snakker som om jeg var motstander av å opplyse om voldtekt av kvinner, når jeg snarer understreker at kampanjene fokuserer energien sin feil. Det vi gjør nå er å undergrave et problem, noe som kommer til å være et sårt tilbakeblikk til denne tidsperioden da man snakket som om det bare var kvinner som blir voldtatt mens vi flisespikket på likestillingen våres og klappet oss selv på ryggen.

 

Det er som å holde maraton for oppmerksomhet rundt brystkreft, når prostatakreft tar flere liv og ikke får så mye som en rosa ballong. Brystkreft er fælt, men er det virkelig det som trenger vår oppmerksomhet?

Lenke til kommentar

Det er som å holde maraton for oppmerksomhet rundt brystkreft, når prostatakreft tar flere liv og ikke får så mye som en rosa ballong. Brystkreft er fælt, men er det virkelig det som trenger vår oppmerksomhet?

 

Det største problemet her er vel at menn ikke gidder å støtte opp om "egne" saker. Hvor mange vet om movember feks? Hvem nekter oss å starte en blå ballong aksjon?

Lenke til kommentar

 

Jævla smørje av et innlegg, men hva forventer man av folk som alltid må dra innvandring i omtrent alle innlegg, enten man diskuterer kvinner som blir behandlet dårlig av maktpersoner i arbeidslivet, eller hvordan koke vann.

 

 

 

 

Nå var det jeg skrev innlegget - og dermed bestemte hva det skulle handle om. Foreslår at du holder kjeft i fremtiden i stedet for å avspore med personangrep, du som alltid kommer med personkarakteristikker i stedet for å holde deg til debatten.

Endret av misanthrope
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ja men det har ingenting med #metoo kampanjen å gjøre. Er så lei av den gjengen som alltid må sutre og klage hver gang kvinner setter igang en slik kampanje.

 

 

Det er i stor grad den samme strataen av samfunnet som drev med #RefugeesWelcome som nå driver med #MeToo

 

...også klarer de ikke se en fuckings sammenheng, men skylder i stedet på svenske menn. For det de selv har vært med på å skape.

Endret av misanthrope
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du snakker som om jeg var motstander av å opplyse om voldtekt av kvinner, når jeg snarer understreker at kampanjene fokuserer energien sin feil. Det vi gjør nå er å undergrave et problem, noe som kommer til å være et sårt tilbakeblikk til denne tidsperioden da man snakket som om det bare var kvinner som blir voldtatt mens vi flisespikket på likestillingen våres og klappet oss selv på ryggen.

 

Det er som å holde maraton for oppmerksomhet rundt brystkreft, når prostatakreft tar flere liv og ikke får så mye som en rosa ballong. Brystkreft er fælt, men er det virkelig det som trenger vår oppmerksomhet?

 

Slikt skjer hele tiden, er poenget ditt at man aldri skal bruke energi på noe annet enn det som er verdens største problem akkurat da?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ja men det har ingenting med #metoo kampanjen å gjøre. Er så lei av den gjengen som alltid må sutre og klage hver gang kvinner setter igang en slik kampanje.

 

 

Det er i stor grad den samme strataen av samfunnet som drev med #RefugeesWelcome som nå driver med #MeToo

 

...også klarer de ikke se en fuckings sammenheng, men skylder i stedet på svenske menn. For det de selv har vært med på å skape.

 

 

Det er jo noe merkelig med at denne "profilen" som er ansatt på Aftonbladet og er erklært feminist, altså med på laget for å si det slik. Denne profilen har utført flere grove overgrep, sies det, men holdes anonym, mens andre som Martin Timell og Lasse Kroner får gjennomgå så det holder.

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xxPOQ/fran-weinstein-till-svenska-profiler--sa-spreds-metoo

 

Har fulgt svenske medier daglig i mange år og "feminismen" og PK opplegget som rår der i pressen, gjør det fascinerende å følge med, makabert til tider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusenvis av ulovlige migranter voldtar tusenvis av svenske kvinner, men den som sier noe om det er rasist og nazist.

 

Hollywood-produsent Harvey Weinstein og to svenske TV-kjendiser kommer med uvelkomne fremstøt mot noen kvinner, og Sverige mister kollektivt hodet og regjeringen hasteinnkaller til møter.

 

"Sluta våldta oss, för fan!” sier en svensk minister. Ikke et ord om innvandring nevnes.

 

I stedet velger man å fokusere på menn - ALLE menn. For menn har skylden. Det spiller tilsynelatende ingen rolle for svenske sosialister at innvandrermenn er like mye overrepresentert i sexovergrep i forhold til svenske menn, som svenske menn er i forhold til svenske kvinner. Det skal ikke snakkes om, og må dysses ned. Det spiller heller ingen rolle for dem at kjønn er medfødt - men religion og kultur er et valg.

 

"– Jag är trött på feministiskt självförsvar, det är dags för maskulint självansvar, säger Ida Östensson från föreningen Fatta."

 

Ok, men dere stod dere med "Refugees Welcome" skilt? Så først ønsker dere voldtektsmenn velkommen, og så skylder dere på svenske menn?

 

Ta på dere burka og hold kjeft, eller inrømm at innvandringspolitikken deres er en katastrofe og gjør noe med det!

 

Du må forstå at feminisme ikke handler om å beskytte kvinner mot voldtektsmenn. Feminisme handler om å knuse hvite menn. 

Lenke til kommentar

Det er vel rimelig vinklet og dratt litt ut, men noen ganger blir det litt merkelige resultater når pk, feminist og inkluderingskultur får utfordringer. Man vet liksom ikke helt hvilken side man skal stille seg på. Etter det jeg forstår har de fleste kvinnene i ettertid angret utspillene, slike ting kan være vanskelige:

 

http://katerinamagasin.se/ladies-problem-om-det-ohemula-gullandet-med-en-domd-sexbrottsling/

 

Man blir liksom så fastlåst i et spor at man mister oversikten og til slutt går mot sine verdier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...