Gå til innhold

PUBG-utviklerne er ikke fornøyde med å bli kopiert av Fortnite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Panikken over at større og bedre utviklere nå kaster seg over konseptet.... :p

Yupp. 

Selvfølgelig vil en del ting innenfor spill ligne på noen andre. På ett eller flere områder. Det er vel tilnærmet ikke til å unngå. 

Er det ikke også slik at Fortnite ble offentliggjort lenge for PUGB? Så hvem har "lånt" av hvem? 

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Likehetene er vel som mellom en potet og en gulrot, begge er en grønnsak, men der stopper også likheten.

Synes epic games har laget en god versjon av BR sjangeren som tar med seg mange av elementene fra PvE versjonen som gjør deres versjon til deres egen. Man kan bygge hus og vegger man kan gjemme seg i , lage feller og våpnene har forskjellig kvalitet som er markert med de velkjente RPG fargekodene.

Lenke til kommentar

H1Z1?? Samme greia som PUBG, å ble lansert før PUBG.

forskjellen er at han som laga pubg var med på å lage h1z1 =) han hadde nylig en AMA på reddit hvor han forteller: https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/719pbv/iama_playerunknown_ama/

 

I’m Brendan Greene aka PLAYERUNKNOWN, Creative Director on PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS.

4 years ago I set out to make a game I wanted to play. Inspired by the film Battle Royale and a DayZ mod event called the Survivor GameZ, I created the first version of the BR game-mode, DayZ Battle Royale. It was my aim to create a game-mode that would test a player's strategic and tactical thinking, and offer a different experience each and every time they played the game-mode.

After moving from the ARMA 2 DayZ mod into ARMA 3, where PLAYERUNKNOWN’S BATTLE ROYALE was really born, I spend about a year refining the game-mode. It was then that John Smedley from Sony Online Entertainment (now Daybreak Game Company) reached out and offered me the chance to include my Battle Royale game-mode in their upcoming title H1Z1. I jumped at this opportunity as I saw it as a way for my game-mode to reach a much wider audience. I will be forever grateful to John Smedley, Adam Clegg and Jimmy Whisenhunt for the belief they had in my game-mode and the chance they gave me to start a career making games!

After working with the H1Z1 team to get the basic game-mode into their game, I eventually moved back to working on the ARMA 3 mod. Then in February 2016, Chang-han Kim from Bluehole Ginno Games reached out to me via email. He explained that he had always wanted to create a Battle Royale type game and after seeing the work I had done in both ARMA and with H1Z1, he thought I would be a great fit as Creative Director for his team. After flying to Seoul and seeing the concepts and ideas he had for the game, I was convinced to come and join the team and finally get the chance to create my vision for a standalone Battle Royale title.

Just 1 year later, we released PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS, and the rest as they say, is history!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...