Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foreløpig så har vi ikke Apple Pay i Norge. Men det er visstnok noe i iOS 11.2 BETA'en som blant annet lister Norge som land for Apple Pay så kan virke som det er rett rundt hjørnet. Det kom jo nylig til Sverige, Danmark og Finland.

Det hadde jo vært kjekt å kunne bruke det i Norge, men det vil vel kreve at butikker støtter det også? Vennebetaling, er ikke det også noe via Apple pay?
Lenke til kommentar

Vil tro at Vipps vil bli mye mer utbredt en Apple Pay her i Norge.

Det blir det sikkert. Om det blir slik, er vel den eneste muligheten for iPhone brukere,om vipps integrerer Apple pay? Skal ikke det gå da? Rema 1000 har/hadde mobilepay og i butikken kan jeg betale med min Android telefon pga nfc eller Bluetooth.
Lenke til kommentar

 

Vil tro at Vipps vil bli mye mer utbredt en Apple Pay her i Norge.

Det blir det sikkert. Om det blir slik, er vel den eneste muligheten for iPhone brukere,om vipps integrerer Apple pay? Skal ikke det gå da? Rema 1000 har/hadde mobilepay og i butikken kan jeg betale med min Android telefon pga nfc eller Bluetooth.

 

http://www.dinside.no/okonomi/vipps-bankaxept-og-bankid-slas-sammen/68890692

Her vil nok rett og slett Apple Pay bli overflødig. Vipps fungerer relativt godt til betaling uten NFC fra før. 

Lenke til kommentar

 

 

Vil tro at Vipps vil bli mye mer utbredt en Apple Pay her i Norge.

Det blir det sikkert. Om det blir slik, er vel den eneste muligheten for iPhone brukere,om vipps integrerer Apple pay? Skal ikke det gå da? Rema 1000 har/hadde mobilepay og i butikken kan jeg betale med min Android telefon pga nfc eller Bluetooth.

 

http://www.dinside.no/okonomi/vipps-bankaxept-og-bankid-slas-sammen/68890692

Her vil nok rett og slett Apple Pay bli overflødig. Vipps fungerer relativt godt til betaling uten NFC fra før. 

 

 

 

Tja vi for se. Vipps er en bra tjeneste og vil bli bedre, men Apple Pay har en stor fordel med sin sømløse integrering i OSet og i sideknappen på iPhone - som vil gjøre det så uhyrlig enkelt og kjapt å betale i butikk - kontra en 3 parts app du må åpne og styre med. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar

 

 

Vil tro at Vipps vil bli mye mer utbredt en Apple Pay her i Norge.

Det blir det sikkert. Om det blir slik, er vel den eneste muligheten for iPhone brukere,om vipps integrerer Apple pay? Skal ikke det gå da? Rema 1000 har/hadde mobilepay og i butikken kan jeg betale med min Android telefon pga nfc eller Bluetooth.

http://www.dinside.no/okonomi/vipps-bankaxept-og-bankid-slas-sammen/68890692

Her vil nok rett og slett Apple Pay bli overflødig. Vipps fungerer relativt godt til betaling uten NFC fra før.

Det viktigste for meg er at jeg slipper å dra med meg bankkort overalt og heller betale med mobilen. Hittil vet jeg kun om mcash på Bunnpris og mobilepay på Rema 1000 som lar meg gjøre det...
Lenke til kommentar

Vipps fungerer jo fint, på iphone iallefall. Androidappen derimot er en regelrett skam, men det får vi ta i en annen tråd :)

 

Bestilte meg forøvrig iphone x igjen, tror ikke jeg klarer å vente med å oppgradere.

Jeg har enda ikke kjøpt iPhone men skal ha iPhone X, og har for tiden Android og bruker vipps. Jeg vet derfor ikke hva jeg går glipp av mtp iOS versjonen? Hva er forskjellen på Android og iOS appen?
Lenke til kommentar

 

 

 

Vil tro at Vipps vil bli mye mer utbredt en Apple Pay her i Norge.

Det blir det sikkert. Om det blir slik, er vel den eneste muligheten for iPhone brukere,om vipps integrerer Apple pay? Skal ikke det gå da? Rema 1000 har/hadde mobilepay og i butikken kan jeg betale med min Android telefon pga nfc eller Bluetooth.

 

http://www.dinside.no/okonomi/vipps-bankaxept-og-bankid-slas-sammen/68890692

Her vil nok rett og slett Apple Pay bli overflødig. Vipps fungerer relativt godt til betaling uten NFC fra før. 

 

 

 

Tja vi for se. Vipps er en bra tjeneste og vil bli bedre, men Apple Pay har en stor fordel med sin sømløse integrering i OSet og i sideknappen på iPhone - som vil gjøre det så uhyrlig enkelt og kjapt å betale i butikk - kontra en 3 parts app du må åpne og styre med. 

 

Det er akkurat det.Jeg så for meg at det skulle bli en fryd å kunne bruke Apple Pay,men det ser ikke ut som det vil bli noe av det da...

Lenke til kommentar

 

Vil tro at Vipps vil bli mye mer utbredt en Apple Pay her i Norge.

Det blir det sikkert. Om det blir slik, er vel den eneste muligheten for iPhone brukere,om vipps integrerer Apple pay? Skal ikke det gå da? Rema 1000 har/hadde mobilepay og i butikken kan jeg betale med min Android telefon pga nfc eller Bluetooth.

 

Betalte kontaktløst med DNB og ValYou med Nexus 5 på McD og Oslo lufthavn rundt 2015 og de fleste terminalene i mange butikker i dag støtter NFC betaling. så fort noen banker er med på Apple Pay kan man vel betale på ganske mange steder med mobilen. så krysser fingrene for at det kommer her og snart! :)

Lenke til kommentar

Var på bunnpris og skulle betale med mobilen i går. De går til nå støttet mCash. mCash opphørte 1.september, så det var ikke mulig å betale med mobilen lenger. Ser fram til en felles løsning for butikkene. Det var første gang jeg følte at det var "gammeldags" å betale ned kort.

 

Garmin har vel noe på gang med Garmin Pay hvor de har støtte for Mastercard. Har ikke satt meg inn i det enda, men virker spennende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...