Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

For hurtig blinkende blinklys


dapre

Anbefalte innlegg

Hei. Blinklysene mine blinker for fort. Har sjekket alle lys, og alt fungerer - bortsett fra lampelyset i taket, bak i kassebilen (ett av tre - selve kontakten er skadet)

 

Tror det kan ha en relevans til hengerkontakten, men er ikke sikker. Blinklysene blinker like kjapt MED henger som uten dog. Men har opplevet at det plutselig KAN blinke normalt ved bruk av henger/adapter. OM det har direkte relevans vet jeg likevel ikke. 

 

Noen som vet hvor sikringen til hengerkontakten er på en Renault Trafic (eller tilsvarende Opel/Nissan)

Hvilken kurs ? Evnt må jeg sjekke over 30-40 sikringer i hovedboksen.

 

Ellers takk for alle råd og tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ingen egen sikring til hengerkontakta, men heller sikring som går til det samme lysene ut på hengeren som på bilen. 

Det jeg ville ha prøvd først er så se hvordan det ser ut på baksiden av den fastmonterte kontakta på bilen. Er det mye grums og dårlig kontakt inni der så kan du få mange rare feil. 

Lenke til kommentar

Kan ha sammenheng med hengerkontakten ja. Fattern ble utrolig plaget med dette på sin Toyota etter at verksted ettermontert hengerplugg. Viste seg at det var noe kortsluttning til jord av en grønn kabel eller noe slikt.

 

Men kan og være releet som er gåent. Eller om det er montert LED pærer i blinklysene kan det være at dem drar for lite strøm og blinklysene blinker fort for å fortelle deg at en pære er gåen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Den kan ha en egen sikring kun til hengerkontakten, du må sjekke instruksjonsboka

Takk. Men ser ingenting i instruksjonsboka som kan relateres til hengerkontakten - derfor jeg spør.

 

I dag testet jeg igjen med en henger (som hadde fungererende lys...) og som forventet - så virket blinklysene som de skulle med hengeren tilkoblet. Koblet jeg FRA hengeren, fikk jeg for rask blinklys igjen.

Tok jeg av adapteren/overgangen, hadde jeg fremdeles for rask blinklys

 

Så, hva er det som skjer med/uten henger ?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei, støtte på samme problem i går kveld. Kjørte en IKEA henger etter at jeg leverte denne tilbake blinket blinklysene både høyre og venstre dobbelt så raskt, dette har aldri vært et problem tidligere. Byttet begge pærene bak i dag, men den tuller fremdeles.

 

Dette har garantert noe med tilhengerkontakten å gjøre, den ser veldig ren og pen ut, bilen det er snakk om er en 04 A6 1.8TQ. Er det egen sikring til h.festekontakten?

Lenke til kommentar

Hei, støtte på samme problem i går kveld. Kjørte en IKEA henger etter at jeg leverte denne tilbake blinket blinklysene både høyre og venstre dobbelt så raskt, dette har aldri vært et problem tidligere. Byttet begge pærene bak i dag, men den tuller fremdeles.

 

Dette har garantert noe med tilhengerkontakten å gjøre, den ser veldig ren og pen ut, bilen det er snakk om er en 04 A6 1.8TQ. Er det egen sikring til h.festekontakten?

13-pins tilhengerkontakt med 7-pins adapter du ikke fjernet da du koblet fra tilhengeren?

Det er ihvertfall noe som kan føre til slike morsomme feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...