Gå til innhold

Er det mulig å se valgvake uten TV-mottaker?


G

Anbefalte innlegg

Siden jeg ikke slave-abonnerer på Nrk lengre, har kvittet meg med TV-mottaker, etter en rundet med først plombert TV, så at TV-en tok kvelden.

 

Kan jeg da se valgvake f.eks. på en internett strømmetjeneste?

 

Eller må jeg stå utenfor "samfunnet" i denne begivenheten?  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker tråden også som et hint og påminnelse om TV-mottakerlisens-behandlingen som foregikk på Stortinget forrige runde, og her og nå denne høst med dette innlegget overfor valgkåte politikere. Best å ta det før valget er over  :wee:

 

Siden valg er en samfunns-"plikt" og et samfunnsgode, eller hvordan man vender på det, så er spørsmålet veldig på kornet. Jeg antok at det fantes en mulighet på Nrk.no nett, men siden jeg er på nøytral grunn, og ingen snylter.. Faktisk så må jeg innrømme at jeg benytter Nrk-nett-TV utrolig sjelden, om enn aldri så bra tjenesten måtte være.

 

Jeg er ikke TV-avhengig, og vil ikke gjøre meg mer avhengig enn hva jeg allerede er med Netflix-titting.

 

Det store greiene for meg, er om en kan få lovlig kjøpt en TV snart fra norsk butikk, uten å bli slave.

 

Jeg har det bedre nå, enn dersom det legges over skatten, men på bekostning av at jeg ikke kan kjøpe en dings med TV-mottaker. Dessuten så er jeg helt imot en hver form for "bompengeinnkrevning" til Nrk, i form av hva det nå måtte være/kalles, harddiskavgift, bredbåndsavgift.

 

Nei, da er det mer rettferdig at det skattelegges faktisk, alternativt at Nrk gis frie tøyler til å klare seg selv i markedet med reklame og sånn dritt. Så denne tråden ble åpnet som en politikervekkertråd!!

Endret av G
Lenke til kommentar

Det som er problemet er at jeg ikke har sett noen dekke hva som er blitt bestemt. Jeg trodde Regjeringen hadde lagt litt forsinkelser, som Ap og andre partier reagerte så negativt på. Dessuten så har Stortinget hatt ferieavvikling, og den er ganske langvarig. Dessuten, så vet jeg altså ikke hva som har skjedd på tinget med det.

 

Så jeg lever i den oppfattelse at det ikke er tatt noen endelige beslutninger, men at det er oppe til drøfting og klargjøring for avstemming. Er det feiloppfattet fra meg det da?

 

Og dersom det er lagt en frist for endring, når skjer forskriftsendringen, forskriftsslettingen da? Jeg kan vel neppe gå til butikken i morgen å kjøpe TV uten å bli TV-mottakerlisens slave på nye riktig enda vel?

 

Å få det over på skatteseddelen kan gjerne bli en overgangsordning. Men Nrk burde få føringer for å slanke inn på svindyre sportsavtaler og liknende uvettig pengebruk. Ja, sport er riktignok noe av det mer populære Nrk kan finne på å gi, men det koster urettferdig mye for de som ikke er så interessert i alle sportsbegivenhetene som andre ivrige er. Disse ivrige seerne får vel nok over kabel-TV, satelitt-TV med flere steder vel. Sport er bare en av de ting som en kan pirke på.

 

Skal vi fortsette å sponse at Nrk, har så mange kanaler for TV? Radio behøver nødvendigvis ikke være så dyrt å ha flere kanaler av, alt etter hva man fyller det med, men også radio kan diskuteres (selv om det kommer i skyggen av dyr TV-kringkasting).

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...