Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Hva er det slags måte å besvare på?

 

Du skrev at "folk dør årlig av den påkjenningen", men jeg fant ikke det i kilden din.

 

 

Hva er det med følgende utsagn du ikke forstår, i forhold til det du mener ikke står i kilden?

 

 

 

Nå viser ny forskning fra Karolinska Institutet i Sverige at overgangen fra vintertid til sommertid øker risikoen for hjerteinfarkt uken etterpå.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det med følgende utsagn du ikke forstår, i forhold til det du mener ikke står i kilden? 

 

At overgangen øker riskiko for hjerteinfarkt betyr ikke nødvendigvis at det skaper flere dødsfall hvert år. Eller for å si det på en annen måte: Hvor mange dødsfall skaper dette hvert år? Hvor mange i fjor?

Lenke til kommentar

Det får du nesten spørre statistikere om, dersom de fører dette forhold som dødsårsak. Det hjelper heller ikke å kun se på Norge, når det er flere milliarder mennesker i denne verdenen, som enda ikke har lagt sommer-/vintertid på hylla.

 

370px-DST_Countries_Map.png

 

Så langt så stoler jeg faktisk på at de som har undersøkt det, er inne på en riktig tankegang om denne overgangen.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så langt så stoler jeg faktisk på at de som har undersøkt det, er inne på en riktig tankegang om denne overgangen.

 

Selv om det å sitte på en kaktus øker sjansen for at en bilsjåfør kolliderer betyr ikke det at kaktus i rumpa tar flere liv hvert år. Sånn, nå kan du få siste ordet om du vil. Jeg tror ikke jeg gidder mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vent nå litt....

Jeg fant ut at lærere får lønn i høstferie??

Så vi betaler skatt mens lærerne sitter hjemme???

 

For lærere betaler ikke skatt? For folk som er ansatt i det private har ikke ferie?

 

AtW

 

Serr??

 

Var det samme jeg tenkte når jeg så ditt innlegg, men du er jo velkommen til å forklare hva du egentlig mener.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Lærere og elevorganisasjonene har tynne argumenter for høstferien, som kommer bare en drøy måned etter en rekordlang sommerferie."

 

kilder:

http://stavrum.blogg.no/1443691273_tynne_argumenter_for_.html

 

Hva tenker dere??

Forstår at det er behov for et lite avbrekk mellom skolestart og vinterferien, men man kunne godt kuttet den ned fra en uke til 2-3 dager istedet. Og kanskje lagt den rundt en helg i slutten av Oktober eller noe, slik at den er mer midt i semesteret. 

Lenke til kommentar

 

SFO burde vært stengt samtidig, slik at ungene fikk ordentlig fri.

 

Det er vel ingen som tvinger dem til å møte opp der? Når begge foreldrene jobber må jo ungene ha et sted å være.

 

Jo, foreldrene tvinger ungene til å møte opp der. Poenget mitt er at barnet hadde hatt bedre av kvalitetstid og å roe ned litt med familien. Foreldrene måtte selvfølgelig spart opp to-tre dager hver for at det skulle gått.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...