Gå til innhold

Slik blir Skyrims beinharde overlevelsesmodus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har veldig lyst å dra frem Skyrim igjen, fikk aldri gjennomført det.

Men kvier meg veldig til å gå gjennom alle de dungeonsa i begynnelsen igjen...*snork*

 

Man kan installere en mod som heter Alternative start eller noe, du finner den nok på Nexus mods. Da slipper du den lange trege introen + start dungeon. Du kan velge litt forskjellig om hva slags historie og mål og slikt også med den modden om jeg ikke husker feil.

 

Denne har jeg brukt før. https://www.nexusmods.com/skyrim/mods/61788/?

 

PS, selv om Nexus mods fungerer også på Steam versjon av Skyrim så kan det hende du finner den i Steam sine addons også. Ikke sjekket der.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

 

 

 

- Med unntak av søvn så minner dette veldig om survival-mode i "Tomb Raider".

 

Synes forøvrig at det er merkelig at dette ikke har blitt en del av "The Elder Scrolls" før nå.

Og da ikke bare som en etkstra Mode, men standard generelt sett.

 

På tross av at dette er et fantasi spill så hjelper litt til å øke innlevelsen når det blir mer realistisk.

 

Som det gode gamle ordtaket sier...

"Uten mat og drikke duger helten ikke."

 

Som er høyst treffende i så måte...he he...

 

Og det er en kjent sak at mangel på søvn generelt sett har en negativ effekt på både psyken, og ens mentale yteevene.

 

Er ikke så veldig kjent med Skyrim, og det er leeeeenge siden jeg spillte det sist.

Men jeg lurer på en ting.

Kan mat bli spoiled over tid i skyrim?

Som sagt jeg husker ikke...

Men det hadde vært en "bra" ektra effekt om man f.eks. fikk matforgiftning av å spise mat som har blitt dårlig.

På lik linje som med å bli syk av å spise giftinge bær, frukter og kjøtt av dyr som er i utgangspunkte uspiselig av "menesker".

 

Jeg mener...

Det er normalt at et eple ikke er spiselige etter at det har ligget ute over lang tid, særlig i varme omgivelser.

Og såvidt jeg husker så finnes der ikke kjøleskap i Skyrim, eller i noen av de andre "TES"-spillene for den sakens skyld.

 

Og enda værre er det jo med kjøtt og fisk.

Med mindre man da ikke speker eller salter maten for bedre holdbarhet.

Noe som jeg ikke kan huske at var mulig i "TES"-spillene.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Har de fjernet "essential" npcs også, eller står de fast på å ikke ha lært en døyt av fallout NV?

 

Evt . lært av seg selv? TES3 Morrowind hadde et velfungerende system rundt essential NPCs, hvor du kunne drepe hvem du ville, men du fikk en beskjed om de var viktige.

Lenke til kommentar

 

Har de fjernet "essential" npcs også, eller står de fast på å ikke ha lært en døyt av fallout NV?

Evt . lært av seg selv? TES3 Morrowind hadde et velfungerende system rundt essential NPCs, hvor du kunne drepe hvem du ville, men du fikk en beskjed om de var viktige.

Ah, så i morrowind endret historien seg inkludert karakterene etter hvem du drepte og evt. når? Nei vent, det gjorde den ikke.

 

"With this character's death, the thread of prophecy is severed. Restore a saved game to restore the weave of fate, or persist in the doomed world you have created." 

 

PFFT, amatører.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

- Med unntak av søvn så minner dette veldig om survival-mode i "Tomb Raider".

 

Synes forøvrig at det er merkelig at dette ikke har blitt en del av "The Elder Scrolls" før nå.

Og da ikke bare som en etkstra Mode, men standard generelt sett.

 

På tross av at dette er et fantasi spill så hjelper litt til å øke innlevelsen når det blir mer realistisk.

 

Som det gode gamle ordtaket sier...

"Uten mat og drikke duger helten ikke."

 

Som er høyst treffende i så måte...he he...

 

Og det er en kjent sak at mangel på søvn generelt sett har en negativ effekt på både psyken, og ens mentale yteevene.

 

Er ikke så veldig kjent med Skyrim, og det er leeeeenge siden jeg spillte det sist.

Men jeg lurer på en ting.

Kan mat bli spoiled over tid i skyrim?

Som sagt jeg husker ikke...

Men det hadde vært en "bra" ektra effekt om man f.eks. fikk matforgiftning av å spise mat som har blitt dårlig.

På lik linje som med å bli syk av å spise giftinge bær, frukter og kjøtt av dyr som er i utgangspunkte uspiselig av "menesker".

 

Jeg mener...

Det er normalt at et eple ikke er spiselige etter at det har ligget ute over lang tid, særlig i varme omgivelser.

Og såvidt jeg husker så finnes der ikke kjøleskap i Skyrim, eller i noen av de andre "TES"-spillene for den sakens skyld.

 

Og enda værre er det jo med kjøtt og fisk.

Med mindre man da ikke speker eller salter maten for bedre holdbarhet.

Noe som jeg ikke kan huske at var mulig i "TES"-spillene.

 

Husker det var tilfelle i Metal gear solid snake eater. Der var det en god ide å gå rundt og bære på levende dyr (i bur faktisk), ellers ble maten dårlig....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...