Gå til innhold

[Løst] Problemer med mitt Geforce 1070


ChiefMango

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg trenger hjelp med hvordan jeg skal gå frem videre med mitt problem.

 

For en måneds tid tilbake begynte spillene mine å klikke/fryse og jeg måtte avslutte dem gjennom taskmaster.. Jeg gikk igjennom hver eneste fix jeg kunne finne, og gikk så langt som å reinstallere windows. Til ingen nytte.. Jeg prøvde da å ta ut mitt GeForce GTX1070 GAMING X 8G og sette inn mitt gamle Geforce 760. Ingen problemer.. alt fungerte fint. Jeg fikk da en mistanke om at dette var hardware relatert så jeg satte 1070en inn i min kjærestes pc for å se om det ble noen problemer da. Det ble det. Så nå var jeg 95% sikker på at det var noe galt med skjermkortet mitt. Jeg reiste ned til netonnet lagershop for å be de ta det på service/sjekke feilen (det var her jeg bestilte det fra, så det ga mest mening mtp garanti osv).

 

fast forward 3 uker uten noe som helst informasjon enn det jeg selv maste meg til, så får jeg en melding fra dem: "Vi har kjørt en benchmark og burn in test uten at det har vist seg at det er et problem. Kortet ditt holder 152 FPS i snitt og stiger ikke over 67 grader."... 

 

Jeg henter kortet mitt og setter det inn i pcn for å fortsette å feilsøke og jeg finner denne feilen: "application has been blocked from accessing graphics hardware hardware", så jeg prøver alle løsningene som ligger ute på nettet for å fikse denne feilen men fortsatt til ingen nytte. Denne feilen kommer med en gang jeg prøver å kjøre noe spill, noe som gjør at spillet fryser, men ikke nødvendigvis lyden. Jeg tok igjen og reinstallerte alle drivere, og når ikke det hjalp, reinstallerte windows igjen. 

 

ingenting hjelper og netonnet virker ikke sånn utrolig gira på å hjelpe meg med mindre jeg kan bevise dem at det er noe feil, eller finne en måte de kan sjekke det. (De har sagt jeg kan ta med hele pcn og vise, men de 2(!) gangene jeg har vært der med pcn har jeg endten blitt sendt hjem for å komme tilbake en annen dag, eller blitt sendt hjem med en "fix" jeg kan prøve. 

 

Lagershopen er ikke akkurat naboen min så det er mye tiltak å reise ned til dem og nå, over en måned etter jeg leverte kortet til service, begynner jeg å bli sliten av hele greia. 

 

Så nå spør jeg dere dataguruer om hjelp. Vet dere hva som kan være feil med kortet så jeg kan få netonnet til å sjekke det og gi meg et nytt, eller vet dere kanskje om en løsning som kan redde kortet?

 

Specs:

  • GPU: GeForce GTX1070 GAMING X 8G
  • CPU: Intel Core i7-6700K Skylake Prosessor
  • MB: MSI B150A GAMING PRO, Socket-1151 -Demo
  • Memory: HyperX Fury DDR4 2400MHz 16GB
  • PSU: Cooler Master G700, 700W
  • SSD: Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM

 

Speccy link: 

http://speccy.piriform.com/results/av5Kb5Vs44UrND6NCCkECLP

Endret av ChiefMango
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du forsøke dette:

 

Sørg for at BIOS er oppdatert og at du kjører UEFI.

Har skjermkortet ditt bare 1 8 pin eller 1 8p og 1 6p? Hvis den har 1 8p og 1 6p så koble to kabler fra PSU, ikke bruk singel kabel med to plugger.

Avinstaller skjermkortdrivere vba DDU i safemode og last ned nye drivere/reinstaller. Koble deg gjerne fra internett først slik at ikke windows legger inn nye drivere for deg.

 

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar. 

 

Har skjermkortet ditt bare 1 8 pin eller 1 8p og 1 6p? Hvis den har 1 8p og 1 6p så koble to kabler fra PSU, ikke bruk singel kabel med to plugger.

 

Skjermkortet har 1 8p og 1 6p hvor jeg har brukt en enkelt kabel fra PSU. Det har fungert hittil, men skal teste med to kabler når jeg kommer hjem fra jobb. 

 

 

Sørg for at BIOS er oppdatert og at du kjører UEFI.

 

Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette. er UEFI en annen måte å boote på, eller en midlertidig boot løsning? 
Lenke til kommentar

Tipper du sitter med en ikke oppdatert Windows maskin, er kommet mange oppdateringer som kan gjøre noe bogus med andre drivere i systemet. Så, jeg ville oppdatert BIOS som nevnt ovenfor og kjørt alle windows oppdateringer og etter det installert/kjørt "DDU" for å fjerne drivere windows har lagt til etc så installert helt ferske nVidia drivere.

 

Antar også at netonnet har test bench som er fully upgraded og de vil ikke merke til disse problemene.

Lenke til kommentar

Ok, etter en litt trøblete oppdatering av BIOS (pcn startet men skjermer/tastatur osv ble ikke registrert så var stuck på svart skjerm. fikk løst det ved å skru av pcn, slå av strøm og ta ut batteri på hovedkortet) så kommer jeg i hvert fall inn på spillet. Har fått 1 error med "application blocked from accessing graphics hardware" og en der spillet krasjet pga noe annet jeg ikke fikk med meg.. 

Så fortsatt feil, men ikke like regelmessig.. Kan oppdatere mer utover kvelden. 

Lenke til kommentar

Legger ved skjermbilde av bios.. Lastet ned fra https://www.msi.com/Motherboard/support/B150A-GAMING-PRO.html#down-bios

 

Har dratt to kabler fra PSU til skjermkort. en for 6pin og en for 8pin

 

Edit: Fikk samme feil igjen, så der er nok ikke helt fikset.. kanskje jeg nå skal prøve de andre fiksene jeg har testet tidligere?

MSI_SnapShot.bmp

Endret av ChiefMango
Lenke til kommentar

Beklager jeg surrer. Klarte å rote meg inn på Asus b150 gaming pro .. forbanna produsenter som skal bruke nesten samme navn ?

 

Bios versjon ser riktig ut. Windows oppdatert også? Hvis ikke det hjelper med en uninstall av drivere vba DDU i safemode så ville jeg prøvd en anna PSU.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Beklager jeg surrer. Klarte å rote meg inn på Asus b150 gaming pro .. forbanna produsenter som skal bruke nesten samme navn

 

Bios versjon ser riktig ut. Windows oppdatert også? Hvis ikke det hjelper med en uninstall av drivere vba DDU i safemode så ville jeg prøvd en anna PSU.

Hehe, det går fint. 

 

Tok uninstall/install av drivere også til ingen nytte. Man kan vel ikke være 100% sikker, men tenker du at det er PSU som er sviktende? Pcn har jo fungert i et år uten problemer.. PSU er forsåvidt to år gammel.

 

Forslag til PSU ? 

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/product/913540/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/evga-supernova-750-g3-750w-psu

 

Tilbud nå ? Bare å handle

 

Edit: Som du sier kan man ikke være hundre prosent sikker .. hvis du vil sjekke så må du låne en psu av noen. Ikke skyt oss hvis det viser seg at det ikke hjelper med ny psu. Men det er iallfall det første jeg ville byttet mhp alt annet som er testet.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

UPDATE: Jeg prøvde med den andre PSUen jeg har; Silver Power SP-SS500 500W, og får samme feil. Denne er ett år nyere enn den jeg har fra før, så tenkte det kanskje var noe galt med den gamle. Får jeg samme feil fordi denne her har 100W mindre? Burde jeg fortsatt kjøpe den du linket? Den har jo bare 50W mer enn den jeg allerede har..  :hmm:  :hmm:

Endret av ChiefMango
Lenke til kommentar

Sannsynligheten for at det er psu synker jo drastisk når du får samme feil med to forskjellige strømforsyninger. Du skal greit klare å dra systemet ditt med 500w.

 

Har du en kompis du kan låne et skjermkort fra å se om du får samme feil da (åssen kort kan du evt få lånt?)? I så fall velger du clean og shutdown i DDU før du bytter kort.

 

 

Du har en aktivert Windows 10 som er fult oppdatert?

 

Edit

Kan du forsøke det som står under FIX 1 her også?

https://www.drivereasy.com/knowledge/application-blocked-accessing-graphics-hardware-error-windows-10-solved/

Kjør cmd som admin og klipp og lim kommandoene hvis du er redd for å skrive feil. Enter mellom hver kommando og vent til den er ferdig.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Skjønner. Jeg kan teste med et 1060. 760 som jeg bruker i mellomtiden fungerer helt fint. Som jeg sa i original posten så har jeg jo prøvd kortet mitt i en annen pc og fått samme feil, som gjorde at jeg sendte kortet til sjekk.

Windows 10 Pro er aktivert og finner ingen flere oppdateringer. 

 

Den fixen har jeg prøvd sikkert 5 ganger, hehe.. hver gang jeg har reinstallert drivere og byttet kort eller gjort reinstall på windows osv.. gjorde det senest i går. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...