Gå til innhold

Nå har Google lansert Pixel 2 og Pixel 2 XL


Anbefalte innlegg

jaja, når pixel 2 XL ikke kommer til Norge og i tillegg ikke har 3,5mm jack ble valget mitt enkelt. Da blir det kjøp av LG V30 . Dessverre ser det ut som det tar en stund før det blir mulig. Er til salgs i USA nå, og ut fra ulike kilder kommer den ikke til UK før 1 november. Tviler på den kommer til Norge før UK. Tek har nevnt tidligere at den skal komme til Norden i fjerde kvartal så da kan 1.nov stemme bra med det.

 

Er det noen som har hørt noe mer om når vi faktisk kan forvente den i Norge?

Ser selv på V30, men LG Norge vet ikke når/om de får den. Danmark har sagt de ikke får den.

Så kan fort hende den ikke dukker opp den også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme som de gjorde med Pixel. En versjon for "hele verden".

Pixel 1 hadde 2 versjoner - selv om de i tech specs omtaler det som World Wide.

Ser man på tech specs listet hos Google så er det forskjeller på hvilke bånd de støtter.

 

 

https://store.google.com/us/product/pixel_phone_specs?hl=en-US (USA)

vs

https://store.google.com/uk/product/pixel_phone_specs?hl=en-US (Storbritannia)

 

GSM Arena lister også telefonene som en Global versjon, og en Nord Amerika versjon.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes dere bør vende dere til å kommentere om batteri er ikke utskiftbart eller utskiftbart. GSMarena har som regel alltid informasjon om dette, og det synes jeg dere i Tek.no bør vende dere til å nevne noe om også. Det betyr en del for noe av forbrukermassen. Spec-listen dere viser i artikkel sier ingenting om denne detaljen:

 

Dere glemmer også å nevne at begge disse telefonene mangler det å kunne legge til ekstra lagring i form av f.eks. mikro-SD kort i Spec-listen deres.

 

Du kan gå utifra at med mindre det er spesifisert så får du ikke byttet batteri. Det er ekstremt sjeldent det skjer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Var det i det hele tatt noe spennende eller nyvinnende med denne lanseringen?

Når var sist du så en spennende mobil lansering fylt med nyvinninger? Sånn for kontekst. Sist jeg gjorde det var i 2007

 

 

 

Vel, det var jo et hylekor i iPhone release tråden da som klaget på manglende innovasjon samt 3,5mm jack plugg, så da regnet jeg nesten med at Google lanseringer overgikk det med god margin.. tydeligvis ikke.

 

Jeg er forøvrig helt enig med deg at det ikke har skjedd noe spennende siden 2007, og da regner jeg med du tenker på lanseringen av de første touch telefonene..

 

Det jeg kunne tenke meg å se i fremtidige telefoner er muligheten til å gå bort fra irriterende fysiske SIM kort. Må da være mulig å gjøre de digitale?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Var det i det hele tatt noe spennende eller nyvinnende med denne lanseringen?

Så du hele showet?

 

Her er det tydelig at kraften til Pixel ligger i samarbeidet med de andre enhetene og i den kunstige intelligensen. Det er hovedgreia ved denne lanseringen. 

 

Så du når de oversatte direkte ved hjelp av Pixel Buds? Det var spennende og nyvinnende. Ikke sett noe som funker så bra før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Var det i det hele tatt noe spennende eller nyvinnende med denne lanseringen?

Så du hele showet?

 

Her er det tydelig at kraften til Pixel ligger i samarbeidet med de andre enhetene og i den kunstige intelligensen. Det er hovedgreia ved denne lanseringen. 

 

Så du når de oversatte direkte ved hjelp av Pixel Buds? Det var spennende og nyvinnende. Ikke sett noe som funker så bra før.

 

 

 

Beklager, jeg mente spesifikt telefonen.

 

De pluggene var ganske stilig egentlig, selv om jeg ikke helt ser nytteverdien i noe som strengt tatt telefonen har fra før gjennom google translate? Å gjøre det i sanntid er selvsagt mer imponerende og at det funker bra, men ser ikke helt noen store nytten?

 

Brukte Google translate mye i sommer, og funker genialt bra, men sanntid hadde ikke hatt noen ekstra nytteverdi egentlig.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

 

Samme som de gjorde med Pixel. En versjon for "hele verden".

Pixel 1 hadde 2 versjoner - selv om de i tech specs omtaler det som World Wide.

Ser man på tech specs listet hos Google så er det forskjeller på hvilke bånd de støtter.

 

 

https://store.google.com/us/product/pixel_phone_specs?hl=en-US (USA)

vs

https://store.google.com/uk/product/pixel_phone_specs?hl=en-US (Storbritannia)

 

GSM Arena lister også telefonene som en Global versjon, og en Nord Amerika versjon.

 

 

I stand corrected.

 

Men, er litt usikker på om den "Globale" versjonen kom senere i så fall.  :hmm:

Lenke til kommentar

Det jeg kunne tenke meg å se i fremtidige telefoner er muligheten til å gå bort fra irriterende fysiske SIM kort. Må da være mulig å gjøre de digitale?

 

 

Har vel vært foreslått eller kommet i enkelte smartklokker allerede. Kalles eSIM. Det kan godt hende at kommer til mobiltelefoner om ikke så lenge. Men, aldri godt å vite.

 

Fordelen skal visst være at kundeflukt mellom mobiloperatører kan bli betydelig "volatil". En fordel for kunder muligens, men ikke for teleoperatørene.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Det jeg kunne tenke meg å se i fremtidige telefoner er muligheten til å gå bort fra irriterende fysiske SIM kort. Må da være mulig å gjøre de digitale?

 

Har vel vært foreslått eller kommet i enkelte smartklokker allerede. Kalles eSIM. Det kan godt hende at kommer til mobiltelefoner om ikke så lenge. Men, aldri godt å vite.

 

Fordelen skal visst være at kundeflukt mellom mobiloperatører kan bli betydelig "volatil". En fordel for kunder muligens, men ikke for teleoperatørene.

 

 

Pixel 2 har støtte for både nanoSIM og eSIM.

Endret av Vakuum
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Det jeg kunne tenke meg å se i fremtidige telefoner er muligheten til å gå bort fra irriterende fysiske SIM kort. Må da være mulig å gjøre de digitale?

 

 

Har vel vært foreslått eller kommet i enkelte smartklokker allerede. Kalles eSIM. Det kan godt hende at kommer til mobiltelefoner om ikke så lenge. Men, aldri godt å vite.

 

Fordelen skal visst være at kundeflukt mellom mobiloperatører kan bli betydelig "volatil". En fordel for kunder muligens, men ikke for teleoperatørene.

 

 

 

Stilig! :)

 

Tenkte på det i sommer da jeg kjørte gjennom mange land, og kjøpte lokal SIM kort i en del av de. Hadde vært super praktisk å bare kunne aktivere noe direkte på mobilen.

Lenke til kommentar

 

Er det et bevist valg av Google å begrense salget til noen ytterst få land, eller er det produksjonskapasiteten på fabrikkene som begrenser salgsområdene? Uansett skuffende av Google!!

Det virker som de ønsker å lage en referansetelefon, og har såvidt produksjonskapasiteten til å dekke de landene de har valgt. Selv med prisen de tar.

 

Jeg tror også at Pixel brukes som en slags test-platform for mange ting hos Google. Så de vil heller ha mange telefoner i ett område enn at de fordeles over mange land.

 

Jeg kjøper forsåvidt den forklaringen, men samtidig så virker det som at Google har denne "begrensingen" på de fleste av sine produkter (med unntak av Chromecast).

 

Det at de første versjonene av Pixel har en begrenset utbredelse der kjøper jeg som sagt at din forklaring kan ha noe med saken å gjøre, jeg sliter litt med å forstå begrensingen når det gjelder utbredelsen av Home-produktene. Jeg forstår at det ikke er bare bare å kjøre "assistent-delen" på all verdens språk, men det er jo bare en del av dette produktet og de fleste som vil gå for slike produkt behersker vel engels relativt brukbart.

Lenke til kommentar

Fy faen for en pris. Nei blir nok ikke ny telefon på meg på en god stund ser det ut til. Pixel 2 XL er for dyr  og helt umulig å få tak i til en pris som kan ligne på noe normalt. V30 frister en del og kan vurderes hvis prisen går ned til rundt 6000. 

Felles for både P2XL og V30 er at de er laget av LG og de har dårlig track record på kvalitet. Ikke så mye stress med tanke på gode forbrukerrettigheter og 5 års garanti, men likevel irriterende å ha problemer å måtte sende inn. Ser V30 sliter med de nye skjermene sine, og det kan hende P2XL gjør det samme.

P2XL er maks verdt 8000 (selv om det er for dyrt det og) i mine øyne. Ser man dog på prisene på første generasjon Pixel Xl nå så blir nok ikke de prisene å sees mye av.

Tror Pixel-serien er død for meg hvis det er slik det fortsetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...