Gå til innhold

Colosseum kino har blitt kraftig pusset opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hadde vært fint å vite mer om Lyd også fikk en oppløfting, da flere og flere kinoer stiller opp med Atmos og noen andre begynner å se på muligheter med dolby vision, dette er noe som er sårt trengt i Oslo.

Nå handler god lyd om mye mer enn å støtte de nyeste formatene. Men ja, hadde vært interessant om de har gjort noen forbedringer på lyden også.

 

Selv har jeg vært veldig fornøyd med lyden på Colosseum. Sitter man på riktig plass så er det etter mine ører den beste lydopplevelsen i byen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

• Sal 1 får i alt 838 nye Paragon 755-stoler i sal 1, levert av Fora Form. Gudbrandsdalen Ullvarefabrikk leverer trekket med fargen Hallingdal 687. Dette fortalte vi om allerede våren 2017.


• Det installeres et nytt, større lerret.


• Det installeres 4K-laserprojektor fra Barco, en 6P RGB-basert modell, trolig DP4K-60L – som er Barcos flaggskipmodell.


• Nye høyttalere fra merket QCS brukes til surround, mens fronthøyttalerne fra før av, fra Alcons, beholdes.


• Og rosinen i pølsen blir Barcos konkurrent til Dolby AtmosAuroMax, tidligere kjent som Auro 11.1 – og også kjent under varemerket Auro 3D.


Endret av newman221
  • Liker 10
Lenke til kommentar

 

Når jeg bodde på Majorstuen og hadde Sony Triniton 29" hjemme var jeg på Colluseum nesten hver uka. Nå litt større TV hjemme, og siste erfaring der med fckt up 2d tekst i 3d film er film best hjemme. Kjøper ikke aksjer i kino for å si det sånn ☺️

 

Men du har vel ingen grunnlag for å si at det ikke er bra nå?

Jeg tviler ikke på at det er bra nå, jeg mener bare at behovet er mindre. Kommer nok til å ta en tur om det er en film som frister ☺️

Lenke til kommentar

Når jeg bodde på Majorstuen og hadde Sony Triniton 29" hjemme var jeg på Colluseum nesten hver uka. Nå litt større TV hjemme, og siste erfaring der med fckt up 2d tekst i 3d film er film best hjemme. Kjøper ikke aksjer i kino for å si det sånn ☺️

 

Tekstingen på 3D-filmer på kino var grunn nok i seg selv til at jeg sluttet å se på 3D-versjonene. Det virket som om de prøvde å legge teksten inn i 3D space, men endte bare opp med at den ofte ble dobbelt og uskarp. Hadde ikke noe problemer med å se andre 3D-elementer skarpt, så tror ikke dette var noe feil med øynene mine heller. Skjønner virkelig ikke at det der var et problem så lenge (om det ikke fortsatt er like dårlig da, har ikke sett 3D på kino på lenge)

Lenke til kommentar

Grunnen til at dette ikke fenger allverden, er at de fortsatt kjører avleggs teknologi, som ikke er like avansert som en finner i TVer i dag med HDR (spesielt Dolby Vision). 

 

Jeg skjønner at å kjøpe projektor til 10 millioner kroner for Dolby Cinema er heftig dyrt, men samtidig er det noe med at dersom Norge skal konkurrere med toppen i verden, er dette en nødvendighet. Da får du laser-basert projektor, med mye høyere lysstyrke og kontrast, langt høyere fargespekter (bedre enn de beste TVene i dag) og altså Dolby Vision HDR. 

 

Når du i tillegg har lydanlegg som ingen kan matche i hjemmekinoen sin, så ville dette gitt et ordentlig påskudd for teknologi-entusiaster å komme seg på kino igjen. Det handler om å være fremfor TV-teknologien. Det er mulig i dag, men det koster. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blant verdens ti beste kinoer? Vel, kanskje nå. Men tidligere? Aldri i verden. Colosseum har vært utdatert i lang lang tid. Kanskje de kan matche på lyd, men på komfort har de vært dårlige. Noe som er det aller viktigste for meg som er høyere enn snittet. Har vært på svært mange kinoer i utlandet og samtlige har vært bedre enn Colosseum på komfort i allefall. Men den aller verste kinoen jeg har vært på er Saga sine saler, unntatt sal 1. Man sitter så sammentrykket der at man har avtrykk på knærne når filmen er ferdig.

 

Ny sal på Colosseum 1 er gledelig, og jeg gleder meg til å prøvesitte. Men det er synd at det måtte en konkurrent til før de begynte å skjønne alvoret. Uten nye SF-kino som kommer neste år, så tror jeg at Colosseum hadde forblitt gammel og grå i flere år til dessverre.

 

Håper nå på en boost og at NFkino nå pusser opp stort sett alle andre saler de har også. Det er på tide!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...