Gå til innhold

GUIDE: Strømmetjenster Filmer og serier, eller sport og underholdning? Dette er alternativene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! God oversikt! Godt jobbet!

 

Merk: "Viaplay exclusive" betyr at de har ferske episoder. Dvs ferskvarer. Hverken Netflix eller andre kan skilte med episoder under et døgn etter USA-premiere av serier som Prison break, The X-Files, The Blacklist, Outlander m.m., selv om de har eldre sesonger.

 

Viaplay har etterhvert kommet opp i tetsjiktet på antall "ferskvarer", her har Netflix overtatt tronen fra HBO Nordic som de første par årene var fremst (uten at dette forteller noe om kvalitet, men i kvantitet på ferskvarer er de tre aktørene klart fremst)

 

Mvh,

Vidar

Serienytt.no

Endret av Serienytt.no
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En liten rettelse ang Netflix og surround lyd:

 

Om du bruker Windows app'en fra Store, så får du surround om du kjører lyden ut riktig. Har selv et opplegg med lyd via optisk fra PC til forsterker og får Dolby Digital 5.1 lyd.

 

Om du har en LG/Samsung tv og Netflix med 4K innhold, så får du også den beste oppløsningen. Bytta fra å kjøre via PC til å kjøre via LG app'en (webOS 3.5).

 

Jeg er også en som har kastet ut dekoder for 6-7 år siden og kun benyttet streaming tjenester for alt innhold. Pr i dag har jeg en kombinasjon av NetFlix og Sumo (99kr) samt viafree for enkelte ting kona vil se på. NetFlix har blitt dyrere over årene, men det kan jeg leve med. Dog opplevd at når man har mange enheter i huset og skal streame, så bør man også se på en oppgraderinga av nettlinja til noe kraftigere enn man kanskje hadde tenkt.

 

Det er også min erfaring at streaming av innhold ikke begrenser meg noe og jeg slipper reklame...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei! God oversikt! Godt jobbet!

 

Merk: "Viaplay exclusive" betyr at de har ferske episoder. Dvs ferskvarer. Hverken Netflix eller andre kan skilte med episoder under et døgn etter USA-premiere av serier som Prison break, The X-Files, The Blacklist, Outlander m.m., selv om de har eldre sesonger.

 

Viaplay har etterhvert kommet opp i tetsjiktet på antall "ferskvarer", her har Netflix overtatt tronen fra HBO Nordic som de første par årene var fremst (uten at dette forteller noe om kvalitet, men i kvantitet på ferskvarer er de tre aktørene klart fremst)

 

Mvh,

Vidar

Serienytt.no

 

 

En liten rettelse ang Netflix og surround lyd:

 

Om du bruker Windows app'en fra Store, så får du surround om du kjører lyden ut riktig. Har selv et opplegg med lyd via optisk fra PC til forsterker og får Dolby Digital 5.1 lyd.

 

Om du har en LG/Samsung tv og Netflix med 4K innhold, så får du også den beste oppløsningen. Bytta fra å kjøre via PC til å kjøre via LG app'en (webOS 3.5).

 

Jeg er også en som har kastet ut dekoder for 6-7 år siden og kun benyttet streaming tjenester for alt innhold. Pr i dag har jeg en kombinasjon av NetFlix og Sumo (99kr) samt viafree for enkelte ting kona vil se på. NetFlix har blitt dyrere over årene, men det kan jeg leve med. Dog opplevd at når man har mange enheter i huset og skal streame, så bør man også se på en oppgraderinga av nettlinja til noe kraftigere enn man kanskje hadde tenkt.

 

Det er også min erfaring at streaming av innhold ikke begrenser meg noe og jeg slipper reklame...

Takk, folkens :) Saken er oppdatert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

Den beste er Popcorn Time. Størst utvalg med alle nye Blu-Ray-filmer på tjenesten fra dag 1. Videokvaliteten kan bestemmes og er på sitt beste bedre enn de fleste av de andre tjenestene. Alle serier og filmer kan lastes ned. Og best av slt er den gratis.

Lenke til kommentar

Hei! God oversikt! Godt jobbet!

 

Nope, det er ikke godt nok jobbet. Dere burde gå igjennom en Playstation fysisk boks for å se hva som ligger der. Det er feil framstillet for Playstation tør jeg hevde.

 

Ser nå at artikkelen i ettertid har blitt sjekket for Playstation, så det var veldig bra for oversiktens skyld  :thumbup:

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Det er direkte flaut når betalingstjenesten leverer dårligere kvalitet enn en ulovlig pirattjeneste.

 

Det er veldig flaut, og oppleves på absolutt alle titler HBO nordic leverer. Har tilgang via andre, men jeg føler fortsatt ikke det er verdt bryet å logge på. Kompresjonen ser verre ut enn youtube på 720p, og lydkvaliteten kan så vidt måle seg med en mp3 rippet fra youtube, tatt opp fra mobilhøytaller og lastet opp til youtube igjen. Prøvde å se Fargo episode 7. Der var plutselig lyden samplet ned fra 5.1 eller noe til stereo med 75% av lyden på venstre øre, og alle hørtes ut som de snakket fra en brønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må også nevne at jeg er ganske skuffet over kvaliteten hos HBO Nordic.

 

Jeg prøvde Prime Video da det ble tilgjengelig, men fikk lite utav det. Ikke tilgjengelig på min Sony TV og ikke Chromecast-støtte. Har også problemer med å se på PCen min, men det er kanskje ikke deres feil. Noen som har tips til hvordan jeg kan få sett Prime på min TV?

 

Har nå Netflix, HBO og Viaplay. Selv med problemer her og der foretrekker jeg det fremfor ulovlige metoder. Kunne godt sett Grand Tour sesong 2 hos Amazon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må også nevne at jeg er ganske skuffet over kvaliteten hos HBO Nordic.

 

Jeg prøvde Prime Video da det ble tilgjengelig, men fikk lite utav det. Ikke tilgjengelig på min Sony TV og ikke Chromecast-støtte. Har også problemer med å se på PCen min, men det er kanskje ikke deres feil. Noen som har tips til hvordan jeg kan få sett Prime på min TV?

 

Har nå Netflix, HBO og Viaplay. Selv med problemer her og der foretrekker jeg det fremfor ulovlige metoder. Kunne godt sett Grand Tour sesong 2 hos Amazon.

 

Amazon vil veldig gjerne at du skal kjøpe deres Kindle fire. Sleipe som de er. Derfor støtter de ikke chromecast:/

Lenke til kommentar

Fin oversikt!

 

Jeg ønsker meg surround i stua (joda, har hjemmekino i kjelleren) som ikke tar opp mye plass og støtter surround format som netflix og amazon bruker (dolby digital+?), samt dolby digital og DTS. Hva er billigste løsning her? Lydplanke med trådløse bakhøyttalere? Hva anbefaler dere? Kan vurdere annet oppsett enn lydplanke, men det må ikke ta opp mye plass

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd akkurat samme dårlige kvalitet mot HBO Nordic på min Samsung UHD TV.

Mørke scener ser ut som en dårlig DVD og ikke noe man forbinder med FullHD.

 

Jeg skulle ønske Netflix, Viaplay, HBO kunne vise hvilken oppløsning som strømmes ved avspilling. Det gjør Amazon Prime. Der kan man se at innholdet strømmes med HD, UHD og HDR. Tidvis så har jeg sett det aller beste på UHD hos Amazon Prime, mens Netflix sitt UHD ikke er helt like topp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...