Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lover og regler angående leie av hybel


AME2000

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er litt usikker på om dette er rette plassen å spørre om dette men jeg gjør det likevell.

Jeg er ei jente på 17 år som for noen uker siden hadde besøk i hybelleiligheten min av et par venner. Den gangen ble det litt mye bråk og husverten trodde at det var fest og at vi var påvirket av alkohol. Noe som vi ikke var. Da jeg først bestemte meg for å leie hær fortalte han meg at hvis det ble mye bråk kom han til å ringe å be om at vi dempet oss. Derimot isteden for å ringe, låste han seg bare inn helt uannmeldt å plutselig sto han inne i hybelen. Han så fort at det ikke var alkohol hær og dro igjen. Ettersom vi er mindreårig har vell han et ansvar for at det ikke skjer drikking hær men har han egentlig lov å brase inn uannmeldt? Og har han i det hele tatt lov å ha en nøkkel til mitt personlige rom, som gjør at han kan låse seg inn hær hele tiden sånn som han gjorde da?

 

Takk på forhånd

Endret av AME2000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er over streken.

 

Når du leier en leiligehet så er den å forvente som din. Huseier kan ha nøkkel, men det skal avklares med deg før han benytter seg av den å låser seg inn. Et unntak er dersom huseier låser seg inn for å avverge skader på byggningsmassen ved for eksempel en vannlekasje.

 

Låse seg inn fordi det er bråk eller noe som kan høres ut som fest er langt over streken.

 

Han har heller ikke noe ansvar for å påse at det ikke er alkohol i leiligheten selv om du under 18 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...