Gå til innhold

Bruker 46 og er høy over vristen - ikke mulig å få tak i sko, type slippers lengre?


myhken

Anbefalte innlegg

Jeg bruker størrelse 46 og er høy over vristen. Tidligere var det aldri noe problem å få tak i type slippers som er skotypen jeg foretrekker når jeg ikke går i finsko eller vintersko.

For nokså mange år siden kom jeg over en type sko på Eurosko (kanskje...) som jeg kjøpte en del par av i forskjellige farger osv. Men nå forrige uke gikk siste par i stykker.

 

De siste 4-5 årene har jeg prøvd å kjøpe nye sko, hvert år, men har bare måtte konkludere med at alle som selger slippers her i byen i alle fall, har begynt med modeller som jeg ikke en gang får på meg, til og med størrelsen er riktig.

 

Har tilgang til Skoringen, Eurosko, dna og Trend sko i alle fall.

 

Her om dagen kjøpte jeg 5 par slippers fra Zalando, der 4 av de fem var merket stor i størrelsen, velg en størrelse lavere enn du normalt bruker. Fint tenkte jeg, og bestilte selvsagt alle i størrelse 46.

Men, også disse var umulige å få på seg. Det går jo ikke på selve sko størrelsen, om jeg hadde greid å få foten ned i skoen, er den jo stor nok. Men de lager nå skoene så trange og så lave at det kun med veldig mye makt, og ev. uten sokk, at jeg greier å få tredd foten ned.

 

Hadde det bare vært en produsent, men alle har jo tydeligvis gått for samme design. Også skotyper jeg har brukt før, som passet fint, er nå umulig å bruke. (les kjøpe, fant faktisk et par kjøpt på Zalando for 4 år siden av samme merke jeg nå kjøpte 5 par av, og samme type, som faktisk passet, mens dagens modeller absolutt ikke passer)

 

Er det noen som enten både har lik størrelse og er høy over vristen som også går med slippers?

Altså sko som bildet nederst...

Hvor kan jeg ev. få tak i slike sko nå om dagen? Gjerne ikke veldig dyre sko, dette er kun brukssko, type jeg går med på jobb. Sliter ut et slikt par i løpet av en sesong (så fort snøen er borte - frem til snøen kommer igjen)

A0112C00U-Q11@12.jpg

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...