Gå til innhold

FM18 - Generell diskusjon for Football Manager 2018


Anbefalte innlegg

Helt utrolig også det. Problemet for min del er ikke at jeg får tap, men måten de kommer på. Dersom tap og seire hadde kommet litt mer om en annen hadde det vært lettere å godta og i tillegg mer realistisk. Satser på at det kommer en patch om ikke altfor lenge. Det er vel rundt nyttår de fleste FM spill begynner å bli bra..

Endret av Jaad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker bra for meg nå , kom på 2 med Spurs , fornøyd med det! Spiller en 4.2-3-1 formasjon , som funker bra med mine spillere.

 

Starta en save med Leeds først , fikk sparken ved juletider , fikk så jobb i Kaiserslautern , fikk sparken der ved sesongslutt.. Ble mye prøving og feiling der. Mest feiling!

Lenke til kommentar

I tidligare versjoner av FM har eg kunne finne rekordar blant dei spelarane eg har i klubben for øyeblikket.

 

F.eks: Flest scoringar i serien, Flest seriekampar. 

 

Er det andre som irriterer seg over at dette er borte? Har eg eventuelt oversett noko?

          

 

Uten at jeg har sett ,så kan jeg nesten vedde på at den IKKE er borte.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt klart det største problemet med årets utgave for min del. Noen oppgaver er helt forferdelige, for eksempel når det er tid for kontraktsfornyelser og man skal gå igjennom alt staffet sitt og sjekke om man kan få noe bedre. En absurd mengde trykk og faen og fram og tilbake mellom staff search og egne ansatte. Noe annet er scouting-møtene, hvor man må gå inn på hver enkelt spiller for å se attributes med mer, absurd at det ikke vises. Synker sammen hver gang det møtet popper opp i innboksen, og det er med 10 scouts. Kan ikke fatte og begripe at mennesker gidder å styre med det der hvis de er ManU og har 40 scouts. Jeg kunne til en viss grad skjønt at det ble gjort sånn om det var skikkelig fullt på skjermen, men jevnt over er det MASSE tomrom. Hvorfor må 'Confirm changes'-knappen i Tactics-skjermen under kamp være så jævla liten og bortgjemt nede i høyre hjøre? Hvorfor vises den ikke når jeg har trykket på en spiller? Er det 4 (FIRE!?) trykk for å se Clear Cut Chances etter en kamp? Samtidig som halve skjermen ikke brukes til annet enn å vise det stygge stadionet de åpenbart er veldig stolte av.

Endret av DurinVIII
Lenke til kommentar

Synes dette spillet er alt for basert på å ha gode vinger. Ihvertfall i forhold til de spillestilene jeg har prøvd. Leverer vingene så er man jo sikret førsteplass. Har man derimot vinger som ikke leverer, så kan man hente tilbake både Zidane, Cannavaro og Makelele, og likevel måtte ta tidlig juleferie. 

Lenke til kommentar

Fy faen så ræva årets spill er! Umulig å slå AI når de får utviste! Eneste som er verre enn at motstander får ett rødt kort er hvis de får to... Hvis jeg får utviste har jeg lært meg til å ikke gå defensivt lenger for da får motstanderen alltid ufattelige mengder sjanser imot, nei da i FMs verden er det kun en måte å drepe en kamp på, ultra offensivt. Dette er dråpen, spillet er avinstallert. Og etter 20 år med CM/FM tror jeg at dette blir det siste spillet jeg kjøper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy faen så ræva årets spill er! Umulig å slå AI når de får utviste! Eneste som er verre enn at motstander får ett rødt kort er hvis de får to... Hvis jeg får utviste har jeg lært meg til å ikke gå defensivt lenger for da får motstanderen alltid ufattelige mengder sjanser imot, nei da i FMs verden er det kun en måte å drepe en kamp på, ultra offensivt. Dette er dråpen, spillet er avinstallert. Og etter 20 år med CM/FM tror jeg at dette blir det siste spillet jeg kjøper.

 

hahaha:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy faen så ræva årets spill er! Umulig å slå AI når de får utviste! Eneste som er verre enn at motstander får ett rødt kort er hvis de får to... Hvis jeg får utviste har jeg lært meg til å ikke gå defensivt lenger for da får motstanderen alltid ufattelige mengder sjanser imot, nei da i FMs verden er det kun en måte å drepe en kamp på, ultra offensivt. Dette er dråpen, spillet er avinstallert. Og etter 20 år med CM/FM tror jeg at dette blir det siste spillet jeg kjøper.

It's your tactics

 

Neida. Joda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette spillet har svært lite med taktikker og gjøre. Aldri spilt et FM spill der alt føles så utrolig scriptet? Er man i dårlig form har man minst 5 stolpe skudd hver kamp, helt umulig og score. CPU derimot er effektive alltid og elsker og score på overtid for og gjøre en ekstra forbanna. FM 2012 er og forblir en favoritt her i huset. Men går heller dypt i pilleboksen enn og spille det igjen.

Lenke til kommentar

Og likevel er det folk som vinner alt med hvilket som helst lag.

 

Sier ikke at FM nødvendigvis er fryktelig realistisk, men går resultatene til helvete er det nesten alltid taktisk. Det gjelder å finne noe som funker, så enkelt men så vanskelig..

 

Sjekk youtubekanalen "Bust the net" så ser du en som har spilt for mye. Han kunne sikkert vunnet Champions league med Vardø 2.

Lenke til kommentar

Tror nok taktikk har noe å si, ellers er jeg helt enig med alt Entenmann skriver. Hater hvordan dårlig form presenteres på dette spillet. Har selv en rekord på fem stolpeskudd før 20 min spilt. Jo dårligere form, jo mer sjanser skaper man, men samtidig helt umulig å score. Om jeg er i dårlig form, vil jeg SE det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan bare anbefale å opprette bruker på forumene til SI. 

 

Om du starter en tråd i taktikkdelen, der du legger ved skjermbilder av taktikken din og forklarer hva du vil skal skje + hva du typisk har problemer med, så er det mange der som hjelper.

 

https://community.sigames.com/forum/19-tactics-training-strategies-discussion/ 

 

Det kan være interessant å bare lese også. Sjekk ut tråder startet av f.eks. brukerne "Cleon" og "Rashidi" (Rashidi er samme person som står bak den Youtube-kanalen jeg nevnte over), det er helt vilt hvor detaljert noen gjør dette spillet. 

 

Personlig har jeg egentlig gitt opp. FM er blitt så vanskelig at det er nærmere en fulltidsjobb enn et spill, og da gidder jeg ikke. Plukker heller frem eldre utgaver der ting ikke var -så- komplisert.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...