Gå til innhold

Er FrP sin innvandringspolitikk hyklerisk?


Anbefalte innlegg

En venn av meg laget denne videoen. 

https://www.youtube.com/embed//ct6wZKqwD_E

Det ser ut som at mens Sylvi Listhaug og FrP på den ene siden går i mot innvandring for å motvirke fundamental Islam, som forholdsvis ikke høres så dumt ut, så skal de SAMTIDIG dyrke og øke veksten av kristen fundamentalisme. 
Som for meg ser ut til å dyrke mange av de samme verdiene. 
Er ikke dette noe hyklerisk? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil å si at Listhaug og FrP skal dyrke og øke veksten av kristen fundamentalisme.

 

Listhaug er konservativ, ikke fundamentalist. FrP som helhet er verdiliberale og støtter f.eks kjønnsnøytrale ekteskap.

 

Fra tale av Listhaug

I vestlige land lever befolkningen i frihet, frihet til å tro på hva du vil, eller ikke tro. Frihet til å si og ytre det du måtte mene. Frihet for kvinner til å bestemme over egne liv, egne klær og hvem man skal gifte seg med. Frihet til å velge de politikerne vi ønsker skal representere oss. Frihet til å elske den man vil, uansett kjønn, uten å bli utsatt for trusler eller vold.

Dette er ikke forenlig med kristen fundamentalisme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Feil å si at Listhaug og FrP skal dyrke og øke veksten av kristen fundamentalisme.

 

Listhaug er konservativ, ikke fundamentalist. FrP som helhet er verdiliberale og støtter f.eks kjønnsnøytrale ekteskap.

 

Fra tale av Listhaug

I vestlige land lever befolkningen i frihet, frihet til å tro på hva du vil, eller ikke tro. Frihet til å si og ytre det du måtte mene. Frihet for kvinner til å bestemme over egne liv, egne klær og hvem man skal gifte seg med. Frihet til å velge de politikerne vi ønsker skal representere oss. Frihet til å elske den man vil, uansett kjønn, uten å bli utsatt for trusler eller vold.

Dette er ikke forenlig med kristen fundamentalisme.

Vel, det spørs tydeligvis når du spør Listhaug. 

 

Gå til 6 minutter inn i videoen jeg postet, og du vil høre hun er i mot kjønnsnøytrale ekteskap f.eks. 

https://www.youtube.com/embed//ct6wZKqwD_E

 

Jeg føler noen ganger at konservative partier vet hvordan de skal si ting, mens de egentlig har et klart mål. 

 

Ellers snakker du mye om "frihet". Det er et ganske løst ord de fleste snakker om, men som folk bruker så forskjellig at ordet knapt sier noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Feil å si at Listhaug og FrP skal dyrke og øke veksten av kristen fundamentalisme.

 

Listhaug er konservativ, ikke fundamentalist. FrP som helhet er verdiliberale og støtter f.eks kjønnsnøytrale ekteskap.

 

Fra tale av Listhaug

I vestlige land lever befolkningen i frihet, frihet til å tro på hva du vil, eller ikke tro. Frihet til å si og ytre det du måtte mene. Frihet for kvinner til å bestemme over egne liv, egne klær og hvem man skal gifte seg med. Frihet til å velge de politikerne vi ønsker skal representere oss. Frihet til å elske den man vil, uansett kjønn, uten å bli utsatt for trusler eller vold.

Dette er ikke forenlig med kristen fundamentalisme.

Vel, det spørs tydeligvis når du spør Listhaug. 

 

Gå til 6 minutter inn i videoen jeg postet, og du vil høre hun er i mot kjønnsnøytrale ekteskap f.eks. 

https://www.youtube.com/embed//ct6wZKqwD_E

 

Jeg føler noen ganger at konservative partier vet hvordan de skal si ting, mens de egentlig har et klart mål. 

 

Ellers snakker du mye om "frihet". Det er et ganske løst ord de fleste snakker om, men som folk bruker så forskjellig at ordet knapt sier noe. 

 

Listhaug var mot kjønnsnøytrale ekteskap i klippet fra 2009 og er det antakeligvis fortsatt. Det passer sammen med at hun er konservativ kristen. I talen jeg siterte støtter hun homofiles rett til å elske den de vil uansett kjønn, hvilket viser at hun ikke er fundamentalistisk kristen. Fundamentalistiske kristne vil si at homofilt samliv skal være ulovlig og straffbart i samfunnet.

(FrP har støttet kjønnsnøytrale ekteskap siden 2013.)

 

Jeg synes Listhaug bruker order "frihet" på en ganske klar og tydelig måte i sitatet jeg la inn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dagens kristne er ikke fundamentalister. Jeg mener personlig at religion ikke er bra verken i den ene eller den andre formen, men det er en vesentlig forskjell mellom kristne nordmenn og islamister. 

 

Det som er hyklersk er å kritisere FrP for å fri til religiøse kristne når man selv er tilhenger av at parti som frir til andre religiøse (klimareligiøse, sosialister, osv.) ;)

Endret av VR-katten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Enig, men hvor mange slike finnes det i Norge? Det er lenge siden heksebrenning ble praktisert i Norge. 

 

Finner ingen konkrete tall, men finner kilder som peker til at de er i sterk vekst.

http://www.dagen.no/Nyheter/Ytterligg%C3%A5ende/Advarer-mot-kristen-fundamentalisme-261588

 

Fundamentalister er ikke nødvendigvis relatert til heksebrenning. Det er kristne som ønsker et samfunn med streng kristen moral, på lik linje med muslimske fundamentalister. Det er pest eller kolera i mitt syn.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjentar vi politiker-retorikk nå? Same shit, different wrapping sier nå jeg.

 

- Nei til innvandring

- Ja til bærekraftig innvandring og god integrering

 

Disse kan ikke være "same shit, different wrapping" med mindre det er umulig å få til en bærekraftig innvandring med god integrering. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Faktumet at vi sammenligner PDK med IS viser hvor hinsides absurd denne debatten kan være til tider. IS kan sammenlignes med KKK eller LRA, PDK kan kanskje sammenlignes med Islamic Party of Britain.

 

 

- Nei til innvandring

- Ja til bærekraftig innvandring og god integrering

 

Disse kan ikke være "same shit, different wrapping" med mindre det er umulig å få til en bærekraftig innvandring med god integrering. 

 

Hvor lenge må jeg grille deg på dette utsagnet før det brytes ned til "Ja ok da. Egentlig er det i praksis bare nei til all innvandring, men å si ja til bærekraftig innvandring og god integrering høres litt bedre ut".

 

Bærekraftig innvandring er det jeg ønsker, og jeg gjennomskuer sukret retorikk som kommer fra politikere som Listhaug og diverse poltiske aktivister på nettet. Hadde det vært sant så hadde jeg vært enig med Listhaug, og det er jeg ikke.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bruker jo samme retorikk selv, og du trenger ikke å grave langt inn i din posthistorikk for å finne ut at du har litt mer på hjertet enn bare et ønske om "bærekraftighet".

 

Ja, men hvor mange kristne i Norge sympatiserer med KKK?

 

Svært få. Men hvor mange kristne fundamentalister sympatiserer med KKK sine verdier?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...