Gå til innhold

TEST: Sony WF-1000X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony begynner å bli sære.

Forsøk å bruke et headset med "iOS-knapper" med en XZ og se hva som skjer. Lyd i headsetet et par sekunder og så kutter den. "By design" sier Sony og minner meg på at det er viktig å spørre produsenten av headsetet om det er kompatibelt med Xperia XZ ...

Endret av raathass
Lenke til kommentar

Akkurat det problemet med Samsung telefoner løses helt sikkert med ny firmware om det er sony som er problemet her. Samme går for det plinget du omtaler. Det kommer sikkert også til være mulig å fjerne via firmware eller app.

 

At disse bygger mye ut var ikke helt bra. Får vel avvente å se hva andre sier.

Hvordan ligger dere an mtp test av 1000x oppfølgeren?

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske de kunne lage slike her, men bare som customade in-ear headphones som du kan få formstøpt til øregangen din, samtidig som den har god lyd, er trådløs (kabel hengende rundt nakken telles ikke), samt aktiv støykansellering på toppen av det hele (litt smør på flesk når det allerede er custom in ear, men men)

Gjør så her:

 

https://lifehacker.com/5947239/use-sugru-to-improve-the-fit-on-apples-new-earpods

Lenke til kommentar

Hvordan er det å ha på lue hvis de bygger sånn ut da?

 

Hvordan er det få dem til å sitte skikkelig?

 

Jeg kjøptet par Jaybirds Bluebuds X for noen år siden, for de skulle liksom sitte så veldig godt i ørene. Og samtidig ha god lyd.

Ingen av delene stemte. Så etter noen måneder var det tilbake til mine "on ear" Koss Porta Pro til kr 200, som lydmessig blåser Bluebudsene av banen.

 

Poenget med å bringe opp lydkvaliteten, var egentlig å spørre om det er vanlig at kvaliteten er mye dårligere med ørepropper i forhold til "på øret" eller "rundt øret"

Endret av Dal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det å ha på lue hvis de bygger sånn ut da?

 

Hvordan er det få dem til å sitte skikkelig?

 

 

Jeg kjøptet par Jaybirds Bluebuds X for noen år siden, for de skulle liksom sitte så veldig godt i ørene. Og samtidig ha god lyd.

Ingen av delene stemte. Så etter noen måneder var det tilbake til mine "on ear" Koss Porta Pro til kr 200, som lydmessig blåser Bluebudsene av banen.

 

Poenget med å bringe opp lydkvaliteten, var egentlig å spørre om det er vanlig at kvaliteten er mye dårligere med ørepropper i forhold til "på øret" eller "rundt øret"

Det må nesten noen som har testet dem svare på. Men ja tenker også at lue kan bli en utfordring.

 

Om du tenker tett omsluttende øreklokker så vil de for det første ha en god mekanisk demping av lydene utenfor klokkene. De får også en større kasse i volum til å feks få dypere bass. I de fleste tilfeller så vil nok kvalitets headphones som slutter tett rundt ørene være det beste alternativet mtp lydkvalitet.

 

En må også huske på at når det gjelder aktiv støydemping så må hver enkelt vurdere viktigheten av akkurat det. Om du stort sett ikke bryr deg om aktiv støydemping kan du gå betraktelig opp i lydkvalitet om du legger samme sum kun på lyd, i form av earplugs el headphones.

 

En annen fordel med headphones er muligheten til å kjøre kablet. Er deilig å lytte via kabel fra en dedikert hodetelefon-forsterker.

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men disse slipper den kritik Bose QuietControl fikk for å ikke ha jack inngang? Og med 3 timers batteritid? Hvilken flytur er det de er beregnet for?

Du lader dem 2 ganger i det medfølgende etuiet eller "oppbevaringsesken". Så det skulle gi 9 timers spilletid. Det må nesten bli slik da produsentene skal lage disse små nok til at vi vil bruke dem. Synes 3 x 3 timer brukstid er helt kurant jeg.

 

Skal du fly lengre enn det eller har større batteribehov trenger du enten batteribank i tillegg eller kanskje like godt gå for Sony WH-1000XM2 (40 timer trådløs lytting med noise cancelling, 200 timer uten noise cancelling???)over ear headphones slik at du får lengre lyttetid pluss at du bare kobler til standard jack kabel om du likevel går tom for strøm.

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

3 timer batteritid er jo en spøk. At det medfølger et ladeetui hjelper meg svært lite.

 

Mitt største irritasjonsmoment med mitt trådløse headset i dag er hvor ofte de må lade.. Denne vil nok neppe vare 3 timer engang om man spiller med litt høy musikk.

Enig. 3 timer er en ren vits. Headsettet har elendig batteri, og i tillegg tilkoblingsproblemer. Dette mener jeg trekker ned, og klarer ikke å fatte hvordan ørepropper med så vesentlige mangler og svakheter får 9/10. Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

 

3 timer batteritid er jo en spøk. At det medfølger et ladeetui hjelper meg svært lite.

 

Mitt største irritasjonsmoment med mitt trådløse headset i dag er hvor ofte de må lade.. Denne vil nok neppe vare 3 timer engang om man spiller med litt høy musikk.

Enig. 3 timer er en ren vits. Headsettet har elendig batteri, og i tillegg tilkoblingsproblemer. Dette mener jeg trekker ned, og klarer ikke å fatte hvordan ørepropper med så vesentlige mangler og svakheter får 9/10.

3 timer er lite ,men til tur, trening og kortere reiser egner de seg bra. De er laget med focus på tråløs og med støy kansellering. De må gå på bekostning av noe. Om du trenger lenger batteri er det bare og ikke kjøpe de. Men til kundegruppen er de meget gode. Tilkoblingsproblemet med Samsung tlf er unik til dene testen,jeg har ikke lest det noe annet sted, så da kan det være andre faktorer.

Lenke til kommentar

 

 

3 timer batteritid er jo en spøk. At det medfølger et ladeetui hjelper meg svært lite.

 

Mitt største irritasjonsmoment med mitt trådløse headset i dag er hvor ofte de må lade.. Denne vil nok neppe vare 3 timer engang om man spiller med litt høy musikk.

Enig. 3 timer er en ren vits. Headsettet har elendig batteri, og i tillegg tilkoblingsproblemer. Dette mener jeg trekker ned, og klarer ikke å fatte hvordan ørepropper med så vesentlige mangler og svakheter får 9/10.

3 timer er lite ,men til tur, trening og kortere reiser egner de seg bra. De er laget med focus på tråløs og med støy kansellering. De må gå på bekostning av noe. Om du trenger lenger batteri er det bare og ikke kjøpe de. Men til kundegruppen er de meget gode. Tilkoblingsproblemet med Samsung tlf er unik til dene testen,jeg har ikke lest det noe annet sted, så da kan det være andre faktorer.

Mulig det kan være andre faktorer, men at en anmelder som sliter med tilkobling gir 9/10 er svakt. Nå er det jo tek som nesten gir toppscore til noe de mener har tilkoblingsproblemer. Virker utrolig uproft og amatørmessig ut.

I tillegg er ikke «bekostning av» et valid argument. Finnes en rekke trådløse muligheter som både er støydempende og med god lyd uten at det går utover batteriet. At batteriet er dårlig betyr kun at Sony ikke har levert et godt nok produkt. Når jeg kan bruke mine AirPods i 24 timer (med etuiet), og da er faktisk ikke 3 timer særlig alright, selv hvor støydempende de måtte være.

 

Folk må for all del kjøpe de, men at anmelder ikke trekker mer for batteri og at de hadde problemer med produktet synes jeg veldig merkelig.

Lenke til kommentar

Mulig det kan være andre faktorer, men at en anmelder som sliter med tilkobling gir 9/10 er svakt.

Sett fra andre siden, de testet jo med andre telefoner uten å ha dette problemet. Er det da riktig å trekke ned karakteren for at problemet muligens ligger hos Samsung?

 

I tillegg er ikke «bekostning av» et valid argument. Finnes en rekke trådløse muligheter som både er støydempende og med god lyd uten at det går utover batteriet. At batteriet er dårlig betyr kun at Sony ikke har levert et godt nok produkt. Når jeg kan bruke mine AirPods i 24 timer (med etuiet), og da er faktisk ikke 3 timer særlig alright, selv hvor støydempende de måtte være.

 

Folk må for all del kjøpe de, men at anmelder ikke trekker mer for batteri og at de hadde problemer med produktet synes jeg veldig merkelig.

Spade =/= Spade?

 

Du må enten sammenligne 3 og 5 timer eller 9 og 24?

 

Jeg er ikke i målgruppen for dette, så jeg kommer aldri til å kjøpe de uansett. Synes også at karakteren var noe høy, men ser samtidig argumentene. God lyd og støydemping er god lyd og støydemping.

Lenke til kommentar

 

Mulig det kan være andre faktorer, men at en anmelder som sliter med tilkobling gir 9/10 er svakt.

Sett fra andre siden, de testet jo med andre telefoner uten å ha dette problemet. Er det da riktig å trekke ned karakteren for at problemet muligens ligger hos Samsung?

 

I tillegg er ikke «bekostning av» et valid argument. Finnes en rekke trådløse muligheter som både er støydempende og med god lyd uten at det går utover batteriet. At batteriet er dårlig betyr kun at Sony ikke har levert et godt nok produkt. Når jeg kan bruke mine AirPods i 24 timer (med etuiet), og da er faktisk ikke 3 timer særlig alright, selv hvor støydempende de måtte være.

 

Folk må for all del kjøpe de, men at anmelder ikke trekker mer for batteri og at de hadde problemer med produktet synes jeg veldig merkelig.

Spade =/= Spade?

 

Du må enten sammenligne 3 og 5 timer eller 9 og 24?

 

Jeg er ikke i målgruppen for dette, så jeg kommer aldri til å kjøpe de uansett. Synes også at karakteren var noe høy, men ser samtidig argumentene. God lyd og støydemping er god lyd og støydemping.

Du har forsåvidt rett, kitikken min går nok mer på måten tek gjennomfører sine tester. 3/5 og 9/24 er faktisk en vesentlig forskjell, snakker nesten 70% dårligere batterikapasitet på Sony. I tillegg hadde de ingenting å utsette på lyd hos AirPods, og lydtette er de og til en viss grad. Allikevel fikk AirPods refs og trekk fordi anmelder helt subjektivt mente at de var «stygge». Mens Sony som har et av de dårligste batteriene på markedet blir roset. Det er det jeg reagerer på, den ukritiske og subjektive måten tek anmelder sine produkter på.

 

Lyd er sikkert knallgod på Sony, men med et så dårlig batteri er det nærmest ubrukelig for oss som enten reiser mye eller hører mye på musikk, og da må det ganske mye godvilje til for å gi det nesten toppscore. Iværtfall for meg som målgruppe så er Sony dessverre skivebom.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...