Gå til innhold

SAMLETEST: Slow-juicere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er lite tvil om at den hjemmelagde eliksiren smaker bedre enn det du får i pappkartongen på Rema.

Har det blitt kjørt en dobbel blindtest på dette? Jeg har smakt mye ferskpresset juice rundt omkring som ikke når butikkjøpt juice opp til kneskåla.

 

Dei beste eg har funnet av appelsinjuice er Cevita og Rå, begge er på plastflasker. Tropicana sin er òg god, men smakar litt mindre appelsin enn dei to andre.

 

Eg har sjølv ein Wilfa-juicer, men den har ikkje fått så mykje kjøretid. Det går ein god del tid med når alt skal skrellast og skjærast opp for å få ut eit glas drikke.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

 

 

Men det er lite tvil om at den hjemmelagde eliksiren smaker bedre enn det du får i pappkartongen på Rema.

Har det blitt kjørt en dobbel blindtest på dette? Jeg har smakt mye ferskpresset juice rundt omkring som ikke når butikkjøpt juice opp til kneskåla.

 

 

Dei beste eg har funnet av appelsinjuice er Cevita og Rå, begge er på plastflasker. Tropicana sin er òg god, men smakar litt mindre appelsin enn dei to andre.

 

Eg har sjølv ein Wilfa-juicer, men den har ikkje fått så mykje kjøretid. Det går ein god del tid med når alt skal skrellast og skjærast opp for å få ut eit glas drikke.

 

Går mest i Cevita og Tropicana her. Ferskpresset juice er ikke alltid like god, fordi appelsinen ikke alltid er like god. Butikkjøpt juice har i hvert fall konsistent smak.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For noen år siden var det ingen som hadde noen peiling på slow-juicere i Norge, det eneste man fikk kjøpt var sentrifugal varianter fra Wilfa og Phillips o.l. Slow jucing hadd i mange år vært en greie, spesielt i USA, og med fremveksten av RAW/SuperFood ideologien kom slow juicere inn i noen nordmenns bevissthet som et bedre alternativ enn sentrifugal. Markedet i utlandet var dominert av merker som Omega, Vitamix, og Hurom, men i Norge var disse umulig å få tak i uten å bestille fra USA o.l. - Dette var i mange tilfeller upraktisk og veldig dyrt.

Nå har de etablerte dingseprodusenten i Norge kommet med egne modeller, siden de så at dette ble en trend, og kastet deg på den.

Det er  bemerkelsesverdig at ingen av det merkene som har levert de desidert beste produktene for slow-jucing i flere tiår ikke er representer i denne testen. Her lukter det kjøpt og betalt av "Elkjøp mafiaen", en mer overfladisk og direkte ufullstendig test er det lenge siden jeg har sett. Det er dessverre en trend som jeg synes går igjen i Tek.no's tester, liten vilje til å gå i dybden, men heller et dårlig skjult markedsføringsstunt med på forhånd avtalte produsenter.

 

edit: er du på jakt etter den beste "sakte-saftpressen" som finnes ville jeg begynt med å se på oversikten her:

 

https://www.amazon.com/Masticating-Juicers/b/ref=dp_bc_5?ie=UTF8&node=7223587011

Endret av Parapraxis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pga. den elendige opplevelsen på Wilfa-en, så er jeg blitt svært tvilsom til slow juicing som noen egnet prosess. Maskiner som koster over 2 tusen kroner synes jeg driver på med overprising. Så jeg fikk aldri sett noe sånn i aksjon.

 

Og siden testpanelet tør gi Wilfa-en 7,5 i karakter så stiller jeg meg tvilende til hele testen faktisk. Den kan ikke være særlig "edru" ?

Endret av G
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...