Gå til innhold

Google Wifi lanseres i Norge i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen POE, er jo et hjemmeprodukt dette. Du vil miste litt hastighet hvis du ikke bruker Ethernet backhaul, men den store fordelen med mesh er jo at du kan roame mellom de forskjellige aksesspunktene uten å miste en aktiv forbindelse (spesielt nyttig for Skype eller FaceTime).

Lenke til kommentar

Bor i en kronglete bolig så er usikker på om tre dingser holder. Kan man koble til flere, eller er tre max?

 

Er dette det "beste" alternativet for et hjemmenettverk, eller bør man gå for andre løsninger? Liker godt at man kan koble til med kabel, da er det lett å få nettverk i garasjen - som ligger litt bortenfor boligen :)

Lenke til kommentar

Bor i en kronglete bolig så er usikker på om tre dingser holder. Kan man koble til flere, eller er tre max?

 

Er dette det "beste" alternativet for et hjemmenettverk, eller bør man gå for andre løsninger? Liker godt at man kan koble til med kabel, da er det lett å få nettverk i garasjen - som ligger litt bortenfor boligen :)

 

Ville tatt en titt på UniFi systemet og UniFi Mesh :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er du serr? Sjuk timing! Kom hjem fra USA i går med en trepakk? jaja sparte en tusenlapp men må ha adaptere til stikkontaktene.

 

Det er vel strengt tatt ulovlig å bruke nettverksutstyr kjøpt i feks. USA i Europa grunnet ulike regler rundt frekvenser/bånd. Fikk vite det da jeg undersøkte de ulike hjemme-mesh produktene som var på markedet i USA i fjor. Eero, Luma, Google WIFI, etc.

Lenke til kommentar

 

Er du serr? Sjuk timing! Kom hjem fra USA i går med en trepakk? jaja sparte en tusenlapp men må ha adaptere til stikkontaktene.

 

Det er vel strengt tatt ulovlig å bruke nettverksutstyr kjøpt i feks. USA i Europa grunnet ulike regler rundt frekvenser/bånd. Fikk vite det da jeg undersøkte de ulike hjemme-mesh produktene som var på markedet i USA i fjor. Eero, Luma, Google WIFI, etc.

Da jeg testet Google WIFI, USA versjon så fikk jeg store problemer med 5 GHz siden de bruker flere kanaler en vi har i Norge. Så det ble en dårlig løsning.

 

Kjører selv med Velop løsning i bridge modus nå. Sykt dyr løsning men funker som fjell.

Lenke til kommentar

USA versjonen, for de som har hentet de til Norge, kan få problemer med 5GHZ nettet da det er litt forskjellige frekvenser. Jeg bestilte mine (3 stk) i fra England i sommer, og angrer ikke ett sekund på det. Bruker 5Ghz nettet fult ut på de enhetene som støtter det, og dette fungerer bare helt utrolig stabilt.

 

Det er enkelt med oversikt, testing, oppsett av faste interne IP adresser, routing, NAT tabeller etc... Alt det kan du med enkelhet gjøre via appen. Er du ikke hjemme, men trenger å rute en IP adresse på hjemmenettverket, restarte routerene etc, så gjør du det enkelt med noen få trykk inne i appen på mobilen din.

 

Jeg har hatt dyre routere i fra Asus, Netgear, D-link og andre, og aldri fått samme hastighet trådløs som det jeg har hatt nettlinje kapasitet til. Jeg har en 300/300 linje fra Altibox, og jeg kan benytte dette fult ut med Google Wifi sitt produkt. For meg, så er det ingenting å lure på med dette. Jeg har hvertfall aldri hatt bedre nett, jeg har også veldig mange produkter koblet til nettet både trådløst og kablet, og jeg bruker nettet mitt mye og hardt i perioder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...