Gå til innhold

Vi er på vei mot et ulykkelig samfunn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som skal byttes ut. De hvite europeerne forblir, vi får bare ikke-hvite europeere i tillegg. Verden blir mer og mer globalisert, og det er nyttesløst å stritte i mot.

 

I fremtiden vil det ikke være noen sammenheng mellom geografi og rase. Jeg trur dessverre at rasisme ikke dør før vi er kommet til det punktet. Jeg gleder meg, selv om det sikkert ikke blir i min levetid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som skal byttes ut. De hvite europeerne forblir, vi får bare ikke-hvite europeere i tillegg. Verden blir mer og mer globalisert, og det er nyttesløst å stritte i mot.

 

I fremtiden vil det ikke være noen sammenheng mellom geografi og rase. Jeg trur dessverre at rasisme ikke dør før vi er kommet til det punktet. Jeg gleder meg, selv om det sikkert ikke blir i min levetid.

 

Her tar du feil, Japan har bevist at man fint kan delta i en stadig mer globalisert verden uten å ta selvmord gjennom "flerkultur".

Lenke til kommentar

Her tar du feil, Japan har bevist at man fint kan delta i en stadig mer globalisert verden uten å ta selvmord gjennom "flerkultur".

 

Ironisk at du nevner et land med selvmordsrate et hestehode over resten av verdenen i en tråd om et ulykkelig samfunn. Japan er heller ikke et økonomisk eventyr etter krasjet på 90-tallet, og eldrebølgen gjør det ikke bedre.

 

Japan er også et land som hadde diskriminert mot deg. Gøy å ikke kunne ta taxi fordi man er gaijin.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, innvandringen skulle redde økonomien vår, som er et evig pyramidespill. I tillegg er europeere lei av krig og konflikt og generasjoner av europeiske barn ble opplært ifra barnehagen av at det var så fint med fargerikt fellesskap.

 

Istedet skjer det motsatte. Innvandringen fremskynder kollapsen av velferdsstaten.

 

Merkelig det, siden velferd og innvandring har en relativt liten korrelasjon.

 

 

Jeg tar den ekte realiteten her og nå med forgubbelse av arbeidsstyrken og unge som ikke vil få barn, over din teori.

 

Resultatet er fortsatt etnisk erstatning av hvite europeere.

 

 

Fordi hvite europeere ikke gidder å verpe ut flere barn, ikke fordi vi importerer manglende arbeidskraft.

Lenke til kommentar

Fordi hvite europeere ikke gidder å verpe ut flere barn, ikke fordi vi importerer manglende arbeidskraft.

Hvite europeere hadde nok fått flere barn om flere av de ville funnet seg i en økonomisk situasjon hvor det var forsvarlig. Og tvinge de til å betale for at andre får barn bedrer klart ikke deres situasjon.

Lenke til kommentar

 

Fordi hvite europeere ikke gidder å verpe ut flere barn, ikke fordi vi importerer manglende arbeidskraft.

Hvite europeere hadde nok fått flere barn om flere av de ville funnet seg i en økonomisk situasjon hvor det var forsvarlig. Og tvinge de til å betale for at andre får barn bedrer klart ikke deres situasjon.

 

 

Prøver du å være morsom? Mener du "hvite europeere" er i en dårlig økonomisk situasjon i forhold til resten av verden? Har du sett på fødselstatistikk og koblingen mot økonomi? Påstanden er såpass kunnskapsløs at jeg er usikker på om du er seriøs.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fordi hvite europeere ikke gidder å verpe ut flere barn, ikke fordi vi importerer manglende arbeidskraft.

Hvite europeere hadde nok fått flere barn om flere av de ville funnet seg i en økonomisk situasjon hvor det var forsvarlig. Og tvinge de til å betale for at andre får barn bedrer klart ikke deres situasjon.

 

 

Dette stemmer ikke med statistikk. Desto mer velferd man har i et samfunn, desto mindre barn får kvinner. Flere land har forsøkt subsidier for å få flere barn, uten hell i å snu trenden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Fordi hvite europeere ikke gidder å verpe ut flere barn, ikke fordi vi importerer manglende arbeidskraft.

Hvite europeere hadde nok fått flere barn om flere av de ville funnet seg i en økonomisk situasjon hvor det var forsvarlig. Og tvinge de til å betale for at andre får barn bedrer klart ikke deres situasjon.

 

 

Dette stemmer ikke med statistikk. Desto mer velferd man har i et samfunn, desto mindre barn får kvinner. Flere land har forsøkt subsidier for å få flere barn, uten hell i å snu trenden.

 

 

Akkurat sistnevnte er vel ikke helt sant? Avhengig av hva man kaller "subsidier", norges politkk er realtivt vellykket for å få opp fødselsraten.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Akkurat sistnevnte er vel ikke helt sant? Avhengig av hva man kaller "subsidier", norges politkk er realtivt vellykket for å få opp fødselsraten.

 

AtW

 

Finner rapporter som sier at det ikke er korrekt. Men jeg baserte min påstand på noe jeg hadde hørt ang. et prosjekt i Danmark. Jeg klarer selvsagt ikke å finne dette igjen, så vi kan anta at det du sier er korrekt inntil da.

Lenke til kommentar

Økningen av kvinners status i samfunnet (til at den ble høyere enn menns i gjennomsnitt) har gjort hundretusener av menn barnløse og single.

 

Egentlig objektivt umulig da kvinner finner 80% av menn under gjennomsnitts attraktive, som har ført til en fordeling hvor 80% av kvinner går etter 20% av mennene hvor de resterende 80% av mennene konkurrerer om de resterende 20% av damene.

 

Litt mye lynghonningdrikke innabords her, men:

 

Det er sånn cirka like mange kvinner som menn her i verden, og Norge har (med noen pakistanske unntak) svært lite bigami. Så hvis 80% av kvinnene går etter 20% av mennene, ville ikke det bety at 60% av kvinnene til en hver tid ikke er i et forhold? Mens 40% er det (de 20% som får drømmemannen, pluss de 20 som firer på krava.) Og hvis de er monogame, er da ikke de 40% det med 40% av mennene? 

 

Nå er ikke statistikken entydig over aldersgruppene her, men la oss som eksempel ta de som er 40-44 år gamle. Da er de fleste gamle nok til å være etablert, og ikke så mange har blitt skilt ennå. Om denne gruppen sier SSB følgende:

 

Samboere: 22% av mennene, 20% av kvinnene.

Gifte:  55% av mennene, 57% av kvinnene

Ikke i et samliv: 23% av mennene, 23% av kvinnene.

 

Det er altså i moden alder nøyaktig like mange menn og damer som er i et forhold, og dermed som ikke er det. (Den 2% forskjellen mellom samboere og gifte  kan vel tilskrives en høyere andel ekteskap blant homofile kvinner enn ditto menn.) Og det er under en fjerdedel av både menn og kvinner, i den aldersgruppen, som er enslige.

 

Så er det selvsagt en og annen rundbrenner som får barn med mer enn en kvinne, men det er også kvinner som har barn med flere menn, så hvis det er "hundretusener barnløse menn" er det vel sånn ca like mange barnløse kvinner?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...