Gå til innhold

SAMLETEST: Den beste VPN-tjenesten 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"For, som eneste VPN-tjeneste i vår test klarte nemlig ikke PureVPN å skjule vår norske IP-adresse for de ulike tjenestene vi besøkte, til tross for at både IPv6 Protection og Secure DNS var aktivert i innstillingene våre"

 

Hvordan sjekker man egentlig dette? Regner med at det ikke holder å bruke whatismyipaddress.com...

Lenke til kommentar

Jeg har en litt anderledes problem. Jeg vil gjerne ha tilgang til den norske eller nordiske versonen av Netflix eller HBO når jeg er i Spania. Det er helt idiotisk at dette er segregert etter geografiske linjer. Det hadde vært mye bedre med språk. Jeg har prøvd Netflixabonnementet mitt i Spania, men får ikke norske tekster. Jeg kan klare meg med engelske, men det kan ikke min mann. Hvilken tilbyder vil kunne være best fra Spania med dette behovet? PS. Det er mange potensielle kunder i norske pensjonister i utlandet på regelmessige langtidsferier.

Lenke til kommentar

Man bruker jo ikke VPN for å få tilgang til andre lands TV innhold, en VPN er der for å anonymisere nettbruken, å sikre at man ikke kan spores på nett osv.

 

Skal man se på TV, så benytter man Smart-DNS, som kan settes opp med forskjellige land mot forskjellige tjenester.

På den måten kan man enkelt få det til å se ut som om man er i England når man ser på BBC, eller USA når man ser på Netflix, eller i Sverige når man strømmer fra TV4 og så videre.

 

Med Smart-DNS kan man også få det til å se ut som om man er i Norge, når man er Spania, dersom man skal se på Canal Digital, Get, Netflix osv. som om man var i moderlandet.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Hvor er ExpressVPN på denne listen? De markedsfører jo seg som "garantert" amerikansk Netflix.

 

Jeg bruker ExpressVPN og er storfornøyd. Ikke hatt noen problemer med US Netflix, hverken fra ipad, mobil, Apple tv eller pc. Trengte support for å få tilgang til US Netflix via Apple TV. Fikk hjelp med en gang og i løpet av 5 min hadde de guidet meg gjennom innstillingene i Apple tv.

Prøvde NordVPN en stund men slet med å se US Netflix fra ipad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan sjekker man egentlig dette? Regner med at det ikke holder å bruke whatismyipaddress.com...

 

Dersom du fortsatt får norske reklamer på nettsider når du er koblet til en utenlandsk server så er vel det et tegn på at koblingen ikke er helt tett. Eller så finns det sider som sjekker dette, bare google "ip leak test" eller "dns leak test". Vet ikke hvor godt de sjekker men burde i allfall gi deg en pekepinn.

Lenke til kommentar

"For, som eneste VPN-tjeneste i vår test klarte nemlig ikke PureVPN å skjule vår norske IP-adresse for de ulike tjenestene vi besøkte, til tross for at både IPv6 Protection og Secure DNS var aktivert i innstillingene våre"

 

Hvordan sjekker man egentlig dette? Regner med at det ikke holder å bruke whatismyipaddress.com...

 

Hei, fra saken:

Sikkerhet: Vi har også testet om VPN-tjenestene lekker informasjon om din egentlige lokasjon og IP-adresse gjennom å kjøre en «Extended test» hos DNSLeakTest.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...