Gå til innhold

Kritikerroste Nioh kommer til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i huleste skal en måtte velge modus på PC? Lukter enten bedriten port lang vei. Eller en missforståelse her slik... 

 

Bedriten pc port er nok riktig. Gamespot skriver også om to moduser. Hvis du ikke kalarer å la folk spille spillet slik de vil har du ikke noe sted på pc
Lenke til kommentar

Jeg kan løse problemet til alle og si at dette spillet trenger ikke 60 FPS eller 4K fordi du ser ingen forskjell.

 

Har 4K hjemme på tv og ser nesten ingen forskjell . 

Dette spillet handler ikke om grafikk eller rask kamera, det er akkurat det samme som Dark Souls.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Dette må spilles i 60 fps , gameplay er så "fine tuned" at det er en skam nærmest å spille i 30 FPS. Jeg skal dobbel dippe, spilt veldig mye av PS4 versjonen, satser på at de som står bak PC versjonen tar til seg hva folket sier, uansett, så så tror jeg noen i PC community vil mikse og trikse litt så vi får 4k60. DLC pakkene i spillet er overraskende bra og fortsetter historien!

 

Generelt er dette er et knall spill gameplaymessig når man blir mer dreven i det, håper folk støtter det på PC. Vi trenger flere slike!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det enten eller på de to modusene? Hva om man bil kjøre 4k og 60 fps? Hva om man ikke har maskin til å kjøre "action-mode" i 60 fps? Skjønner ikke helt greia her?

 

AtW

Har en følelse det har noe med porting

 

Spillet hadde innebygd at den offeret mye av scaleringen for å holde 60 FPS på død og liv.

 

Så du kunne gå i fra 1080p til 1280x720 om ble for mye for stakkars konsolen men holdt for det meste 60 FPS, spillet er litt mer fart i kampene en dark souls så forstår ganske godt at det er viktig å holde 60 fps.

 

Men jeg tipper så lenge maskinen holder det stabilt, vil den ikkje scalere ned.

 

Får håpe modere klarer og bare disable greiene til å holde fast for dem som har hardware til det.

 

Her fant jeg en som forklarte det bedre

 

https://www.vg247.com/2017/02/03/nioh-may-be-the-first-game-where-the-ps4-pro-version-really-comes-out-on-top-resolution-and-fps-analysis/

 

men bare 1 måned til lansering? veldig glad jeg ikkje begynte og kjøpe DLCene på konsol som hadde tenkt på :)

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Jeg kan løse problemet til alle og si at dette spillet trenger ikke 60 FPS eller 4K fordi du ser ingen forskjell.

 

Har 4K hjemme på tv og ser nesten ingen forskjell . 

 

Dette spillet handler ikke om grafikk eller rask kamera, det er akkurat det samme som Dark Souls.

 

Når det gjelder 4K har du nok rett, men 60fps er definitivt en massiv forbedring i ethvert spill som støtter det, og det er veldig merkbart. Testet 30fps-modusen til Nioh på PS4, og den var helt grusom sammenligned med 60fps. Alt føltes utrolig uresponsivt og treigt.

 

Man merker også det samme hvis man går tilbake til å spille f.eks. Bloodborne (som kun kjører i 30fps) fra et annet spill som kjører 60fps. Animasjonene ser hakkete ut, og input-laggen er høyst merkbar. Dette hindrer selvsagt ikke Bloodborne i å være et av de beste spillene som noengang er laget, og man blir vandt til det, men tenk hvor utrolig mye bedre det kunne vært hvis man hadde kunnet kjøre det i 60fps.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser ut som gode nyheter:


The single most controversial tidbit of information from the press release is that apparently Nioh: Complete Edition will lock frame rate and resolution to the ‘Action’ and ‘Movie’ modes already seen in the console version of the game. Does that mean users won’t be able to pick their own resolution and run the game as fast as their hardware can? Because that’s what PC games have always done. I can already tell it won’t have a positive feedback at all. 


We introduced these two modes as pre-set graphical options. This means that the resolution, rendering quality and framerates are independent options that can be altered by the player.


http://wccftech.com/nioh-complete-edition-pc-isnt-locked/


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...