Gå til innhold

Gjest Slettet-457821

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

1 Hvilken klasse går du i nå?

2 Har du noen tanker om videre skolegang etter videregående?

 

3 Jeg gikk selv på TAF, og synes dette var en veldig god ting, men hvis du er så skolelei som det fremstår, så er nok ikke det så lurt.

Jeg var selv veldig flink på skolen og hadde veldig høyt snitt fra ungdomsskolen uten å legge ned noe særlig innsats.
Men, på videregående merket jeg plutselig at jeg måtte jobbe for å henge med, og de andre som ikke var godt nok motivert for dette falt raskt av.
 

Det å jobbe samtidig som du går på skolen kan slå ut flere veier. For meg så var det et veldig godt avbrekk fra en ellers slitsom skolehverdag, men også krevende, da man starter som lærling uten noen form for kompetanse.

Andre i klassen digget rolige dager på arbeid med lønn, såpass at de mistet helt interessen for skolen.

 

4 i 8.ende klasse er det veldig mange som er skolelei, inkludert meg selv, så det kan godt hende du får mer interesse etter hvert :)

 

5 Hvis du ønsker å komme inn på elektro, bør du delta i timene på enkle (dog kjedelige) fag som samfunnsfag, RLE og mat og helse. Der er et lett å få en god karakter som hjelper på snittet :) for de fleste er det realfagene som trekker ned på snittet, ikke motsatt ;)

 

6  Har du lest om Y-veien? Dersom du går elektro på vgs, anbefaler jeg at du tar påbyggning til generell studiekompetanse i samme slengen. Hvis du senere ønsker mer skolegang, kan du velge Y-veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...