Gå til innhold

Omtale av The Temple of Elemental Evil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"En del mangler og småfeil"? :)

 

Tja...

 

1. http://www.ataricommunity.com/forums/showt...threadid=319330

 

2. http://www.ataricommunity.com/forums/showt...threadid=324169

 

Dette er to poster på atari's TToEE forum bare med bugs... Grunnen til at det er to tråder var at det ikke var plass i den første lengre... ;p Har aldri vært med på et så buggete spill...

 

Nå skal jo sant sies at de fikset opp (noen få) bugs i en patch for en måned siden, jeg vet jo ikke om denne anmeldelsen var gjort med eller uten patch... Men fortsatt er det buggete som f...

Lenke til kommentar

Omtalen er gjort både med og uten patch.

 

Ja, jeg har sett disse trådene før. Det er nok ganske mange bugs, men de fleste av feilene er imidlertid relativt små, og ikke plagsomme for andre enn de som faktisk vet hvordan D&D-reglene fungerer i virkeligheten. At heal blir beregnet ut fra feil terningkast er for eksempel ikke alvorlig for spillopplevelsen så lenge det fungerer.

 

Det største problemet mener jeg (og skriver jeg) er NPC-enes samlemani. Den er direkte grusom. Trøbbel med å lage våpen kan også være plagsomt, men ellers vil jeg si at de fleste feilene er relativt ubetydelige for folk flest. Jeg skal innrømme at jeg ikke har orket å lese gjennom hele trådene, men opplevelsen er ikke like ille som de listene tilsier, langt derifra (heldigvis).

Lenke til kommentar

Nå var jeg (og sikkert du) en av de få som aldri / sjelden opplevde CTD's :)

 

PGA bugs klarte jeg spillet ved en "feiltagelse" første gang (har spilt igjennom flere ganger da dette spillet genialt nok har mange forskjellige endinger) som også en del andre gjorde. Skal ikke gjengi hvor og når her, men før patch var det litt for enkelt å lyve og si at du hadde gjort noe du egentlig ikke hadde gjort. Har ikke spilt igjennom etter patch.

 

Jeg må innrømme at det mest irriterende for meg var som du nevnte, NPC-looting, at items ikke var identifiserbare (som nevnt i anmeldensen), og at NPC'er du hadde i party ble fiendlige om du prøvde å disbande dem. Riktignok har jeg hørt at dette skyldtes at disse NPC'er hadde blitt truffet av aoe eller lignende i combat tidligere av deg, men likevel... Meget irriterende bug, som gjorde at jeg ikke gadd ha NPC's med i det hele tatt (kombinert med loot-viljen demmes). En annen ting var at det virket som at noe var galt med terningkastene... At man får 5 20'ere på rad er jo usannsynlig nok, men når dette skjer 5-6 ganger i løpet av en time... Og samme kunne jeg få 5-6 1'ere på rad også flere ganger i løpet av en gaming-session... Var mange som har rapportert om lignende tilfeller så det er ikke bare meg.

 

Samtidig er vel spørsmålet nesten om dere burde hatt separate scores med og uten patch (for de som faktisk ikke har tilgang på å laste ned patches, eller ikke vet om såpass), da det i mange tilfeller kan være som heaven and hell i forskjell med og uten patch, sier ikke nødvendigvis i dette tilfellet.

 

Men om dere tester begge deler bør det kanskje nevnes, og i hvilken grad det virker inn på spillet. Bare et forslag :) Fin anmeldelse da!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...