Gå til innhold

TEST: Huawei Mate 10 Pro


Anbefalte innlegg

 

Sånn er det jo også andre veien. Har man svidd av 3 lapper på ett bra Bluetooth sett så er man jo i boks.

Jack utgang kommer ikke til å dø. I studio sammenheng så er standarden i høyeste grad levende.

 

Legger forøvrig merke til at du bare kommenterer en av mine påstander. Hva med de andre, som at lyden fra 3.5 mm jacken stort sett låter gjødsel?

 

 

Nei, det er ikke slik andre veien. Har man svidd av 3 lapper på et bra bluetooth set så har man uansett muligheten til å bruke dette. Uten å måtte ty til adaptere eller annet. Det fungerer helt greit og akkurat slik man antok det ville da man kjøpte det. Det gjør altså ikke et kablet headset.

 

Når det gjelder manglende kommentar på din påstand om lyden fra en 3.5mm jack så er det fordi det er en helt annen diskusjon og helt irrelevant for min del. Jeg ser ikke noe poeng i å gjøre dette om til en 'hvilket headset lyder bedre'-diskusjon.

 

Alt jeg ønsker er muligheten til å bruke mitt kablede headset uten å måtte styre med en adapter som igjen betyr at jeg ikke kan lade telefonen samtidig som jeg bruker den (med mindre jeg vil skaffe meg nok en dings). Jeg har intet behov for å gjøre dette om til en audiofil greie hvor vi skal gå frem og tilbake med hvorvidt bluetooth gir bedre lyd enn en jack. Jeg har et kablet headset og ønsker å bruke det. Det er så enkelt.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er litt skeptisk til å ha fingeravleresen bak, men det er kanskje en vanesak. Har ofte mobilen liggende på kontorpulten, og da er det veldig greit å bare tappe borti leseren med en finger for å se varsel ol.

 

Har vært strålende fornøyd med Mate 9 Pro. Såpass fornøyd at jeg i grunn ikke ser noen grunn til å bytte den ut helt enda.

 

Det samme tenker jeg. Jeg har hatt et par Huawei'er med fingeravleser bak, og plasseringen er i utgangspunktet ikke et stort problem. Men siden jeg bruker omslag (veske) på mine mobiler så blir leser bak litt mer keitete når omslaget er åpent. 

 

Jeg har også 9 Pro, og leser foran fungerer utmerket, både med og uten omslag, og jeg er så fornøyd med min 9 pro at jeg (kanskje for første gang) ikke får "lyst på ny mobil følelsen" når det kommer en ny på markedet. 

 

Kanskje skal jeg vente på Mate 11 pro eller ..........

Du kan jo kjøpe Mate 10 isteden for Mate 10 Pro

Lenke til kommentar

Legger forøvrig merke til at du bare kommenterer en av mine påstander. Hva med de andre, som at lyden fra 3.5 mm jacken stort sett låter gjødsel?

Forståelig å ikke kommentere din påstand om lyden fra standard lyd-utgang da du egentlig bare bekrefter din totalt manglende kunnskap vedr. vurdering av lyd.....omtrent like nyttig som spam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En litt mangelfull test når ikke AI biten er nevnt i det hele tatt. Det er jo dette som skiller denne telefonen fra alle andre. For de som ikke har fått det med seg, Kirin 970 inneholder en NPU som lærer seg brukermønsteret ditt og optimaliserer telefonen etter det. I tillegg mener den igjen motiver når man fotograferer og kan tilpasse innstillingene etter det.

Lenke til kommentar

En litt mangelfull test når ikke AI biten er nevnt i det hele tatt. Det er jo dette som skiller denne telefonen fra alle andre. For de som ikke har fått det med seg, Kirin 970 inneholder en NPU som lærer seg brukermønsteret ditt og optimaliserer telefonen etter det. I tillegg mener den igjen motiver når man fotograferer og kan tilpasse innstillingene etter det.

 

Å den stavekontrollen... Ikke mener, men kjenner igjen selvsagt

Lenke til kommentar

sitat

Ikke spesifikk for denne testen, men har et tips angående ytelsestester. Jeg vet tek.no også setter en del fokus på opplevd ytelse mer enn hva syntetiske tall sier, som gir mening. 

 

Og PCMark for Android er et benchmark som vil gi deg et resultat som er mye nærmere opplevd ytelse enn tradisjonelle ytelsestester:

https://www.futuremark.com/benchmarks/pcmark-android

 

Et eksempel på hvor forskjellige resultater du kan få, selv om telefoner er rimelig likt i Antutu og Geekbench:

 

Chart-6.png

 

 

Resultatet samsvarer jo og bra med det mange sier om at de føler telefoner fra spesielt OnePlus, men også Huawei har veldig god opplevd ytelse, i forhold til en Galaxy telefon f.eks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Legger forøvrig merke til at du bare kommenterer en av mine påstander. Hva med de andre, som at lyden fra 3.5 mm jacken stort sett låter gjødsel?

Forståelig å ikke kommentere din påstand om lyden fra standard lyd-utgang da du egentlig bare bekrefter din totalt manglende kunnskap vedr. vurdering av lyd.....omtrent like nyttig som spam.

Det jeg prøvde å di var at jack utgangen på de fleste mobiltelefoner ikke låter noe særlig.

Den eneste telefonen som jeg personlig har prøvd som låt bra var htc m8.

 

Angående min manglende kunnskap om lyd:

Jeg driver lydstudio og har vært profesjonell musiker i mange år.

Lenke til kommentar

 

 

Er litt skeptisk til å ha fingeravleresen bak, men det er kanskje en vanesak. Har ofte mobilen liggende på kontorpulten, og da er det veldig greit å bare tappe borti leseren med en finger for å se varsel ol.

 

Har vært strålende fornøyd med Mate 9 Pro. Såpass fornøyd at jeg i grunn ikke ser noen grunn til å bytte den ut helt enda.

 

Det samme tenker jeg. Jeg har hatt et par Huawei'er med fingeravleser bak, og plasseringen er i utgangspunktet ikke et stort problem. Men siden jeg bruker omslag (veske) på mine mobiler så blir leser bak litt mer keitete når omslaget er åpent. 

 

Jeg har også 9 Pro, og leser foran fungerer utmerket, både med og uten omslag, og jeg er så fornøyd med min 9 pro at jeg (kanskje for første gang) ikke får "lyst på ny mobil følelsen" når det kommer en ny på markedet. 

 

Kanskje skal jeg vente på Mate 11 pro eller ..........

Du kan jo kjøpe Mate 10 isteden for Mate 10 Pro

 

Hvorfor det? Poenget mitt (og også poenget til XmasB) var jo at jeg/vi er så godt fornøyd(e) med min/vår Mate 9 pro at jeg/vi ikke føler noe behov for et skifte. Jeg mener det kom ganske godt fram i det innlegget du svarte på!!!

Lenke til kommentar

Men, fikk dere testet hvorvidt det fikk an å skru av batterioptimaliseringen slik at den ikke stopper apper en vil ha gående i bakgrunnen. INGEN, av de foregående toppmodeller fra Huawei de siste år har det faktisk gått an å skru av batterioptimalisering. Gå på tur med gps, løpe, sykle og bruke tracker eller Strava er faktisk ikke mulig. Det er de eneste telefonene hvor dette ikke fungerer. Dersom det ikke fungerer på denne telefonen heller tror jeg ikke 9.5 er riktig karakter.

Lenke til kommentar

Men, fikk dere testet hvorvidt det fikk an å skru av batterioptimaliseringen slik at den ikke stopper apper en vil ha gående i bakgrunnen. INGEN, av de foregående toppmodeller fra Huawei de siste år har det faktisk gått an å skru av batterioptimalisering. Gå på tur med gps, løpe, sykle og bruke tracker eller Strava er faktisk ikke mulig. Det er de eneste telefonene hvor dette ikke fungerer. Dersom det ikke fungerer på denne telefonen heller tror jeg ikke 9.5 er riktig karakter.

Har ikke opplevd dette som noe problem på Huawei Mate 9 Pro annet enn helt i starten, hvor den var litt vel ivrig på noen apper. Usikker på om den har "lært" eller om jeg endret noe. Har ihvertfall ikke opplevd at sporingsapper har blitt lukket av os på lenge.

Lenke til kommentar

 

 

Legger forøvrig merke til at du bare kommenterer en av mine påstander. Hva med de andre, som at lyden fra 3.5 mm jacken stort sett låter gjødsel?

Forståelig å ikke kommentere din påstand om lyden fra standard lyd-utgang da du egentlig bare bekrefter din totalt manglende kunnskap vedr. vurdering av lyd.....omtrent like nyttig som spam.

Det jeg prøvde å di var at jack utgangen på de fleste mobiltelefoner ikke låter noe særlig.

Den eneste telefonen som jeg personlig har prøvd som låt bra var htc m8.

 

Angående min manglende kunnskap om lyd:

Jeg driver lydstudio og har vært profesjonell musiker i mange år.

 

 

Ja, HTC og Huawei ligger noen hakk foran Samsung og iPhone på det området.....

Lenke til kommentar

Men, fikk dere testet hvorvidt det fikk an å skru av batterioptimaliseringen slik at den ikke stopper apper en vil ha gående i bakgrunnen. INGEN, av de foregående toppmodeller fra Huawei de siste år har det faktisk gått an å skru av batterioptimalisering. Gå på tur med gps, løpe, sykle og bruke tracker eller Strava er faktisk ikke mulig. Det er de eneste telefonene hvor dette ikke fungerer. Dersom det ikke fungerer på denne telefonen heller tror jeg ikke 9.5 er riktig karakter.

 

Mobilen varsler, men det er opp til deg å bestemme om appen får lov til å kjøre i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Mitt hovedproblem med denne telefonen (eller Huawei generelt) er at Huawei virker ganske så uinteressert i å levere Android oppdateringer. Google litt for å prøve å finne informasjon men virker som de er langt dårligere enn de andre store. Hva med å vekte karakterer med hvor gode produsenten er til å oppdatere produktene sine? Avgjørende for min del.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...