Gå til innhold

Med Asus' nye mobil kan du se på video i ett døgn uten å lade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- "For å sette det i perspektiv skal denne batteristørrelsen ifølge Asus gi deg opptil 22 timer med videoavspilling, 26 timer med nettsurfing via WiFi, opptil 40 timer med snakking og 46 dager i standby-modus."

 

Det var en merkelig formulering...

Greit nok at det er et meget bra batteri, men skal det ikke være "enten, eller"?

 

Slik som det hørest ut nå så virker det for godt til å være sant.

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

- "For å sette det i perspektiv skal denne batteristørrelsen ifølge Asus gi deg opptil 22 timer med videoavspilling, 26 timer med nettsurfing via WiFi, opptil 40 timer med snakking og 46 dager i standby-modus."

 

Det var en merkelig formulering...

Greit nok at det er et meget bra batteri, men skal det ikke være enten eller?

 

Slik som det hørest ut nå så virker det for godt til å være sant.

? Enten eller?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

- "For å sette det i perspektiv skal denne batteristørrelsen ifølge Asus gi deg opptil 22 timer med videoavspilling, 26 timer med nettsurfing via WiFi, opptil 40 timer med snakking og 46 dager i standby-modus."

 

Det var en merkelig formulering...

Greit nok at det er et meget bra batteri, men skal det ikke være enten eller?

 

Slik som det hørest ut nå så virker det for godt til å være sant.

 

 

 

? Enten eller?

 

 

 

- Ja, "enten, eller"...

Da det er høyst usannsynlig at den får muligheten til alt det på en ladning.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

 

 

 

Åja, nå kobler jeg hvordan du tolket det.

Men det er jo ganske vanlig at vi får opplisting av hvor lenge batteriet er ment å vare med forskjellige aktiviteter, så koblet det ikke slik at det skulle legges sammen eller noe slikt.

 

 

 

- Ja, du har rett i det at det normalt å oppsummere slikt, men det var en misvisende formulering.

 

Istedet for å si det slik...

"For å sette det i perspektiv skal denne batteristørrelsen ifølge Asus gi deg opptil 22 timer med videoavspilling, 26 timer med nettsurfing via WiFi, opptil 40 timer med snakking og 46 dager i standby-modus."

 

Så hadde det vært mer logisk å si det på følgende måte...

"For å sette det i perspektiv skal denne batterikapasiteten ifølge Asus gi deg opptil enten 46 dager i standby-modus, eller en av følgende...

Opptil 40 timer med snakking, 26 timer med nettsurfing via WiFi, 22 timer med videoavspilling."

 

Side note...

Synes det er merkelig at dem ikke har tatt med "Fotografering" og "Spilling" i beregningene sine når det kommer til batterikapasitet.

For ikke å snakke om "GPS"...

På min N97 så er "GPS" som en vampyr.

Glemmer jeg at jeg har aktivert GPS'en så tar det ikke lang tid før jeg må finne laderen.

Selv etter at jeg byttet ut standard batteriet på 1760 mAh med et på 3000 mAh.

 

Når det kommer til spill...

Jeg tok Flaggruten i fra Haugesund til Bergen for noen år siden, før ruten ble lagt ned.

Turen tok mellom 120 minutter og 150 minutter ut i fra hvilke stopp båten tok underveis.

Med et full-ladet 1760 mAh batteri så rundet jeg "Day of the Tentacle" via "ScummVM" på vei opp til Bergen, men måtte lade når jeg kom til tanten min.

 

Med tanke på at 5000 mAh er grovt regnet 2,84 ganger så kraftig som et batteri på 1760 mAh.

Og at Mobil-TLF'er i dag er langt mer energieffektive så regner jeg med at full-ladet så holder det nok en god del lengre enn 120 til 150 minutter før en må lade etter spilling.

 

Har ingen formening om batterikapasitet når det kommer til "Fotografering" siden jeg sjelden eller aldri tar bilder med Mobil-TLF'en.

 

Men kan nok være relevant informasjon for andre.

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til spill...

Jeg tok Flaggruten i fra Haugesund til Bergen for noen år siden, før ruten ble lagt ned.

Turen tok mellom 120 minutter og 150 minutter ut i fra hvilke stopp båten tok underveis.

Med et full-ladet 1760 mAh batteri så rundet jeg "Day of the Tentacle" via "ScummVM" på vei opp til Bergen, men måtte lade når jeg kom til tanten min.

 

Med tanke på at 5000 mAh er grovt regnet 2,84 ganger så kraftig som et batteri på 1760 mAh.

Og at Mobil-TLF'er i dag er langt mer energieffektive så regner jeg med at full-ladet så holder det nok en god del lengre enn 120 til 150 minutter før en må lade etter spilling.

 

Har ingen formening om batterikapasitet når det kommer til "Fotografering" siden jeg sjelden eller aldri tar bilder med Mobil-TLF'en.

 

Men kan nok være relevant informasjon for andre.

Hvorfor mener du mobiltelefoner i dag er mye mer energieffektive? CPUene bruker riktignok mindre energi for å utføre like mange utregninger, men en telefon er jo mye mer enn bare en cpu koblet til et batteri. Mest åpenbart så er jo skjermene mye større, og slikt krever energi. Med HD-samtaler bruker telefonen også ressurser på å kansellere omgivelsesstøy, og ellers så kommuniserer telefonene som regel mye mer enn før. ScummVM er sannsynligvis ikke veldig prosessorkrevende i sammenligning med andre mobilspill eller emulatorer for nyere plattformer.

 

Om du sjeldent eller aldri tar bilder med telefon, så er det sannsynligvis du som er i mindretall. Den harde konkurransen om å ha det beste mobilkameraet viser at dette er en viktig del av mobiltelefoner for en stor del av kundene.

 

Forøvrig ser denne telefonen utrolig interessant ut for meg. Prisen er god også. Den jeg har nå er bedre på noen områder, men jeg har alltid vært svak for telefoner med god batterikapasitet og ellers greie spesifikasjoner. 1440x2560-oppløsningen på min S7 ser jeg på som sløsing av ressurser og kostnader. Ja, den er litt skarpere enn min brors 720x1280-skjerm, men ikke så mye at det er verdt å betale ekstra for, for min del. Mer prosessorkraft krever det også.

Endret av Pseudopod
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Når det kommer til spill...

Jeg tok Flaggruten i fra Haugesund til Bergen for noen år siden, før ruten ble lagt ned.

Turen tok mellom 120 minutter og 150 minutter ut i fra hvilke stopp båten tok underveis.

Med et full-ladet 1760 mAh batteri så rundet jeg "Day of the Tentacle" via "ScummVM" på vei opp til Bergen, men måtte lade når jeg kom til tanten min.

 

Med tanke på at 5000 mAh er grovt regnet 2,84 ganger så kraftig som et batteri på 1760 mAh.

Og at Mobil-TLF'er i dag er langt mer energieffektive så regner jeg med at full-ladet så holder det nok en god del lengre enn 120 til 150 minutter før en må lade etter spilling.

 

Har ingen formening om batterikapasitet når det kommer til "Fotografering" siden jeg sjelden eller aldri tar bilder med Mobil-TLF'en.

 

Men kan nok være relevant informasjon for andre.

 

 

 

 

Hvorfor mener du mobiltelefoner i dag er mye mer energieffektive?

CPUene bruker riktignok mindre energi for å utføre like mange utregninger, men en telefon er jo mye mer enn bare en cpu koblet til et batteri.

Mest åpenbart så er jo skjermene mye større, og slikt krever energi.

Med HD-samtaler bruker telefonen også ressurser på å kansellere omgivelsesstøy, og ellers så kommuniserer telefonene som regel mye mer enn før.

ScummVM er sannsynligvis ikke veldig prosessorkrevende i sammenligning med andre mobilspill eller emulatorer for nyere plattformer.

 

Om du sjeldent eller aldri tar bilder med telefon, så er det sannsynligvis du som er i mindretall.

Den harde konkurransen om å ha det beste mobilkameraet viser at dette er en viktig del av mobiltelefoner for en stor del av kundene.

 

Forøvrig ser denne telefonen utrolig interessant ut for meg. Prisen er god også.

Den jeg har nå er bedre på noen områder, men jeg har alltid vært svak for telefoner med god batterikapasitet og ellers greie spesifikasjoner.

1440x2560-oppløsningen på min S7 ser jeg på som sløsing av ressurser og kostnader.

Ja, den er litt skarpere enn min brors 720x1280-skjerm, men ikke så mye at det er verdt å betale ekstra for, for min del.

Mer prosessorkraft krever det også.

 

 

 

- Generelt sett, ja, jeg mener det.

Og med god grunn.

 

Som du sier Mobil-TLF'er i dag er konstant under belastning.

Mobil-TLF'er de siste årene har fått flere og mer krevende funksjoner.

 

Så om en ny Mobil-TLF med et batteri på 3000 mAh holder koken like lenge eller lengre enn enn en gammel Mobil-TLF med færre og mindre krevende funksjoner med et 3000 mAh batteri.

Da er det logisk å si at den nye Mobil-TLF'en er mer energieffektiv.

 

Jeg kan godt ta et TEK-eksempel...

F.eks. Ytelses forskjellen mellom AMD- og NVIDIA-skjerm-kort.

Det er en kjent sak at for at sammenligningen skal bli så rettferdig som mulig så konfigureres begge kortene så likt som mulig.

 

Hadde dem gjort det samme med Mobil-TLF'er så hadde det komt veldig klart frem at dagens Mobil-TLF'er er mer energieffektive.

 

Min N97 har Symbian-OS mens denne har Android-OS, og det igjen krever en del mer av Mobil-TLF'en.

 

Når det kommer til skjerm-størrelse, -oppløsning og som du sier skarphet.

 

Fun-Fact...:

1,5" (640*360)

3,0" (1280*720)

6,0" (2560*1440)

12,0" (5120*2880)

Alle har samme skarphet.

Bare at bilde har forskjellig fysisk størrelse.

 

3,0" (1280*720) hadde passet godt.

Grei størrelse, grei oppløsning, grei skarphet.

Som igjen trekker mindre strøm og andre ressurser.

 

Alternativt så har man 4,5" (1920*1080).

Trekker litt mer strøm, men ikke så alt for mye.

Har akkurat samme skarphet som de andre oppløsningen i listen over.

 

Begge disse hadde fint fått plass i stort sett alle lommer, med bare noen få untak som f.eks. klokkelommen på bukser.

 

Side note...

Det at jeg er en del av et mindretall overrasker ikke noe særlig.

Det er ikke første gang, for å si det slik.

 

Jeg kjenner flere som foretrekker standalone kamera fremfor det som er integrert i Mobil-TLF'er.

Selv tar jeg sjeldent bilder med standalone kamera også.

 

Personlig så klarer jeg meg fint uten kamera i Mobil-TLF'en, og synes godt at disse ressursene kunne dem ha brukt på å forbedre Mobil-TLF'er på andre måter.

 

Men jeg skjønner at for enkelhetens skyld så appilerer integrerte kamera i Mobil-TLF'er til svært mange.

 

To each it's own, som det heter på fint...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv et mye bedre kamera enn det som er i telefonen min, men det beste kameraet er alltid det kameraet du har med deg. Hjelper ikke at jeg har et speilreflekskamera som knuser mobilkameraet mitt ned i støvlene når det ligger i skuffen hjemme, og jeg så noe pent mens jeg syklet hjem fra jobb. :p

 

Skjermene du listet opp med de oppløsningene har samme skarphet, men brukeropplevelsen kan ikke sammenlignes. Man får 1920x1080-skjermer i telefoner mellom 4 og 5 tommer, men siden telefonen da også er mindre, så er det også mindre plass til batteri.

 

Om du skur av alle smartfunksjonene på en smarttelefon, så kan man ofte tyne et par uker ut av et batteri på 2500-3000 mAh. Jeg har en Nexus 5 her med et slitent 2300 mAh-batteri som klarer seg i 10 dager med alt bortsett fra mobilnettverk skrudd av. S7en min klarer 150 timer i såkalt nødmodus.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har selv et mye bedre kamera enn det som er i telefonen min, men det beste kameraet er alltid det kameraet du har med deg.

Hjelper ikke at jeg har et speilreflekskamera som knuser mobilkameraet mitt ned i støvlene når det ligger i skuffen hjemme, og jeg så noe pent mens jeg syklet hjem fra jobb. :p

 

Skjermene du listet opp med de oppløsningene har samme skarphet, men brukeropplevelsen kan ikke sammenlignes.

Man får 1920x1080-skjermer i telefoner mellom 4 og 5 tommer, men siden telefonen da også er mindre, så er det også mindre plass til batteri.

 

Om du skur av alle smartfunksjonene på en smarttelefon, så kan man ofte tyne et par uker ut av et batteri på 2500-3000 mAh. Jeg har en Nexus 5 her med et slitent 2300 mAh-batteri som klarer seg i 10 dager med alt bortsett fra mobilnettverk skrudd av. S7en min klarer 150 timer i såkalt nødmodus.

 

 

 

 

- Å ta random bilder på farten er en ting, og i så måte så er det handy å ha et kamera integrert i Mobil-TLF'en.

Men skal man med hensikt ta bilder for en eller annen begivenhet så er standalone kamera det beste valget.

Og i slike tilfeller så vil nok folk flest ha med seg kamera i tillegg til mobilen.

 

-----

 

"...brukeropplevelsen kan ikke sammenlignes."

 

Det kommer vel an på typen Mobil-TLF?

Med den skarpheten på en 1,5"(640*360)-skjerm.

Den hadde gjort seg godt på vanlige, ikke smarte, Mobil-TLF'er.

 

En 3,0"(1280*720)-skjerm fungere greit på smarte Mobil-TLF'er.

Folk frykter at ting på skjermen blir for smått.

Men sammenligner man med en 5,7"(2560*1440)-skjerm så er det ikke så ille som folk skal ha det til.

 

Den alternative 4,5"(1920*1080)-skjermen er større så det gir en bedre brukeropplevelse relativt til 3,0"(1280*720).

 

En 6,0"(2560*1440)-skjerm begynner å grense til for stort på Mobil-TLF'er.

En 6,1"(2560*1440)-skjerm er max i mine øyne.

 

Hvis du sikter til at brukeropplevelsen svekkes i forhold til den fysiske størrelse på Mobil-TLF'en, som kan ha negativ innvirking på batterikapasiteten.

 

Det er bare et problem på grunn av at industrien og til dels folk generelt sett på død og liv skal ha Mobil-TLF'er så papir-tynne.

 

Hadde ikke folk sett seg så bilnd på å ha en Mobil-TLF med Anorexia nervosa, så er det ikke noe problem at Mobil-TLF'en er 1cm til 2cm tykk.

På den måten hadde ikke det gått utover batterikapasiteten.

 

Bredden og lengden på Mobil-TLF'en er et større problem en tykkelsen, da den ikke alltid får plass i lommen om den blir så stor.

 

Fysisk mindre skjerm tillater rammer uten at Mobil-TLF'en blir for stor totalt sett.

 

Personlig så vil jeg mye heller ha en 3,0"(1280*720)-skjerm eller en 4,5"(1920*1080)-skjerm med kraftige beskyttende rammer, enn en 6,0"(2560*1440)-skjerm uten rammer.

Med tanke på at flere og flere artikler har dukket opp den siste tiden som påpeker at disse nye rammeløse Mobil-TLF'ene er så dyre å reparere.

 

De nye (Brett-)Mobil-TLF'ene er med andre ord estetisk tiltalende, men ikke særlig holdbare siden de blir langt mer sårbare.

Lenke til kommentar

 

 

Når det kommer til spill...

Jeg tok Flaggruten i fra Haugesund til Bergen for noen år siden, før ruten ble lagt ned.

Turen tok mellom 120 minutter og 150 minutter ut i fra hvilke stopp båten tok underveis.

Med et full-ladet 1760 mAh batteri så rundet jeg "Day of the Tentacle" via "ScummVM" på vei opp til Bergen, men måtte lade når jeg kom til tanten min.

 

Med tanke på at 5000 mAh er grovt regnet 2,84 ganger så kraftig som et batteri på 1760 mAh.

Og at Mobil-TLF'er i dag er langt mer energieffektive så regner jeg med at full-ladet så holder det nok en god del lengre enn 120 til 150 minutter før en må lade etter spilling.

 

Har ingen formening om batterikapasitet når det kommer til "Fotografering" siden jeg sjelden eller aldri tar bilder med Mobil-TLF'en.

 

Men kan nok være relevant informasjon for andre.

 

 

 

Hvorfor mener du mobiltelefoner i dag er mye mer energieffektive?

CPUene bruker riktignok mindre energi for å utføre like mange utregninger, men en telefon er jo mye mer enn bare en cpu koblet til et batteri.

Mest åpenbart så er jo skjermene mye større, og slikt krever energi.

Med HD-samtaler bruker telefonen også ressurser på å kansellere omgivelsesstøy, og ellers så kommuniserer telefonene som regel mye mer enn før.

ScummVM er sannsynligvis ikke veldig prosessorkrevende i sammenligning med andre mobilspill eller emulatorer for nyere plattformer.

 

Om du sjeldent eller aldri tar bilder med telefon, så er det sannsynligvis du som er i mindretall.

Den harde konkurransen om å ha det beste mobilkameraet viser at dette er en viktig del av mobiltelefoner for en stor del av kundene.

 

Forøvrig ser denne telefonen utrolig interessant ut for meg. Prisen er god også.

Den jeg har nå er bedre på noen områder, men jeg har alltid vært svak for telefoner med god batterikapasitet og ellers greie spesifikasjoner.

1440x2560-oppløsningen på min S7 ser jeg på som sløsing av ressurser og kostnader.

Ja, den er litt skarpere enn min brors 720x1280-skjerm, men ikke så mye at det er verdt å betale ekstra for, for min del.

Mer prosessorkraft krever det også.

 

 

- Generelt sett, ja, jeg mener det.

Og med god grunn.

 

Som du sier Mobil-TLF'er i dag er konstant under belastning.

Mobil-TLF'er de siste årene har fått flere og mer krevende funksjoner.

 

Så om en ny Mobil-TLF med et batteri på 3000 mAh holder koken like lenge eller lengre enn enn en gammel Mobil-TLF med færre og mindre krevende funksjoner med et 3000 mAh batteri.

Da er det logisk å si at den nye Mobil-TLF'en er mer energieffektiv.

 

Jeg kan godt ta et TEK-eksempel...

F.eks. Ytelses forskjellen mellom AMD- og NVIDIA-skjerm-kort.

Det er en kjent sak at for at sammenligningen skal bli så rettferdig som mulig så konfigureres begge kortene så likt som mulig.

 

Hadde dem gjort det samme med Mobil-TLF'er så hadde det komt veldig klart frem at dagens Mobil-TLF'er er mer energieffektive.

 

Min N97 har Symbian-OS mens denne har Android-OS, og det igjen krever en del mer av Mobil-TLF'en.

 

Når det kommer til skjerm-størrelse, -oppløsning og som du sier skarphet.

 

Fun-Fact...:

1,5" (640*360)

3,0" (1280*720)

6,0" (2560*1440)

12,0" (5120*2880)

Alle har samme skarphet.

Bare at bilde har forskjellig fysisk størrelse.

 

3,0" (1280*720) hadde passet godt.

Grei størrelse, grei oppløsning, grei skarphet.

Som igjen trekker mindre strøm og andre ressurser.

 

Alternativt så har man 4,5" (1920*1080).

Trekker litt mer strøm, men ikke så alt for mye.

Har akkurat samme skarphet som de andre oppløsningen i listen over.

 

Begge disse hadde fint fått plass i stort sett alle lommer, med bare noen få untak som f.eks. klokkelommen på bukser.

 

Side note...

Det at jeg er en del av et mindretall overrasker ikke noe særlig.

Det er ikke første gang, for å si det slik.

 

Jeg kjenner flere som foretrekker standalone kamera fremfor det som er integrert i Mobil-TLF'er.

Selv tar jeg sjeldent bilder med standalone kamera også.

 

Personlig så klarer jeg meg fint uten kamera i Mobil-TLF'en, og synes godt at disse ressursene kunne dem ha brukt på å forbedre Mobil-TLF'er på andre måter.

 

Men jeg skjønner at for enkelhetens skyld så appilerer integrerte kamera i Mobil-TLF'er til svært mange.

 

To each it's own, som det heter på fint...

D.O.T.T. & ScummVM ruler! ;-)

Lenke til kommentar

 

 

 

Når det kommer til spill...

Jeg tok Flaggruten i fra Haugesund til Bergen for noen år siden, før ruten ble lagt ned.

Turen tok mellom 120 minutter og 150 minutter ut i fra hvilke stopp båten tok underveis.

Med et full-ladet 1760 mAh batteri så rundet jeg "Day of the Tentacle" via "ScummVM" på vei opp til Bergen, men måtte lade når jeg kom til tanten min.

 

Med tanke på at 5000 mAh er grovt regnet 2,84 ganger så kraftig som et batteri på 1760 mAh.

Og at Mobil-TLF'er i dag er langt mer energieffektive så regner jeg med at full-ladet så holder det nok en god del lengre enn 120 til 150 minutter før en må lade etter spilling.

 

Har ingen formening om batterikapasitet når det kommer til "Fotografering" siden jeg sjelden eller aldri tar bilder med Mobil-TLF'en.

 

Men kan nok være relevant informasjon for andre.

 

 

 

Hvorfor mener du mobiltelefoner i dag er mye mer energieffektive?

CPUene bruker riktignok mindre energi for å utføre like mange utregninger, men en telefon er jo mye mer enn bare en cpu koblet til et batteri.

Mest åpenbart så er jo skjermene mye større, og slikt krever energi.

Med HD-samtaler bruker telefonen også ressurser på å kansellere omgivelsesstøy, og ellers så kommuniserer telefonene som regel mye mer enn før.

ScummVM er sannsynligvis ikke veldig prosessorkrevende i sammenligning med andre mobilspill eller emulatorer for nyere plattformer.

 

Om du sjeldent eller aldri tar bilder med telefon, så er det sannsynligvis du som er i mindretall.

Den harde konkurransen om å ha det beste mobilkameraet viser at dette er en viktig del av mobiltelefoner for en stor del av kundene.

 

Forøvrig ser denne telefonen utrolig interessant ut for meg. Prisen er god også.

Den jeg har nå er bedre på noen områder, men jeg har alltid vært svak for telefoner med god batterikapasitet og ellers greie spesifikasjoner.

1440x2560-oppløsningen på min S7 ser jeg på som sløsing av ressurser og kostnader.

Ja, den er litt skarpere enn min brors 720x1280-skjerm, men ikke så mye at det er verdt å betale ekstra for, for min del.

Mer prosessorkraft krever det også.

 

 

- Generelt sett, ja, jeg mener det.

Og med god grunn.

 

Som du sier Mobil-TLF'er i dag er konstant under belastning.

Mobil-TLF'er de siste årene har fått flere og mer krevende funksjoner.

 

Så om en ny Mobil-TLF med et batteri på 3000 mAh holder koken like lenge eller lengre enn enn en gammel Mobil-TLF med færre og mindre krevende funksjoner med et 3000 mAh batteri.

Da er det logisk å si at den nye Mobil-TLF'en er mer energieffektiv.

 

Jeg kan godt ta et TEK-eksempel...

F.eks. Ytelses forskjellen mellom AMD- og NVIDIA-skjerm-kort.

Det er en kjent sak at for at sammenligningen skal bli så rettferdig som mulig så konfigureres begge kortene så likt som mulig.

 

Hadde dem gjort det samme med Mobil-TLF'er så hadde det komt veldig klart frem at dagens Mobil-TLF'er er mer energieffektive.

 

Min N97 har Symbian-OS mens denne har Android-OS, og det igjen krever en del mer av Mobil-TLF'en.

 

Når det kommer til skjerm-størrelse, -oppløsning og som du sier skarphet.

 

Fun-Fact...:

1,5" (640*360)

3,0" (1280*720)

6,0" (2560*1440)

12,0" (5120*2880)

Alle har samme skarphet.

Bare at bilde har forskjellig fysisk størrelse.

 

3,0" (1280*720) hadde passet godt.

Grei størrelse, grei oppløsning, grei skarphet.

Som igjen trekker mindre strøm og andre ressurser.

 

Alternativt så har man 4,5" (1920*1080).

Trekker litt mer strøm, men ikke så alt for mye.

Har akkurat samme skarphet som de andre oppløsningen i listen over.

 

Begge disse hadde fint fått plass i stort sett alle lommer, med bare noen få untak som f.eks. klokkelommen på bukser.

 

Side note...

Det at jeg er en del av et mindretall overrasker ikke noe særlig.

Det er ikke første gang, for å si det slik.

 

Jeg kjenner flere som foretrekker standalone kamera fremfor det som er integrert i Mobil-TLF'er.

Selv tar jeg sjeldent bilder med standalone kamera også.

 

Personlig så klarer jeg meg fint uten kamera i Mobil-TLF'en, og synes godt at disse ressursene kunne dem ha brukt på å forbedre Mobil-TLF'er på andre måter.

 

Men jeg skjønner at for enkelhetens skyld så appilerer integrerte kamera i Mobil-TLF'er til svært mange.

 

To each it's own, som det heter på fint...

 

 

 

D.O.T.T. & ScummVM ruler! ;-)

 

 

 

- Det er et av de spillene som jeg kan spille gjentatte ganger uten å gå lei.

Og ScummVM er et veldig bra verktøy for å kunne spille slike gamle perler.

 

Jeg tenker da på orginalen "DOTT", ikke den overflødige HD-utgaven.

 

Kjekt å ha ScummVM på mobilen når man er ute og reiser.

Tiden virkelig flyr når man kan drømme seg litt vekk.

 

Side note...

Synd at dem ikke gidder å legge til "SB AWE"-støtte i ScummVM.

(NB!...: Riktig nok tiltenkt PC, ikke Mobil-TLF'er.)

 

Spill som "Inherit the Earth: Quest for the Orb" virkelig skinner med det aktivert i Setup'en.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...