Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegget funker ikke


Atd

Anbefalte innlegg

Vi har en russebil med et anlegg som ikke fungerer. Vi kan se på radion/spilleren i forsete at det fungerer, men det kommer ikke lyd i "høytaleren" som står bak. Vi lurer på va dette kan ha seg? Vi har to baterier i bilen, et hoved baterie og et som går kunn til anlegget bak. Vi har sjekket at det er strøm på begge. Noen vi snakket med mente det kunne være en kortslutning på ledningen som går fra radion og til anlegget. vi skjønner ikke helt hva dette betyr og hva som må gjøres for å fikse det....noen som skjønner hva dette kan dreie seg om? Det funket da vi kjøpte bilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekket sikringen som er ved batteriet? vis det har kortsluttet pga det er slitt hull på isolasjonen rundt strømledningen  (mulig gjennom brannmuren) må du ikke koble det på igjen før du/dere har utbedret feilen. Dere kan ikke ha kortsluttet selv?

 

Har dere tilgang til ett multimeter kan dere måle på inngangen av forsterkeren, er det spenning der og fortsatt ikke lyd ville jeg gjettet at det kanskje er remoten, eller signalet som ikke kommer fram. 

 

Jeg ville startet med og sjekke at ledningene til høyttalerne er tilkoblet. for å så måle om det er spenning fram til forsterkeren, for og finne ut om feilen er før, eller etter tilkoblingen. Vis det er spenning der ville jeg sjekket om den skrur seg på, evt måle remote ledningen om den sender spenning når dere skrur på. 

Kan jo også være at sikringene på/eller forsterkeren er defekt. 

 

+er fra batteriet 

- er alt av metall fra bilen bare sånn at det er klart. Derfor det er viktig at strømkabelen går trygt imellom brannmuren, sånn at det ikke gnisser på metall.

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...