Gå til innhold

Oktoberfest 2017 - RandiA - 45mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Det var en lekker refleks i bilde 5, var det med vann denne gangen og ikke speil?

 

Fint inntrykk av byggeaktivitet; kjenner igjen problemet med å glemme å endre innstillinger etter makro.

Ja, Jorun - det er vann, det samme "vann-stedet" jeg har brukt mange ganger, ute på tunet her. - Jeg hadde med kamera på treningen i dag også, hadde bestemt meg for å ta noen nærgående høstbilder, så jeg vekslet mellom 2.8 og ca 6.5 - men glemte det akkurat der - (hørte ingen "pipe-lyder", he,he)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde 1: Du starter opp med høstlig forfall ser jeg. Det gjorde seg utrolig bra med de blålige kronbladrestene mot de ellers sedvanlige høstfargene. Tydelig at du benytter deg av et makro-objektiv, skarpt og med mye detaljer.

 

Bilde2: Jeg synes du valgte det beste alternativet. Her er det ikke noe forfall å spore ennå, men allikevel fargesprakende som bare rakker'n. Pent mot den grønne bakgrunnen var det også.

 

Bilde 3: Vanskelig å følge opp det forrige bildet, men en knall fargekontrast da. Her kunne du også vurdert alternativet med de tre bleke rosene.

 

Bilde 4: Greit komponert, med den unge syklisten på vei innover (og oppover i bildet). Den grønne jakka lyser opp de ellers grå omgivelsene.

 

Bilde 5: Snedig beskjæring av blomsten her, jeg likte den. Den røde frukten lyser opp i sterk rødfarge, men jeg blir jammen i tvil om den egentlig er nødvendig (den slår nesten litt i hjel de sartere fargene i blomsten).

 

Bilde 6: En flott beskrivelse av en byggeplass, med flere sterke fargeklatter omgitt av et gjørmehav. Jeg kan ikke egentlig se at blenderen gjorde noe galt med bildet. Flotte saker dette her.

 

Bilde 7: Utrolig sterk blåfarge.Jeg liker bakgrunnen og komposisjonen.

Lenke til kommentar

Her må jeg si at den 4. oktober var skikkelig spæsj. Liker også kattemynten.

Takker - det blir litt lettvinte løsninger - fantasien er ikke på topp innen foto for tiden.

 

Lekker rusoløye 18. oktober, men det  norske navnet synes jeg ikke noe særlig om, litt tamt i forhold til Heliopsis helianthoides, som det svinger litt mer av.

Det har du helt rett i Jorun - den har et flott latinsk navn som passer til utseendet. Og solen skinte flott både i går og i dag her....

 

Flott bilde av rusoløye. Knall farge.

Takker - ja denne er flott. Fint å ha noe som lyser opp på høsten også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...