Gå til innhold

Ataris nye konsoll kommer til våren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den må være ganske amazeballs for å være verdt den prisen, men den ser iallefall nydelig ut.

 

Den vil nok ikke bli en konkurrent til Sony og MS, men den har samme pris som Nintendo Switch. Vil tro det vil være en brukbar, og sårt trengt, konkurrent til Nintendo. Håper bare folk ikke låser seg fast i retrospillene som er inkludert. Da den kom trodde jo de fleste den utelukkende var for å spille retrospill, som f.eks NES Mini. Gleder meg uansett. :)
Lenke til kommentar

 

Den må være ganske amazeballs for å være verdt den prisen, men den ser iallefall nydelig ut.

 

Den vil nok ikke bli en konkurrent til Sony og MS, men den har samme pris som Nintendo Switch. Vil tro det vil være en brukbar, og sårt trengt, konkurrent til Nintendo. Håper bare folk ikke låser seg fast i retrospillene som er inkludert. Da den kom trodde jo de fleste den utelukkende var for å spille retrospill, som f.eks NES Mini. Gleder meg uansett. :)

Jeg tror dette ikke blir en konkurrent til Nintendo Switch, siden sistnevnte er en bærbar konsoll med veldig populære Nintendo-spill, Dette er heller en konkurrent til NES mini kombinert med en enkel stue-pc. Vi får se hva den kan by på av moderne spill-opplevelser, men tror nok heller at den burde koste under tusenlappen for at folk skal åpne lommeboka.

Lenke til kommentar

 

 

Den må være ganske amazeballs for å være verdt den prisen, men den ser iallefall nydelig ut.

 

Den vil nok ikke bli en konkurrent til Sony og MS, men den har samme pris som Nintendo Switch. Vil tro det vil være en brukbar, og sårt trengt, konkurrent til Nintendo. Håper bare folk ikke låser seg fast i retrospillene som er inkludert. Da den kom trodde jo de fleste den utelukkende var for å spille retrospill, som f.eks NES Mini. Gleder meg uansett. :)

Jeg tror dette ikke blir en konkurrent til Nintendo Switch, siden sistnevnte er en bærbar konsoll med veldig populære Nintendo-spill, Dette er heller en konkurrent til NES mini kombinert med en enkel stue-pc. Vi får se hva den kan by på av moderne spill-opplevelser, men tror nok heller at den burde koste under tusenlappen for at folk skal åpne lommeboka.

Og der har vi det med å "låse seg fast" i retrospillene. ;-) Den blir nok ikke bærbar som Switch, men vil tro den fint kan prøve seg på det samme markedet likevel. For å si det på den måten var Sonic en direkte konkurent til Mario, så ser ikke bort fra at Ataribox vil få en "ny Sonic". Eller rettere sagt spill som minner mye om Nintendospill. Det vil overraske meg *sterkt* om den bare blir en Atari Mini. Vil tro det er langt mer sannsynlig at retrospillene bare er en ren bonus.
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er et alternativ til Mini-NES vi ser her da den har en del mer å by på. Det er heller ikke en konkurrent til Switch da den er mer moderne. Det er vel også tvilsomt at det er de aller største utviklerne som er med på å lage spill til det.

 

Spørsmålene jeg stiller meg er: blir det retrofokuserte spill som de satser på? Type Space Invaders med litt bedre grafikk? Eller tenker de å prøve en lansering på en konsoll som kan leve som en slags konkurrent/alternativ til dagens konsoller? Om det er sistnevnte kan det vel kanskje bli vanskelig å få til noe slikt om de ikke har så mye penger i bakhånd.

 

Jeg vil tro at dette er mer en erstatning for Nvidia Shield og Apple-TV. Altså mediebokser. Så blir det noen retroaktige spill som også kan legges med for et alternativ til spillene som fins på Google sin play-store.

Lenke til kommentar

 

… en rekke studioer jobber med å lage spill til den.

Dette vil nok være det avgjørende for denne konsollen. Jeg liker hva de gjør, men har dessverre liten tro på at de lykkes. Jeg håper jeg tar feil.

Jeg håper også denne lykkes. Trivelig med flere konkurrenter og kanskje denne får eksklusive spill, slik som nintendo, ps og xbox har, selv om jeg selv er motstander av det, så kan det være veien å gå, for å vinne i en slik situasjon med så mange kjente konsoller på markedet allerede.

Nostalgisk å se igjen atari logoen, så hadde vært veldig stas om dette faktisk hadde funket. Utrolig vakkert design, så er de like kreativ på andre ting, kan man bare håpe de lykkes. Må ærlig talt si at denne virkelig tok seg godt ut. Veldig lett å se at dette blir en fin møbel å ha i stuen, under tv'n. Jeg er veldig enig i det du skrev og håper selv dette blir populært.

Lenke til kommentar

 

 

… en rekke studioer jobber med å lage spill til den.

Dette vil nok være det avgjørende for denne konsollen. Jeg liker hva de gjør, men har dessverre liten tro på at de lykkes. Jeg håper jeg tar feil.

Jeg håper også denne lykkes. Trivelig med flere konkurrenter og kanskje denne får eksklusive spill, slik som nintendo, ps og xbox har, selv om jeg selv er motstander av det, så kan det være veien å gå, for å vinne i en slik situasjon med så mange kjente konsoller på markedet allerede.

Nostalgisk å se igjen atari logoen, så hadde vært veldig stas om dette faktisk hadde funket. Utrolig vakkert design, så er de like kreativ på andre ting, kan man bare håpe de lykkes. Må ærlig talt si at denne virkelig tok seg godt ut. Veldig lett å se at dette blir en fin møbel å ha i stuen, under tv'n. Jeg er veldig enig i det du skrev og håper selv dette blir populært.

 

 

Det som gir bedre konkurranse er færre eksklusive titler, ikke flere. Det er nettopp det som er fint med åpne plattformer, "hvem som helst" kan lage et produkt, uten å starte med en stor ulempe.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er spent på om de kommer i mål med denne satsingen. Konsollen er jo skjønn til å hvile øynene på, men får de nok støtte fra folk flest? Relatert til dette kan det hende at dette er måten gamler merker kan komme igjen. Jeg mener, se for dere en Amiga-boks. Den gjør det samme som Nvidia Shield og Apple TV, men samtidig har den et stort utvalg av spill fra amigaens dager. Jeg hadde aldri Amiga selv om jeg higet etter det, så en slik løsning hadde kanskje vært interessant for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...