Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ekstrem fukt i bil


LMH

Anbefalte innlegg

Hei!
 
Det er kjølig om morgonen igjen, og då dukkar eit stort problem eg har med bilen min opp. Med ein gong det blir kaldt ute blir alle vindauge på bilen fullstendig tildekt med fukt. Eg anar ikkje kva eg kan gjere for å bli kvitt problemet.
 
Det som tilsynelatande skjer er at varmeanlegget spytter ut fuktig luft så snart temperaturen går under 2-3 grader. Eg kan køyre med god varme på anlegget og ha klare og duggfire vindauge, men om eg f.eks. køyrer over eit fjell og temperaturen går ned til dei magiske 2-3 gradene skjer ei nesten umiddelbar forvandling av luftkvaliteten. Det kan vere snakk om 10-20 sekund før vindauga er fullstendig tildekt. Eg kan kjenne både at lufta lukta annleis og kjenne på kroppen korleis luftfuktigheten stig inne i bilen.
 
Her er eit bilete eg tok etter nettopp eit slikt scenario. Eg var lykkeleg på veg over ein fjellovergang då temperaturen fekk ein liten dipp og dette skjedde. Eg overdriver ikkje når eg seier at det er snakk om nokre få titals sekund frå klare vindauge til det ser slik ut. Kort fortalt opplever eg ikkje det som helt trygt!
 
Det er snakk om ein Golf V, 2006-modell. 
 
Ting eg har prøvd, undersøkt og observert:

  • Både Mekonomen og ein lokal Volkswagen-forhandlar har fått prøve å finne ut kva problemet er. Mekonomen meinte det var mykje fukt inne i bilen, spesielt i taket, då det er fuktmerker der. Den andre verkstaden meinte alt av klimaanlegg var som det skulle, og kunne ellers ikkje finne noko som skulle vere feil.
  • Eg har prøvd å la bilen stå i garasjen med ein luftavfukter og varmluftsovn for å tørke den opp. Det tørker bilen, men så snart temperaturen er lav nok, og klimaanlegget går på, opplever eg det igjen som at det er der lufta kjem frå. Eg tenker at dette også tilbakeviser Mekonomen sin konklusjon, men kom gjerne med motargument.
  • Bytte av kupéfilter har ingen effekt.
  • Eg spurte volkswagen-forhandleren kva som vart gjort på ein klimaanlegg-service. Dei sa dei då ville fylle på gass om den skulle mangle, men då dei prøvde å finne feilen meinte dei at alt var på stell, så eg nøler litt med å betale for dette om etterfylling av gass er alt som skjer.
  • Sjølv om det kan ha vore tørt veir i lang tid skjer dette. Det verker på meg som det er uavhengig av fukt ellers, og berre er avhengig av temperaturen.
  • Løysinga på vinterstid har vore å køyre med varmen på fullt og litt åpne vindauge. Eg opplever det som at den fuktige lufta då blir "pressa ut", men at det stadig kjem meir av den.
  • Madammen er mindre glad i denne løysinga ...
  • Problemet er der også under 2-3 grader, så kalde austlandsvintrar er eit problem!

Alle tips og idear blir tatt i mot med stor takk!

Endret av LMH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke helt hvordan du kobler dette til AC(kjøling) - den kjøler vel ikke når det er 2-3 grader utenfor bilen, da er det jo bare varmeapparatet som går og AC-kompressor er av? Mener du at problemet forsvinner hvis du deaktiverer AC?

 

Beklager, det er eg som roter med begrep. Eg tenker AC = "alt som har med luft inn og ut å gjere", men det stemmer jo ikkje! Eg har ingen mulighet til å slå av AC, altså eg har ingen "AC-knapp", men rekner med det ikkje er det systemet som er på når eg ber om varm luft. (AC som gir varme er vel gjerne ei varmepumpe?)

 

Eg skal korrigere innlegget mitt litt!

 

Er klimaanlegg = AC? Eksisterer det eit ord for "all mekanikk som er relatert til at det blir luftgjennomstrøyming i bilen, både varm og kald"?

 

Bil er på ingen måte mitt felt, så eg skyter i blinde her! :)

 

Edit: Eg rådførte meg litt med Wikipedia. Dei meiner 

 

 

Klimaanlegg brukes som betegnelse på installasjoner, systemer eller mekanismer som er laget for å stabilisere lufttemperaturen og den relative fuktigheten i en definert, avgrenset og lukket område. Det kan både kjøle og varme – avhengig av behovet til enhver tid. 

 

Det er i alle fall ca. det eg meiner med klimaanlegg over!

Endret av LMH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er mange plasser å begynne å lete. Soltak og tett drenering der skaper fuktproblemer. Tettet drenering under vindusviskerne mot torpedoveggen? Lekkasje fra varmeregisteret? Fukt i hjulbrønnene bak eller i reservehjulsbrønnen?

 

En møkkete frontrute suger til seg fukt, så en rengjøring med Salmiakk f.eks så kan det hjelpe på problemet. Hvis det er fukt i taket (og soltak), så ville jeg begynt der med å se på dreneringen og evt fjerne taket og se hva som beveger seg der oppe.

Lenke til kommentar

Ja det er mange plasser å begynne å lete. Soltak og tett drenering der skaper fuktproblemer. Tettet drenering under vindusviskerne mot torpedoveggen? Lekkasje fra varmeregisteret? Fukt i hjulbrønnene bak eller i reservehjulsbrønnen?

Usikker på om torpedoveggen er det eg trur, men den eine verkstaden sjekka godt om det skulle vere tett i området under viskarane. Kva er varmeregisteret? Korleis kan eg sjekke det?

 

En møkkete frontrute suger til seg fukt, så en rengjøring med Salmiakk f.eks så kan det hjelpe på problemet. Hvis det er fukt i taket (og soltak), så ville jeg begynt der med å se på dreneringen og evt fjerne taket og se hva som beveger seg der oppe.

Fjerne taket. Meiner du innvendig?

 

Ok, men forsvinner problemet om du skrur vifta helt av eller helt opp?

Om bilen har stått i garasjen over tid og eg køyrer til jobb ein kald dag utan at eg slår på vifta så tar det lenger tid før det blir fuktig. Om vifta står på maks så blir det fuktig raskare, men det ser ut som viftelufta klarer å "holde unna" fukten eit lite område akkurat der lufta kjem opp. Slik som på bildet eg linka til i første innlegg (om linken virka?). Over tid så veks dette tørre området litt, men det blir aldri veldig mykje større enn på det bildet.

 

Den sikraste måten for meg å hindre dugg er å la bilen stå i garasjen og så køyre til av gårde med litt åpne vindauge utan å slå på vifta. Men i 15-20 minusgrader er det ikkje veldig fristande...

Lenke til kommentar

Hadde litt det samme problemet med en 2005 Focus.

 

Når jeg skiftet høytalere i fordørene, oppdaget jeg at innsiden av fordørene hadde en grønt og slimete tykt belegg. Åpenbart holdt dette på fuktigheten, samtidig var også dreneringshullene i bunnen av dørene nesten tette.

 

Fjernet dette og fuktighetsproblemene forsvant.

 

Ikke sikkert samme problem i golfen - men verdt å sjekke?

 

Edit: Ellers vil et par-tre fuktslukere plassert i bilen hjelpe.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Bildet ditt er litt finurlig, for det ser ut som de klare feltene er der hvor varmluften kommer ut, så rart hvis fukten skulle komme fra luftsystemet.

Nja, egentlig ikke. Den varme luften holder godt på fuktigheten helt til den blir litt kjøligere. Dermed kondenserer ikke vannet midt i luftstrømmen, men heller i områder med mer stillestående luft.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvordan du kobler dette til AC(kjøling) - den kjøler vel ikke når det er 2-3 grader utenfor bilen, da er det jo bare varmeapparatet som går og AC-kompressor er av? Mener du at problemet forsvinner hvis du deaktiverer AC?

Ac på om vinteren er bra mot dugg, så noe er galt i golfen til ts.

Skruer jeg av ac nå, skal jeg ikke kjøre lenge før vinduene dugger. Auris hybrid 2015.

Lenke til kommentar

du har nok en knapp merket: ECON, den er for å slå av klimakompressoren.

 

hvis det ikke blir fuktig med ECON aktivert, da kan det være noe feil med temperatursensoren som styrer klimaanlegget (kompressoren)

Det har eg! Eg har derimot ikkje merka noko forskjel på om eg har ECON av eller på, skal forske litt meir på dette!

 

Bildet ditt er litt finurlig, for det ser ut som de klare feltene er der hvor varmluften kommer ut, så rart hvis fukten skulle komme fra luftsystemet.

Einig i tankegangen, men eg tenker litt som Zlatzman over her, at det er der lufta er varmast, så det er om noko der lufta vil klare å halde vindauget duggfritt.

 

Når jeg skiftet høytalere i fordørene, oppdaget jeg at innsiden av fordørene hadde en grønt og slimete tykt belegg. Åpenbart holdt dette på fuktigheten, samtidig var også dreneringshullene i bunnen av dørene nesten tette.

 

Ikke sikkert samme problem i golfen - men verdt å sjekke?

Verdt å forske litt på. Tok av det indre panelet på passasjersida i helga utan at eg såg noko, må kanskje demontere døra litt meir for å verkeleg avskrive dette.

 

Prøvde også å sjå under taktrekket, men kunne ikkje sjå noko der heller.

 

Høres ut som varmeregisteret lekker, du lukter også at det er kjølevann. Merkelig at det kun lekker når det er kjøligere. Det ligger dypt i dashbordet, så det må demonteres for å komme til. Det er en liten radiator som er ansvarlig for å varme opp luften som går inn i kupeen.

Kunne du utbrodert dette litt? Kva er varmeregisteret? Er det det som er radiatoren du nemner?

 

Eg har jo i mitt stille sinn tenkt at lufta inn eigentleg ikkje blir varma opp direkte, men heller berre nyttar seg av overskotsvarme frå motoren...

Lenke til kommentar

Eg henger meg sjølv opp i dette med at det skjer så plutseleg, nesten som det er noko programvare som seier at "ved 2 grader skal dette og dette skje" og så er då "dette" eigentleg ikkje noko som burde skje på 2 grader, og derfor blir det slik ...

 

Men ja, skyter i blinde som sagt!

Lenke til kommentar

Jeg hadde dette problemet etter en service på en '97 Astra (forferdelig bil, men det er en annen historie).

 

Feilen der var at de hadde montert varmeskjoldet på luftinntaket til varmeapparatet opp ned. Slik at det samlet seg vann der.

 

Sjekk luftinntaket til kupeluften, og kupeluftfilteret for vann / fukt / defekter som gjør at det kommer inn vann eller kondens 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...