Gå til innhold

Her er den: Nye Nissan Leaf


Anbefalte innlegg

Med Tesla har vi også kunne ha bilferie nedover til Tyskland og opp til Danmark med 3500km tilbakelagt uten å betale 1kr og med relativt greie pauser på veien og måtte ikke vente en eneste gang på at det skulle bli ledig ladestasjon.

 

Støtter dette; Tesla har overraskende bra nettverk med ladere for bilferiefolka i Danmark og Tyskland.

Så som regel en ladehastighet på 92-95kw/t.

 

Men det ble litt mye ufrivilig mcdonalds da....

Bare en gang ble vi positivt overrasket over stedet de hadde plassert ladestasjonen. Bak et Elvismuseum som var en replika av huset hans :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den blir like dyr eller endog billigere og med lengre rekkevidde enn Ioniq, som vel har problemer medå levere nok biler, så jeg tror den kommer til å ta unna mange kunder fra de andre, da jeg tror de vil kunne levere raskere.

 

 

Det stemmer vel ikke helt at den blir billigere enn Ioniq.

Ioniq har startpris paa 241.900,-

Nye Leaf skal koste fra 283.900,- altsaa nesten 20% dyrere enn Ioniq.

 

Med en forventet levering i april 2018 for Leaf, er det jo og mulig at Hyundai paa denne tiden har faatt orden i produksjonslinjene sine og greier aa levere Ioniq ihht. ettersporsel.

Endret av gravypressure
Lenke til kommentar

 

Den blir like dyr eller endog billigere og med lengre rekkevidde enn Ioniq, som vel har problemer medå levere nok biler, så jeg tror den kommer til å ta unna mange kunder fra de andre, da jeg tror de vil kunne levere raskere.

 

 

Det stemmer vel ikke helt at den blir billigere enn Ioniq.

Ioniq har startpris paa 241.900,-

Nye Leaf skal koste fra 283.900,- altsaa nesten 20% dyrere enn Ioniq.

 

Med en forventet levering i april 2018 for Leaf, er det jo og mulig at Hyundai paa denne tiden har faatt orden i produksjonslinjene sine og greier aa levere Ioniq ihht. ettersporsel.

 

 

Prisen på denne launchutgaven av bilen er med masse utstyr og metalliclakk, og du kan forvente en lavere innstegspris på en basismodell med standard hvit farge.

 

Dvs du må sammenligne denne utgaven med Ioniq med teknikkpakken og metallic lakk, som da havner på 271800,- Dvs 12100,- billigere for Ioniq. De forsvinner fort til fordel for skinnseter (+10000,-) og takluke (+10000,-), og havner da over denne varianten av Leaf.

 

Hadde ikke nøyaktig pris foran meg da jeg skrev det, men baserte meg på at fullt utstyrt og med registrering og levering i Oslo, så kommer Ioniq på rundt 320000,- men jeg husker ikke nå om vinterdekk var med i den prisen jeg fikk forespeilet.

 

Fikk forresten svar fra Nissan Oslo, og med alt ekstra, ferdig registrert i Oslo og med vinterdekk inkludert (valgte de største, som var 500,- dyrere), så havner sluttprisen på rett over 333000,-

 

Altså er den bittelitt dyrere. Men med bedre rekkevidde, så mener jeg de kronene gjør det til et bedre kjøp.

 

Ja, håper virkelig de får opp leveringstakten, og at vi snart får vite hva rekkevidden er på 2018-modellen. Det kunne gjort at jeg bestemte meg for å vente litt til, for Ioniq er langt penere både utvendig og spesielt innvendig.

 

Men akkurat nå tenker jeg hardt og grundig på om jeg skal sende en bestilling, den ligger som en kladd klar til å sendes. Rekkevidden er tilstrekkelig for meg. Synes bildene på denne så lovende ut, spesielt utvendig. Og prisen er grei, tatt i betraktning driftsbesparelsene man får på en el-bil kontra en bensinbil, spesielt her i Oslo. Det dekker nesten hele innkjøpsprisen alene.

Hadde ikke nøyaktig pris foran meg da jeg skrev det, men baserte meg på at fullt utstyrt og med registrering og levering i Oslo, så kommer Ioniq på rundt 320000,-

Lenke til kommentar

Nei dette var pinligt og svakt fra Nissan. Greit om de hadde hatt en 40 kw pakke dersom en kunne valgt en større ved behov. Slik det er nå så vild et være mange som ikke våger å ta steget over til el-bil, selv om de har ventet for å se an nye Leaf. 

 

For de som alt er elbil bruker så tenker jeg nok at den akk så puslete motoren vil være en real downer. Igjen burde Nissan gjort flere varianter. GTI, Turbo, og andre oppgraderte versjoner har stort sett solgt til gull i alle år .Tenker at kostnaden for å levere en større motor, og eller en kraftigere controller ville fått mange andregangskjøpere til å vurdere Leaf. Tipper at for veldig mange så blir dette skikkelig halvveis. Spesielt mpt på den hypen Nissan selv har bygd opp rundt lekkede bilder, der en ser en real spenstig Leaf som ser ut som den går fort. 

 

Nå er det litt som en mindre T. Prius, minus hybrid. Akkurat like lite spennende. 

Lenke til kommentar

Kjører selv Hyundai Ioniq som har 169 km rekkevidde iht EPA, ved normal kjøring har ikke jeg vært under 200 km på vinteren, nå er rekkevidde 230-250+ så hvis Leaf har 243 km iht EPA så kan jeg forvente 300-350 km, holder i bøtter og spann for meg. Ioniq har lang nok rekkevidde i 90-95% av turene jeg kjører.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...