Gå til innhold

Gamer.no ber om økonomisk støtte fra leserne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg savner på Gamer.no er litt mer variasjon. Det er så mye standard greier og dere går glipp av mange perler som er ukjente som vil få litt ekstra penger av en anmeldelse og som gir insentiv til å donere til dere da det er plenty av engelskspråklige sider som tar seg av all standarden.

 

Det er så enormt mange spill der ute og mange av dem krever lite tid å lære seg og få et inntrykk av så jeg vil gjerne se si kanskje fire timer med spilling av et lite/ukjent spill og en kjapp anmeldelse. Det handler selvfølgelig ikke bare om kvantitet, men det går an å lage mye bra fyllstoff.

 

Vil gjerne støtte dere, men pr. nå så er det tydelig at dere satser for mye på mainstream for at lommeboka mi åpner seg. Ikke fordi dere ikke lager bra artikkler og har bra innhold generellt sett, men fordi dere ikke har noe unikt som er verdt å støtte i min bok.

 

En fin ting dere kan gjøre er å ta opp start til slutt av alle anmeldelser og ha det som en "ekstrating". Altfor mange redigerte videoer der man ikke ser hvor vanskelig/enkelt det er å lære seg ting. Å se treningen/starten/altsammen koster lite ressurser (ta opp, rendre og last opp) og er en fin bonus, det er jo det materialet man klipper til videoer av alikevel.

 

PS; Ment som konstruktiv kritikk. Jeg er veldig langt fra misfornøyd med Gamer.no, men jeg er veldig sikker på at dere er dyktige nok og har nok erfaring til å sette prikken over I'en :)

 

Det du ønsker deg, er det samme vi ønsker å levere. Som vi er inne på i artikkelen om Gamer Support, så vil man som støttemedlem gjøre det mulig for oss å tenke mer kreativt og variert. Vi ønsker å overraske, skrive om spill få har hørt om før, trekke frem nye og gamle perler og leke oss med hvordan vi formidler spillkultur. Vi ønsker å lage artiklene man ikke visste man ønsket seg. Men dette er vanskelig når vi fra dag til dag i stedet må fokusere på det som gir oss trafikk og inntekter på kort sikt.

 

Det høres bra ut, da blir det brått noen "forventningspenger" fra meg :)

 

Det dere kan begyne med som er veldig lite jobb er mer videoer i anmeldelsene. Å ta opp en spilløkt, anmeldelsesgrunnlaget, koster ikke mer enn et par tastetrykk og dere kan legge ved både uredigert og redigert video. Det er ikke nødvendigvis nødvendig med en munn som skravler 90% av tiden heller. Å redigere tar ikke lange stunden når man får litt rutine på det og det er liten vits å redigere for mye.

 

Da har dere mye ekstra stoff og jeg personlig skulle virkelig ønske at anmeldelser inneholdt videomateriale fra anmelderen. Det holder med en link til videoen nederst i artikkelen, trenger ikke embedde en svær boks i anmeldelsen.

 

Ikke det at dere skal "fylle på" uten mening selvfølgelig, det virker jo mot sin hensikt.

Lenke til kommentar

TST, har dere sett på løsninger slik som Blendle? Om ikke, kan du være så snill å ta dere/deg tiden til å lese følgende artikkel; https://medium.com/on-blendle/blendle-a-radical-experiment-with-micropayments-in-journalism-365-days-later-f3b799022edc

 

Dette er en metode jeg gjerne hadde støttet dere med penger på, da den er rettferdig. Både for leser, og for dere som bedrift. Med abonnementtjenester, så aner jeg ikke hva jeg får. Tek Extra leverte fks noen få gode artikler, men var laaaangt ifra verdt prisen sin. 

Lenke til kommentar

Kjempebra at TST og Gamer har filtrert bort Esport.

 

Jeg forstår at det på nåværende tidspunkt er sårbart med økonomien, og kommer derfor til å støtte Gamer.no fra i dag. Det eneste kravet jeg har, er at Gamer.no jobber med å bli det nettstedet de engang var. Mange flere tester og artikler om spill. Ikke minst Indie-spill kanskje, der er det mange godbiter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dere er ikke alene om det, men det blir stadig dårligere norsk i mediene, og engelsk-norsk. Jeg jobber som lærer for å tjene til mat på bordet og tak over hodet, og alle skriveleifene er et irritasjonsmoment.

Nå skal det sies at dere ikke er blant de verste, men jeg tror dette kan være det enkelte sikter til som Google Translate artikler lenger opp, for enkelte artikler inneholder veldig dårlig norsk.

 

Nå ble ikke dette innlegget fri for tunggrodd grammatikk heller, men det er sent :p

 

Er heller ikke stor fan av e-sport, spesielt fordi det ikke er mulig å følge noen av turneringene uten abonnement på blant annet SUMO. Jeg vet flere av sendingene sies at kan strømmes gratis på SUMO, men det er ikke tilfelle. Jeg har ikke klart å strømme noen av de sendingene som sies å være gratis å strømme, så jeg har gitt opp, og dermed vendt e-sport-satsingen deres ryggen.

 

Jeg mimrer heller tilbake til den tiden gamer.no dukket opp som en søsterside til hardware.no. Det var tider det.

Skal vurdere om dere fortjener en månedlig støtte fra meg, men akkurat nå er jeg usikker på om jeg syntes dere burde bestå eller om det er best at dere lider en rask død. Velger å sitte i tenkeboksen litt lenger.

 

Du finner alt av e-sportsendinger her:

https://sumo.tv2.no/sport/e-sport

 

En liten periode var det feilkoblinger som gjorde at man ble sendt til siden der man bestiller abo, men dette skal være rettet opp i .

 

Du må fortsatt logge deg inn, men det er altså mulig å lage bruker uten å betale noe.

 

Det kan du gjøre her:

https://sumo.tv2.no/ny-bruker/

Takk :)

 

Skal ta en titt når jeg har anledning, og kanskje gi e-sport en liten sjanse lell ;)

 

Igjen, takk for info :) :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Men tror jeg dere har mistet mange lesere da dere begynte å satse så hardt på esport og de mange gode og spesielle sakene ble borte. For deres del håper jeg det lønte seg. 

 

Sannheten er at e-sporten vår har subsidiert de artiklene du liker. Dersom vi ikke hadde satset på e-sport, så hadde vi vært nødt til å gjennomføre enda større kutt i det redaksjonelle.

 

 

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hvordan har det seg at man tjener så mye på å dekke e-sport når de fleste leserne (i det minste her i tråden) ikke ser ut til å være så interesserte?

 

 

Er vel mange flere som faktisk leser Gamer.no enn av oss som er "aktive" på forumet. Forstår at Gamer.no ikke finner det enkelt å "skjule" en såpass stor intekts kilde. Selv om den ikke forsvinner fra siden vil slike grep sikkert gjøre disse artikkelne mindre atraktiv.

 

Men jeg er enig, esport er mer en plage enn noe annet og er en av grunnen til at jeg ikke bruker gamer.no noe særlig lengre. Men jeg kommer heller ikke til å se på video så lenge de er på norsk, sikkert litt spesiel når det kommer til språk men jeg må ha engelsk når det kommer til data.

 

Få esport vekk fra forsiden, og hev kvaliteten noe så støtter jeg (og helst ikke noe nynorsk)

Lenke til kommentar

 

Så lenge det er så mye artikler om e-sport så kommer det ingen penger her i fra.

 

Jeg kan ikke gjenta dette for ofte, siden det virker som det blir ignorert: Det er kun 25% av alle saker som handler om e-sport. Det er egentlig ikke så mye med tanke på at det er e-sporten som sørger for at vi faktisk kan skrive de 75% andre artiklene.

 

 

Vel, det betyr vel kun at selv om det er bare 25% esport så er det likevel ALT for mye for mange. Kan hende at det er flere esport saker enkelte perioder og det kan være med på å virke negativt for oss som ikke bryr oss om det.

 

Om jeg som ikke bryr meg om esport og tar turen innom gamer.no midt under blizzcon, en stor CS turnering eller lignende så vil det sikkert bety ekstra mange slike saker. Men jeg vil fremderles se en "avis" som trykker mye uintrisant stoff for meg og vil da ikke besøke denne siden igjen på en god stund.

 

Jeg sier ikke stopp med esport, men fin en måte å skjule det litt mer (spesielt i perioder med mye esport). Har f.eks vært nokk med en annonse om esport som sender leseren videre til en undermeny/fane for esport.

 

Husker ag VG(eller dagbladet) hadde noe lignende under breivik saken. Trykk på denne linken for å få en brevik fri avis. For min del så var dette som fikk meg til å begynne å bruke den avisen igjen.

 

Edit: Da ser jeg at dette er på plass og da er det bare å se vekk fra det jeg skriver her. Hjem og finne visa kortet etter jobb :)

Endret av MysticoN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er det litt uklart hva det er som genererer inntektene for gamer.no. Er det Telenorligaen i seg selv, eller er det artiklene om e-sport?

 

Dersom det er sistnevnte, så syntes det er litt merkelig at folk velger å holde tilbake støtten pga e-sporten som er på forsiden av gamer.no. Når TST sier at 25% av artiklene omhandler e-sport og 75% er annet innhold, så ser jeg ingen grunn til å ikke stole på det. Men skjer det mye innen e-sporten i løpet av en kort periode (feks en stor turnering), så er det da naturlig at 50% og kanskje mer av artiklene handler om nettopp det? Man må huske på at andre dager kan det skje lite og da finner man kanskje bare 10% artikler om e-sport. For de som missliker e-sport, er det dessverre ofte slik at det er de dagene e-sporten dominerer forsiden folk legger merke til og husker. Da er det litt trist at folk "truer" (noe de selvsagt har full rett til ettersom det er deres egne penger) med å ikke støtte gamer.no på grunn av den tingen som faktisk holder siden oppe.

 

Det er kanskje lett for meg å si det, ettersom jeg følger litt med på e-sport. Men jeg følger på ingen måte med på all e-sport. Og ser jeg noe som jeg ikke følger med på og interesserer meg for så bruker jeg et enkelt triks, jeg velger å "scrolle" videre! Det samme trikset bruker jeg på andre nettsider også, som feks. VG. Dukker det opp ting fra "Min mote" eller andre ting jeg over hode ikke bryr meg om, så hopper jeg bare forbi det. Med å fjerne det helt fra siden kommer man aldri til å gå inn på artikkelen, men dersom man ser det og normalt blar forbi det, så kan det fortsatt hende at man trykker inn på det. Dette er ikke ment som kritikk mot de som ikke liker e-sport, for som jeg skrev over så kan det være perioder med mye e-sport på forsiden. Det handler mer om at man nå fjerner muligheten for at noen trykker seg inn på en artikkel, selv om de normalt sett ikke har interesse for det.

 

Jeg håper bare den nye forsiden uten e-sport ikke fører til at inntektene faller. Forhåpentligvis vil flere av de som nå bruker den også gjøre som de har sagt og støtte gamer.no. Selv er jeg ikke i en situasjon hvor jeg kan bidra med penger hver måned til siden, men jeg har gjort det jeg kan, og adblock er deaktivert på gamer.no. I tillegg trykker jeg meg inn på reklamen med ujevne mellomrom, noe som jeg har inntrykk av bidrar endel mer til inntekter enn å kun se en annonse på siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Stetter lett Gamer med 39kr/mnd, da jeg har vært innom tre ganger daglig i...sikkert 10 år snart.

 

Mitt eneste ankepunkt er at jeg føler et drastisk fall i antall artikler...? Mulig jeg tar feil, men før kunne jeg "logge inn" på morgenkvisten og lese to-tre ferske artikler, før jeg logget på igjen i lunsjen med kanskje én eller to nye artikler samt en siste pålogging før leggetid.

Nå er det knapt noen oppdateringer på en hel dag, og hvis jeg ser bort fra e-sport (som jeg aldri leser noe særlig), så er antallet skremmende lavt i forhold til hva (jeg i mitt hode mener at) det var før.

Husker disse tilbakeblikk-artiklene, som oftest fantastisk godt skrevet og de fylte en ellers grå mandag med nostalgisk glede!

 

Til sammenligning hadde Gamereactor.no fem(!!!) nye klokka 09:30 i dag (dog to konkurranser).

 

Håper at et bidrag fra leserne gir et stort løft! :-)

 

Takk for at du vil støtte oss! Årsaken til at antall artikler har gått ned er en naturlig konsekvent av at vi må kutte produksjonen når inntektene faller. Vi kan absolutt vurdere å gå over til flere, korte artikler slik Gamereactor gjør, men vi har alltid hatt et ønske om å gi mer kontekst, bakgrunn og dybde i artiklene våre. Det sagt har vi publisert tre artikler før 09:15 i dag.

 

Når du nevner det, så er GameReactor sine artikler minimalistiske, det er helt sant. Beklager denne enkle sammenligningen! Takker heller ja til kvalitet over kvantitet... Men igjen, hvis prinsippet med dybde, bakgrunn og kontekst gjør at det går på bekostning av  interessante nyheter, så er det vel bedre å heller lage en kort og rett-på-sak artikkel om temaet og evt. link til mer info? 

Om ikke håper jeg dette tiltaket fører til mer ressurser og flere artikler igjen!  :) 

 

Stå på :w00t:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det slo meg nettopp at den redaksjonelle delen er i en slags knipe eller catch 22.

Man har en kjerne av lesere man ønsker å beholde. Den kjernen er ganske tydelige (bl.a. i denne tråden) på hva de ønsker å lese og hva de vil ha mere og bedre av. Dette sammenfaller greit med hva jeg selv også helst vil lese, så har ingen problemer med å forstå det.

Utfordringen er at kjernen ikke er mange nok. Det kommer ikke nok visninger i ett fallende annonsemarked.
Forsøker man å nå ut til nye, er man nødt til å skrive om andre ting. Velger man å skrive om andre ting enn kjernens ønsker, mister man kjernelesere og går en usikker framtid i møte.

 

Damned if you do. Damned if you don't.  Håper brukerstøtte kan bidra til å hjelpe på dette :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig bra! Skulle selv ønske at gamer.no var uten esport og at vi heller hadde en undermeny med kun esport.

 

Men jeg skal ikke klage, dette er veldig bra og jeg er stort sett fornøyd. Er en umulig jobb for gamer.no å få alle til å være helt fornøyd :p

 

En annen ting jeg ønsker er at dere merker artikkelene med PC/switch/PS osv.

 

Jeg er alltid på jakt etter nye spill å lese om, men jeg har fint lite igjen av å lese en sniktitt på et spill som jeg ikke kan spille.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Setter veldig pris på denne siden. Men jeg savner hyppigere oppdateringer. Hva med å ha gjeste testere for nye spill? - Ubetalte, men bærede anmeldelser som da eventuelt kan bli belønnet hvis dette fører til høyere inntekter?

Dere kan også gjøre om Iitavisen gjør, oversett artikler fra andre nyhetskilder for å fylle ut innholdet og bare sett kilde i bunnen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...