Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Avfukter: Meaco 12L Platinum eller Woods MRD10


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal ha en avfukter da jeg har litt for høy luftfuktighet i leiligheten min.

Det er en liten leilighet. Mye fukt på bad og ikke mulighet for lufting. 

Skal brukes til klestørking, samt holde luftfuktigheten nede. Tenker å bruke den litt i både stua og på badet. 

 

Jeg fikk anbefalt Meaco 12L Platinum som skal ha veldig lavt strømforbruk. Men den er ganske dyr.

Jeg fant et billigere alternativ, Woods MRD10. Det står ingenting om Woods MRD10 har display som viser luftfiktighet i rommet, slik Meaco har. Woods koster "bare" 1390,-

 

Jeg er usikker på hvem jeg bør kjøpe. Er det stor forskjell mellom disse? Noen som har prøvd disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har også avfuktere i fornfutige prisklasser på f.eks. Biltema, Jula og Clas. Ser disse er på tilbud i reklameavisene med ujevne mellomrom.

Jeg har en fra Clas Ohlson i kjelleren som fungerer flott til sitt bruk.

 

Vær oppmerksom på at avfuktere (i alle fall i denne prisklassen) bråker en god del, og har begrenset kapasitet på vanntanken (med mindre du kan koble den rett til sluk/avløp). Ikke noe å ha stående ved siden av sofaen når du ser på TV.

 

Når det er sagt er det sikkert fornuftig å kunne ha en avfukter på når du ikke er hjemme for å "tørke ut", og særlig om vinteren når det er tørr luft ute og du kan "lufte ut" fuktigheten samtidig som avfukteren bidrar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...