Gå til innhold

PUBG-utviklerne er ikke fornøyde med å bli kopiert av Fortnite


Anbefalte innlegg

"Vurderer å ta grep"

 

Haha, som om de eier Battle Royale konseptet. Selv venter jeg på et spill som skal ta denne sjangeren helt ut og perfeksjonere det. Digget konseptet i PUBG, men når det er så dårlig optimalisert og generelt dårlig laget, så ble det med noen få runder før jeg avinstallerte det.

 

Blir å teste Fortnite sin versjon etterhvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koreanerne er redd for at de mister spillere. Ser jo at til og med Twitch spillere som er kjent for PUBG nå også spiller andre BR spill som Fortnite.

 

Florerar en del rykten att antal spelare samtidigt som de har sånn otrolig sans för är fiktivt. Stora journalistiska upplsag som vi ser överallt att det är världens just nu största spel osv. Klart det säljer att det ligger överst, oavsett om det är dåligt spel eller inte. Bara se redditen till PUBG. Något mer hjärndött community skall man leta länge efter. Har nästan gått om hur WOW var för en del år sedan. Har sagt det länge, men jag tror seriöst att Bluehole klarar att ta död på sitt eget spel innan det släpps officielt.

Lenke til kommentar

Koreanerne er redd for at de mister spillere. Ser jo at til og med Twitch spillere som er kjent for PUBG nå også spiller andre BR spill som Fortnite.

 

Hæ? fortnite har ikke engang vært på top 20 mest streamet spill? så det var nede på 2000 viewers elns...  :nei:

 

Koreanerne er redd for at de mister spillere. Ser jo at til og med Twitch spillere som er kjent for PUBG nå også spiller andre BR spill som Fortnite.

Florerar en del rykten att antal spelare samtidigt som de har sånn otrolig sans för är fiktivt. Stora journalistiska upplsag som vi ser överallt att det är världens just nu största spel osv. Klart det säljer att det ligger överst, oavsett om det är dåligt spel eller inte. Bara se redditen till PUBG. Något mer hjärndött community skall man leta länge efter. Har nästan gått om hur WOW var för en del år sedan. Har sagt det länge, men jag tror seriöst att Bluehole klarar att ta död på sitt eget spel innan det släpps officielt.

 

Vel.. nå er vi på nesten hele 1,5 millioner  peak players så alt tyder på suksess.. har trua Pubg vil bli første spillet til å slå 2 Mill på steam =) tviler på at noen andre spill vil klare å slå pubg med det første. Gleder meg til nytt map og vaulting!

 

 1,462,708 24-hour peak concurrent players

Lenke til kommentar

De som sammenligner H1 og Pubg å prøver å si at dette gir samme spill følelse må jo være trolls. Eller H1 er jo nettopp det. Det er en trollete måte å spille battle royal mens Pubg har en mer seriøs og ekte tilnærming til det. Som for eks at du ikke kan kjøre i 100km t og gå ut av bilen som ingen ting fra så å skyte ned fyren rett foran deg nesten uten å sikte.

Lenke til kommentar

 

Koreanerne er redd for at de mister spillere. Ser jo at til og med Twitch spillere som er kjent for PUBG nå også spiller andre BR spill som Fortnite.

 

Hæ? fortnite har ikke engang vært på top 20 mest streamet spill? så det var nede på 2000 viewers elns...  :nei:

 

 

 

Men når en som streamer for 20k seere med PUBG heller velger å streame Fortnite for 3k seere, så er det 20k tapte seere for PUBG på Twitch. De liker naturligvis å ha all oppmerksomheten for seg selv.

Lenke til kommentar

Det kan ikkje være mindre likt. Man er enda støre idiot når du angriper den som du bokstavligtalt har kjøpt assets og engine fra.

 

som sakt tidligere

 

"Other companies will of course enter the marketplace, but I would just hope they put their own spin on the game-mode and not just make a carbon copy!

I try not to worry about them to be honest and instead just concentrate on completing my vision for a battle royale game."

 

Brendan greene er bare en stor løgner.

Lenke til kommentar

Det er vel kanskje verdt å nevne at enkelte høystående og forsåvidt key-people som lagde H1Z1 faktisk starta opp og lagde PUBG. så der kan man ikke si noe på kopien, ettersom det i stor grad er lagd av samme folkene

 

Men hvorfor er det relevant? Skal alle fps måtte få lisens av ID? Skal alle MOBA måtte få lisens av valve, eller er det Riot som skal kunne levere den lisensen? Det hadde blitt kaos hvis noen skulle eid rettighetene til spillsjangere.

 

Hvis man ser skjermbilder eller video fra spillene er det jo ingen tvil om hvem av de to man ser på.

Lenke til kommentar

Nå handler ikke den saken her likehetstrekkene mellom de 2 spillene i hovedsak, men derimot det at det er de samme folkene som hjalp bluehole med og tilpasse UE4, som har laget Fortnite. Ikke bare samme selskap, de samme personene.

Jada, Epicgames står bak UE4 og de har all rett til og bruke sin egen spillmotor i sitt eget spill, men ikke gjenskape spillmotorikken og følelsen fra pubg.

Er dette Bluehole, og Brendan Greene er redde for. Ikke at de kopierer BR sjangeren.

 

Og nevne H1Z1, arma 2/3 osv er ikke noe poeng. Det var H1Z1 utviklerne som tok kontakt med Brendan, og som ville han skulle lage en offisiell BR modus til spillet sitt etter de hadde sett arma 2/3 modden hans.

Ingen av spillene har kopiert hverandre, nettopp fordi det er samme personen som er hovedpersonen bak samtlige. Er det noen som har "kopiert" noen så er det Brendan Greene, som utviklet videre på ett Dayz Mod event.

Lenke til kommentar

Nå handler ikke den saken her likehetstrekkene mellom de 2 spillene i hovedsak, men derimot det at det er de samme folkene som hjalp bluehole med og tilpasse UE4, som har laget Fortnite. Ikke bare samme selskap, de samme personene.

Jada, Epicgames står bak UE4 og de har all rett til og bruke sin egen spillmotor i sitt eget spill, men ikke gjenskape spillmotorikken og følelsen fra pubg.

(...)

 

Nå har jeg ikke selv prøvd Fornite enda men for meg så virker det som om spillene har helt forskjellig tempo og det alene burde jo gjøre at man får en helt annen følelse av spillet.

 

Men det sagt, selv om spillet skulle føles helt likt har fortsatt epic sitt på det rene så lenge de ikke har kopiert kode, vi burde ikke heie på at funksjonalitet eller hvordan spill føles skal kunne låses til en utvikler.

 

Men sett at også man kan ta eierskap til alt...de visste at Epic også var en spillutvikler før de leide inn konsulenter der i fra, hvis de likevel valgte å ikke ha en kontrakt som ga de konsulentene munnkurv angående prosjektet kan de skylde på seg selv, hvis de hadde en kontrakt hadde de tatt denne kampen i rettsalen og ikke i media.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...