Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte av reg.reim samtidig som vannpumpe


Alf Ivar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke alle biler som har vannpumpe som dras av registerreimen. Men de fleste som har vannpumpe som går på registerreimen anbefaler å bytte pumpen samtidig som reim og diverse hjul. På enkelte biler følger vannpumpen "alltid" med når man kjøper registerreimsett.
Så det hele er veldig individuelt. Noen har vannpumpe som varer hele bilens levetid, mens andre "må" byttes i.f.m registerreimen.
Hvilken bil/motor er det snakk om?

Lenke til kommentar

Hver gang det skal skiftes vannpumpe, så lønner det seg å skifte register reimen.

Altså, for å komme til vannpumpe så må reimen av uansett.

 

Det burde da ikke påløpe noe ekstra kostnader ettersom reima skal av og på pga. vannpumpe.

Rett meg om jeg tar feil, ekstra kostnaden må bli selve reimen da.

Lenke til kommentar

Hver gang det skal skiftes vannpumpe, så lønner det seg å skifte register reimen.

Altså, for å komme til vannpumpe så må reimen av uansett.

 

Det burde da ikke påløpe noe ekstra kostnader ettersom reima skal av og på pga. vannpumpe.

Rett meg om jeg tar feil, ekstra kostnaden må bli selve reimen da.

Ja, ekstrakostnaden skal ikke bli noe videre mer enn selve prisen på reimen. Fremdeles forutsatt at reimen driver vannpumpen. Ikke alle biler som har den løsningen. "Digitalstyrt vannpumpe" er en ukjent verden for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hver gang det skal skiftes vannpumpe, så lønner det seg å skifte register reimen.

Altså, for å komme til vannpumpe så må reimen av uansett.

 

Det burde da ikke påløpe noe ekstra kostnader ettersom reima skal av og på pga. vannpumpe.

Rett meg om jeg tar feil, ekstra kostnaden må bli selve reimen da.

Ja, ekstrakostnaden skal ikke bli noe videre mer enn selve prisen på reimen. Fremdeles forutsatt at reimen driver vannpumpen. Ikke alle biler som har den løsningen. "Digitalstyrt vannpumpe" er en ukjent verden for meg.

 

Ja, mulig de driver hver for seg ettersom det er digitalstyrt vannpumpe, med andre ord: Reima driver ikke den.

Nytt for meg også, må google litt rundt for å undersøke om dette stemmer. 

 

Edit: Hadde vært litt fint med litt mer info enn bare Skoda Octavia, regner med det er:

Skoda Octavia 2014 modell

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...