Gå til innhold

Steam tar grep mot sinte spillere som «bomber» spill med dårlige anmeldelser


Anbefalte innlegg

 

 

-snip-

Så lenge dette er eneste verktøy for å påvirke diverse produsenter, så tror jeg folk vil bruke det. Skrive brev er langt ifra like effektivt, som å ha en svært synlig offentlig demonstrasjon. Du synes kanskje at de som gikk i rosetoget etter 22. Juli, heller skulle holdt seg hjemme og skrevet et støttebrev? Dette er litt som de som klager på alle streikende, men som har null problem med å ta imot den ekstra lønnen de får som følge av de som sørger for å presse lønnen opp. De som klager over horribel praksis fra spillprodusentene har klart å beholde gratis modder, men jeg antar du er en av de som sender penger for alle moddene du legger inn selv om de er gratis? Hvis ikke, så foreslår jeg at du enten slutter å bruke de fordelene som kjempes for å beholdes, eller at du vær så god finner deg i metodene som tas i bruk... Det sagt, så hadde det vært enda bedre om steam kunne gitt brukerne muligheten til å gi reviews av produsentene, framfor spillene... Men det skjer nok ikke med det første...

Først og fremst hadde jeg satt pris på at du ikke slenger rundt antakelser om meg og mine meninger. Rosetoget var veldig fint og hadde god symbolikk bak seg. Men du vet godt at dette ikke er en ekvivalent situasjon. En demonstrasjon har som hensikt å fremme et (gjerne symbolsk) budskap. Et spill-review har som hensikt å informere potensielle interesserte om hvordan det er å spille et spill. Hva folk mener om utviklerne har ingenting med det å gjøre og ender kun med å ødelegge systemet som er satt på plass.

 

Steam må gjerne innføre et tilbakemeldingssystem, ja, det er jeg enig i. Det er bra folk sier ifra når selskaper behandler folk som drit. Men slutt å ødelegge et annet system i prosessen. Det er barnslig og unødvendig.

 

På bakgrunn av dine to innlegg høres det i bunn og grunn ut som om det du ser etter er en profesjonell anmeldelse. Alt det du etterspør vil du finne der. 

 

Når det dreier seg om brukerbaserte tilbakemeldinger, så gjør de nøyaktig det de er tiltenkt å gjøre og med dette verktøyet blir det mer informativt. Likevel vil du ha en relativt stor spredning i basen som anmelder.

 

De færreste vil gi Skyrim eller Fallout 4 strykkarakter. At selskap får smake saftig kritikk for meningsløs pengegriskhet ser jeg virkelig ikke noe problem med. Dugnadbasert modding har f.eks opp gjennom årene vært en sentral del av TES-universet med creation kit. Da ligger det selvsagt forventninger om at dette er noe som kommer etterhvert og utvider spillopplevelsen. Dette er også noe en profesjonell anmelder typisk (og fornuftig nok) ikke tar med i betraktningen av spillet, i motsetning til spillerbasen.

 

Er samme problematikk med filmanmeldelser: Kritikere og publikum er ikke nødvendigvis unisone. Publikum har også en større tendens til å være polariserte. Det gir mening ettersom de alltid er en mindre homogen gruppe, som ikke er ansatt for å gjøre anmeldelser.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...