Gå til innhold

Lite jobb i ulønnet permisjon, hvilke rettigheter har man?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan det stiller seg for meg når jeg har ulønnet permisjon og fortsatt søker etter jobb, men ikke får nok å gjøre. Jeg har fått innvilget permisjon fra jobben min, og søker forskjellige jobber samtidig som jeg tar noen studier uten støtte.

 

Til nå har jeg jobbet en uke på en ny arbeidsplass som ekstravakt, og fått noen få vakter til nå for september. Det er ikke nok, så jeg leter etter flere steder å vikariere eller finne stillinger på ulike portaler.

 

Det jeg lurer på er hva jeg bør gjøre hvis jeg ikke får meg nok arbeid de neste ukene? Hvis jeg hadde sagt opp jobben min, så vet jeg at jeg hadde hatt rett på dagpenger fra 8. uke. Hvordan stiller det seg nå i permisjon, og hva er det beste jeg kan gjøre? Er jeg nødt til å si opp kontrakten for å ha rettigheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lest på nav sine sider?

 

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/dagpenger-n%C3%A5r-du-er-permittert--896

 

De vanlige reglene om dagpenger gjelder også for permitterte, og permitterte kan søke dagpenger når de har mistet arbeid på samme måte som arbeidsledige. For permitterte gjelder noen tilleggsregler og presiseringer.

 

Lenke til kommentar

Ja, det var de tilleggsbemerkningene som gjorde meg usikker. Jeg har selv valgt permisjon, og har ikke mistet noe fast arbeid som permittert, bare ikke fått nok jobb enda.

 

Jeg har definitivt fått mindre enn 50 % jobb de siste to månedene, mer i nærheten av 25 %, og søker aktivt.

Endret av Auduuuun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...