Gå til innhold

Divinity: Original Sin 2, noen her som spiller?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sitter litt på gjerdet her

 

kjøpte pillars of eternity etter overbevising av masse bra omtaler. Så setter jeg igang, så finner jeg ut at det er en slags dungeons and dragons spillemåte. altså jeg gir et slag, så gir motstanderen et slag. følte det ble veldig tregt og lite interaktivt.

 

er det online gaming i dette spillet, noe ala diablo 2 opplegg?

Lenke til kommentar

Sitter litt på gjerdet her

 

kjøpte pillars of eternity etter overbevising av masse bra omtaler. Så setter jeg igang, så finner jeg ut at det er en slags dungeons and dragons spillemåte. altså jeg gir et slag, så gir motstanderen et slag. følte det ble veldig tregt og lite interaktivt.

 

er det online gaming i dette spillet, noe ala diablo 2 opplegg?

 

Det er turbasert kampsystem her også. 

 

Spillet støtter full online coop for 4 personer, og split screen coop for 2 stk. 

Lenke til kommentar

Co-op er hysterisk morsomt btw.... AI'en er ufattelig smart til tider. Tror man har fintet ut motstandern så snur motstandern og gjør noe helt annet som setter oss helt utav spill. Turbasert kamp er noe helt eget, jeg var ingen fan før men nå elsker jeg det. Det er det taktiske som gjør det morro og med all fysikken rundt det så er det virkelig morro til tider.

Lenke til kommentar

Er det slik at man mister mye av opplevelsen dersom man ikke spiller co-op? Synes litt av sjarmen er å koble omverden helt ut i slike spill.

 

Nei på ingen måte. Dette er først og fremst et rollespill du kan fordype deg alene i. Og jeg ville anbefale å spille gjennom det alene første gangen for å ta det i ditt eget tempo.  

Så er coop delen utrolig bra og artig tillegg, men jeg ville som sagt spilt det alene først.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Er det slik at man mister mye av opplevelsen dersom man ikke spiller co-op? Synes litt av sjarmen er å koble omverden helt ut i slike spill.

For å ta Pillars of Eternity som et eksempel er det veldig mange som anbefaler å ta med companions. Jeg driter i det, og lagde heller hele laget mitt selv. Da mister jeg at de snakker med hverandre og får ikke quests basert på dem, men til gjengjeld får jeg seks karakterer jeg bryr meg om, og hele spillet føles mye mer personlig. På den motsatte siden har vi spill som Witcher, Gothic, Elex og så videre. Her spiller vi en bestemt karakter, så vi får ikke endre navnet engang. Spillene er nok fortsatt bra, men jeg klarer ikke å bry meg på samme måte som når jeg får lage karakteren selv. Det blir rett og slett for upersonlig for meg.

 

Poenget er at forskjellige folk har forskjellige måter å nyte spill på. Noen elsker co-op, andre hater det. Noen elsker å ta med så mange companions som mulig, noen lager dem selv. Så når det gjelder D:OS er det ingen "rett" måte å spille på. Tror du kan lage hele laget selv også, om du vil (var vel noe med å starte multiplayer alene, eller noe sånt.) Så vil du sitte helt alene og spille kan du absolutt gjøre det. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har aldri vært noen stor fan av turbasert kamp før, men har sett en del av det på youtube (Team double dragon, anbefales) og spillet ser jo utrolig morsomt ut. Men jeg kommer til å spille alene regner jeg med, hvordan er det i forhold til coop? Går jeg glipp av en stor del av spillet ved å aldri prøve coop? 
Gir det uansett en sjanse, 340kr for et spill det oser kvalitet over kan man ikke si noe på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spilte i gjennom hele alene først og spiller det nå i coop som to Lone Wolf karakterer. Veldig glad jeg gikk gjennom historien alene først da det er mye lesing og tid brukt i inventory som ikke alltid er like gøy for den andre å sitte å vente på f.eks. Nå vet jeg stort sett hvor man skal gå for å løse quest og er raskere i inventoryet, så coop er stor stas. Var snill i første gjennomkjøring, mens denne gangen er det få som får leve :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte witcher3 game of the year igår på steamsale, hvis man ikke har spilt det før og samme med destiny 2, hvilken ville du gått for? Virker som begge har god story, destiny mer muligheter/frihet noe som er big pluss, men samtidig har jeg aldri spilt den typen spill hvor du ser ting ovenfra og vet ikke om jeg liker det

Lenke til kommentar

Kjøpte witcher3 game of the year igår på steamsale, hvis man ikke har spilt det før og samme med destiny 2, hvilken ville du gått for? Virker som begge har god story, destiny mer muligheter/frihet noe som er big pluss, men samtidig har jeg aldri spilt den typen spill hvor du ser ting ovenfra og vet ikke om jeg liker det

 

To veldig forskjellige spill da. Men The Witcher 3 over Destiny 2 any day her i gården. The Witcher 3 tilbyr nok langt mer frihet og muligheter.

 

Edit: Mener du egentlig Divinity OS 2 og ikke Destiny 2?

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

En ting begge de spilla har til felles er at det er "grå" verder de foregår i, hvor enn gode intensjoner du har vil du bli møtt med de negative konsekvensene av valg du har tatt tidligere på flere steder i spillet. Witcher 3 i noe mindre grad men jeg vil si det er fortsatt tydelig mer komplisert enn en kamp mellom de gode og de onde.

Lenke til kommentar

Whine wave! 

 

Hva i pokkern skjer med mongo vanskelig boss fight mot slutten?! har rulla greit over alt i temmelig lang tid. God lvl og bra gear. alt har vært ganske lett. Trur jeg prøvde 6 ganger i går og døde :p 

 

trudde ikke rpg kunne gi meg fifa rage men der tok jeg feil! Verste er at jeg klarte woope bossen men så hadde jeg kun 1 char i live og hu sto i necrofire. Så hu døde i det cutscenen starta. GAME OVER!

 

jaja. prøve mer i kveld! 

Lenke til kommentar

Haha, Seff første forsøk i dag. Var kanskje litt i trøtteste laget i går :p

 

Sjuukt bra og gjennomført spill. Slår første som var vanvittig bra på alle måter. 

 

Dro en quicksave rett før slutten så loadet inn og så flere endings. 12/10. Would play again. 

 

Brukte du mange timer totalt sett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...