Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer mazda 6, innspill?


Alehol

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg min første bil nå. Har kikket på mazda 6, eller mazda generelt, og det virker som ganske greie biler. Har noen noe innspill om hva jeg må passe meg for? Skal se på en i kveld, og jeg kommer på garantisaken med rust på dører og bakre hjulbuer, men ikke noe annet egentlig :)

Takk for svar! Eventuelt kom med andre forslag på perfekt førstebil :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Mazda 6 på 7. året nå. Absolutt en helt grei bil, føler jeg fikk mye bil for pengene. Noen småproblemer har det vært, men ikke antydning til rust så langt. Min gamle Mazda 626 var imidlertid i ferd med å falle fra hverandre av rust og det skjedde fort når den først kom...

Lenke til kommentar

Jeg så på bilen, var nesten helt oppspist av rust... Har ett budsjett på rundt 50 tusen, og har øynene mine på en 06 civic og en 09 mazda 3 akkurat nå. Den 6'a jeg så på var en 04 modell, så det var første generasjon ja...

 

Ja det er synd med 6'eren. Mange som har tapt mye penger på disse.

 

Civic er litt undervurdert synes jeg, særlig hvis en liker det litt sportslig (motorene liker seg gjerne på høye turtall, og den er nok mer sportslig enn komfortabel i fjæringa). De også må passes litt for rust, men den tekniske kvaliteten er av de aller beste.

 

Mazda 3 er hakket mer komfortabel og adskillig kjedeligere enn Civic'en. Pass opp for rust også der.

 

Sjekk gjerne også Ford Focus. Gen 2 får fort litt rust i hjulbuene, men er ellers mye bedre enn Gen 1 hvor kanaler og slikt ble spist opp innenifra. Et godt kompromiss på plass, økonomi, kjøreegenskaper og komfort og det finnes mange på bruktmarkedet slik at det er greit å finne en med motor og utstyr du vil ha - og gjerne også prute litt på prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...