Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fordeling av forskudd på arv


ASLrcrn

Anbefalte innlegg

Altså mor ønsker å dele ut forskudd på arv til oss barna. Det dreier seg om 300.000,- som skulle fordeles på oss 2 søsken. Men samme dag som mor ønsket dette gjennomført overtalte min søster mor til ikke å dele ut forskudd på arv enda.

 

Føler jeg har liten påvirkingskraft på dette, og må vel finne meg i å vente. Bittert er det at de pengene kun kommet godt med som nå når jeg er arbeidsledig og opplever et økonomisk helvete. Min søster tjener over 2 mill i året og ser ikke noe poeng i at det blir fordelt enda. Pga min søster tjener så godt lytter mor etter hva hun sier.  Føler jeg ikke kan protestere på denne avgjørelsen da mor sier det skal være slik fordi min søster sier det....

 

Litt frustrert. Noen sier jeg må søke råd hos advokat,  det har jeg verken råd til eller ser ikke poenget med det ettersom mor kan selv velge når forskuddarv skal fordeles.

 

PS: mor er frisk, altså ikke senil eller noe sånt

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som krikkert sier, dette har jo ikke noe med jus å gjøre, mora de velger selv hva hun skal gjøre, og er ikke forpliktet til å gi deg noe arv. Kan være det "økonomiske helvete" du opplever er en av grunnene til at hun venter. Kanskje hun ønsker at du får mer orden på egen økonomisk styring først feks.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...