Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Virker som det bare er jeg som sitter med en merkelig følelse når jeg holder i telefonen,føles liten ut,kan være pga appene ikke er oppdatert enda

Savner virkelig hjemknappen,veldig veldig uvant med diverse "swipes" man må gjøre,prøver å vende tanken vekk fra hjemknappen,men merker savnet er litt for stort

Når man skal lukke apper så er det plutselig blitt "tungvint" ,nå er det ikke dobbelklikk hjemknappen så swipe opp,nå er det hold swipe opp,vent til du ser appene,så hold på en av de,først da kan man fjerne appene... kanskje idiotiske ting å klage over,men føler ingen nevner noe ang dette

 

Ellers en fin telefon,men i skrivende stund så vipper jeg mellom den og iphone 8 pluss... kun pga hjemknappen,håper den følelsen forsvinner

 

En kjekk ting er hvordan man bytter app fra den forrige man brukte

 

Edit : En annen ting,til dere som har telefonen i hånden,hvordan åpner dere den?

trykker dere på en av knappene? dobbeltapper dere på skjermen,enkel tap? 

 

Rart. Jeg savner ikke hjemmeknappen litt en gang etter en halv dag med denne. Har vendt meg til det allererde, og synes det føles mye mer naturlig. 

 

Jeg bare swiper oppover for å låse den etter hengelåsen har åpnet seg. Genialt! 

 

FaceID er bare en drøm for meg. Har faktisk ikke feilet en eneste gang hittil. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Virker som det bare er jeg som sitter med en merkelig følelse når jeg holder i telefonen,føles liten ut,kan være pga appene ikke er oppdatert enda

Savner virkelig hjemknappen,veldig veldig uvant med diverse "swipes" man må gjøre,prøver å vende tanken vekk fra hjemknappen,men merker savnet er litt for stort

Når man skal lukke apper så er det plutselig blitt "tungvint" ,nå er det ikke dobbelklikk hjemknappen så swipe opp,nå er det hold swipe opp,vent til du ser appene,så hold på en av de,først da kan man fjerne appene... kanskje idiotiske ting å klage over,men føler ingen nevner noe ang dette

 

Ellers en fin telefon,men i skrivende stund så vipper jeg mellom den og iphone 8 pluss... kun pga hjemknappen,håper den følelsen forsvinner

 

En kjekk ting er hvordan man bytter app fra den forrige man brukte

 

Edit : En annen ting,til dere som har telefonen i hånden,hvordan åpner dere den?

trykker dere på en av knappene? dobbeltapper dere på skjermen,enkel tap? 

 

Rart. Jeg savner ikke hjemmeknappen litt en gang etter en halv dag med denne. Har vendt meg til det allererde, og synes det føles mye mer naturlig. 

 

Jeg bare swiper oppover for å låse den etter hengelåsen har åpnet seg. Genialt! 

 

FaceID er bare en drøm for meg. Har faktisk ikke feilet en eneste gang hittil. 

 

Tenkte mer på hvordan du vekker telefonen,slik at du aktiverer face id

man kan jo ikke bare løfte den opp for å så swipe opp,men må jo vekke skjermen før den ser deg så kan man swipe opp,eller?

Lenke til kommentar

 

 

Virker som det bare er jeg som sitter med en merkelig følelse når jeg holder i telefonen,føles liten ut,kan være pga appene ikke er oppdatert enda

Savner virkelig hjemknappen,veldig veldig uvant med diverse "swipes" man må gjøre,prøver å vende tanken vekk fra hjemknappen,men merker savnet er litt for stort

Når man skal lukke apper så er det plutselig blitt "tungvint" ,nå er det ikke dobbelklikk hjemknappen så swipe opp,nå er det hold swipe opp,vent til du ser appene,så hold på en av de,først da kan man fjerne appene... kanskje idiotiske ting å klage over,men føler ingen nevner noe ang dette

 

Ellers en fin telefon,men i skrivende stund så vipper jeg mellom den og iphone 8 pluss... kun pga hjemknappen,håper den følelsen forsvinner

 

En kjekk ting er hvordan man bytter app fra den forrige man brukte

 

Edit : En annen ting,til dere som har telefonen i hånden,hvordan åpner dere den?

trykker dere på en av knappene? dobbeltapper dere på skjermen,enkel tap?

Rart. Jeg savner ikke hjemmeknappen litt en gang etter en halv dag med denne. Har vendt meg til det allererde, og synes det føles mye mer naturlig.

 

Jeg bare swiper oppover for å låse den etter hengelåsen har åpnet seg. Genialt!

 

FaceID er bare en drøm for meg. Har faktisk ikke feilet en eneste gang hittil.

Tenkte mer på hvordan du vekker telefonen,slik at du aktiverer face id

man kan jo ikke bare løfte den opp for å så swipe opp,men må jo vekke skjermen før den ser deg så kan man swipe opp,eller?

Du kan aktivere den bare ved å snu den om du ikke visste det. Da slipper du å trykke en enkelt gang. Endret av Ratatouille
Lenke til kommentar

Dere som har gått fra plus til iPhone x hva synes dere? Hatt plus i mange år og jeg liker størrelsen på den. Ikke pakket opp min iPhone x enda. Redd jeg kommer til å angre. Har iPhone 8 plus nå.

Jeg gikk fra vanlig iphone 7 til X. Har sittet med den en times tid nå, og nå føles det helt uvirkelig herlig ?. Utrolig uvant i starten. Allerede nå er hjemknappen glemt, og størrelsen begynner jeg å venne meg til. Tar ikke lang tid før iphone 7 føles liten.

Lenke til kommentar

Dere som har gått fra plus til iPhone x hva synes dere? Hatt plus i mange år og jeg liker størrelsen på den. Ikke pakket opp min iPhone x enda. Redd jeg kommer til å angre. Har iPhone 8 plus nå.

Alltid hatt pluss selv,men personlig så klager jeg ikke over størrelsen på denne,føles som en vanlig iphone i hånden,men skjermen får deg til å glemme det

Du tenker kanskje på det når skjermen er av og den ligger på bordet,men så fort skjermen er på så glemmer du det :) 

 

Jeg har det verre med tilvenning av swipe for home osv 

Lenke til kommentar

Var akkurat på chat med Elkjøp. Det var en spesiell opplevelse. Kortversjonen fritt etter hukommelsen:

 

De har oppgitt usikker leveringstid, så folk får skylde seg selv. De synes det er ok å trekke penger uten at de aner når produkter kommer. Telefonen min var det først umulig å si når skulle komme, men hvis jeg var heldig kom den snart. Deretter påstod vedkommende at telefonen stod som sendt 27.10 (altså to dager før jeg bestilte den). Så fikk jeg en ny leksjon om at man må forvente leveringstid. Deretter så hun plutselig at den sendes i dag. Jeg påpekte at jeg ikke bad vedkommende trylle, men at jeg bare ville ha et svar på om telefonen var rett rundt hjørnet, eller om Elkjøp har for praksis å låne penger av kunder uten å vite noe om levering. Jeg takket for at hun hadde besvart spørsmålet. Så fikk jeg en full kopi av kjøpsvilkårene i chatten, og noen sure kommentarer om at Elkjøp har regler å forholde seg til. Samtalen ble avsluttet med en (mistenker jeg) sarkastisk "du får ha en god helg."

Fortsatt ingen endring på status (reservert), så da er det jo fristende å tro at vedkommende i support-chatten på Elkjop.no rett og slett bløffa. Det overrasker meg egentlig ikke siden hun i samme samtale sa følgende (kopiert fra log):

 

"Er du heldig vil du motta denne snart, det er ventelister og dem som har bestilt først får selvfølgelig utlevert først."

 

"Denne pakken ble sendt 27.10 til deg" (jeg bestilte den altså 29.11)

 

"Jeg ser at denne pakken sendes i dag 3.11"

 

Det er egentlig ikke veldig hastverk for meg å få telefonen, men det her er rett og slett ikke kundebehandling jeg føler er aksepterbar.

Lenke til kommentar

Liten oppdatering etter å ha brukt X i noen timer.

For det første; for en fantastisk telefon! En helt rå skjerm!

 

Face ID virker bittelitt buggy ennå, men virker i 9 av 10 tilfeller. Face ID virker i alle apper som støtter Touch ID.

Ellers er ikke alle apper tilpasset X, men dette kommer nok på løpende bånd i App Store.

 

Litt merkelig i starten uten hjemknapp, men ble fort vant til å sveipe.

 

Ikke så mange downsides med denne telefonen fra min side iallfall! Om jeg skulle trekke frem noe, er det kanskje «leppa» øverst på skjermen der kameraene og sensorene ligger. Og minus for at det kun er 5W-lader i eska..

Lenke til kommentar

Må si meg ekstremt imponert over Face ID. Det bare fungerer, trenger ikke tenke på det engang.

 

Min iPhoneX dukket opp 17:30 (hvorfor det er umulig for fraktselskapet å gi litt mer klare beskjeder når ting blir levert er for meg et mysterie). Jobbet hjemmefra, men kunne vært på jobb først uten problem.

Lenke til kommentar

Har lekt med tlf siden ca kl 5! FaceID har ikke feilet en eneste gang for min del :D Foreløpig liker jeg oppgraderingen godt, gikk fra 6s (med knust skjerm...)->X, og det er en helt annen verden!

 

Men har lest mye i tråden om folk som sliter med leveranser fra diverse steder som elkjøp, telia osv... Hvorfor bestilte dere ikke direkte fra Apple? Da er man jo garantert en tlf, istedenfor å ikke vite. Sånn som f eks elkjøp hvor de selv ikke visste hvor mange de fikk inn, når de kom osv... For min del er det jo ett fett hvor dere bestiller i fra er bare nysgjerrig. Og jo ferre som bestiller fra Apple jo bedre for min del, da er det større sannsynlighet for at jeg får sikret meg en kopi ;P 

Lenke til kommentar

Har lekt med tlf siden ca kl 5! FaceID har ikke feilet en eneste gang for min del :D Foreløpig liker jeg oppgraderingen godt, gikk fra 6s (med knust skjerm...)->X, og det er en helt annen verden!

 

Men har lest mye i tråden om folk som sliter med leveranser fra diverse steder som elkjøp, telia osv... Hvorfor bestilte dere ikke direkte fra Apple? Da er man jo garantert en tlf, istedenfor å ikke vite. Sånn som f eks elkjøp hvor de selv ikke visste hvor mange de fikk inn, når de kom osv... For min del er det jo ett fett hvor dere bestiller i fra er bare nysgjerrig. Og jo ferre som bestiller fra Apple jo bedre for min del, da er det større sannsynlighet for at jeg får sikret meg en kopi ;P 

 

Ikke alle som var like heldige med å bestille fra apple heller. Blir min siste gang derfra! Jeg refreshet som en gal i fra klokken 08:59, men fikk opp at butikken var nede helt til 09:10 før jeg fikk presset inn bestilling. Hadde da lagret kort og alt klart så bestillingen var unnagjort på "sekunder". Likevel har jeg levering 14.11-20.11... Var mange andre som opplevde det samme og mange som kom inn 09:01 når den skulle være åpen. 

Lenke til kommentar

Må bare si at den føles helt unik. Etter noen få time, sliter jeg fortsatt med å bedøye alle inntrykk.

 

Hjem knappen begynner jeg å vende av meg allerede. Størrelsen er helt OK. Kanskje litt stor til min hånd, slik at jeg bør bruke 2 hender. Men går seg nok til.

 

Fantastisk telefon hvertfall!

Lenke til kommentar

Har lekt litt mer; og fått synkronisert ca 100 GB med musikk fra Tidal (cd-kvalitet). Hjemknapp sluttet jeg å tenke på etter 10 min. Eneste lille ting som irriterer pr nå er at det er umulig å få opp batteri-prosent oppe i høyre hjørne. 

 

Edit:

Jo, forresten ser ikke NSB-appen helt frisk ut med tanke på å vise billett. Det dynamiske bilde er ikke der; samt scanning koden dukker aldri opp. 

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Dere som har fått kjørt telefonen hardt siden dere fikk den, hvordan er det med batteritid? Post gjerne deres resultater

Startet oppsettet av den for 8.5 timer siden; har brukt den mer eller mindre kontinuerlig. Har gått ned 30% fra utgangspunktet så langt. Så dette ser lovende ut. Min gamle iPhone 6s+ fikk også installert iOS 11.1 i dag (kona overtok den), og ble også satt opp fra scratch. Den hadde falt med ca. 50% (selv om den har blitt brukt mye mindre). Så dette virker lovende (iPhone 6s+'en er riktignok noen år da).

 

Edit:

Normalt sett er også strømforbruket noe høyere de første dagene etter installering av ny versjon av iOS. iPhone X ble levert med iOS 11.0; fikk beskjed om å oppgradere til 11.1 når jeg satt den opp.

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første dag over. Fantastisk telefon! Ser noen savner hjemknappen, men det er den tingen med iPhone jeg har likt minst de siste årene etter at jeg hadde en Nexus 5 for fire år siden (hvor alle knapper var touch). Så ufattelig mye enklere med touch/bevegelse. Svært etterlengtet spør du meg. «Løft for å vekke» skrudde jeg av på 7 Plus siden man uansett måtte legge fingeren på hjemknappen for å låse opp, men på X er den genial. Liker også at man bare kan touche skjermen når den er av for å vekke den, at man slipper å trykke ned en hjemknapp (eller på-knapp på siden). Å skifte mellom appene er også magisk - her har Apple truffet innertier! Også dette svært etterlengtet. Lettere å få ned skjermen, bare stryker nedover på bunnen (istedenfor dobbeltap på hjemknapp).

 

Face-ID kjapp og fin som forventet. Kjekk funksjon at folk ikke lenger kan ta telefonen og lese alle varslene (detaljene i hver varsel blir først synlig når jeg ser på telefonen). Super batteritid så langt. Kult med animoji. Supert kamera. Lommelyktsnarveien på låseskjermen er også super (bruker ofte lommelykten, så flott med litt raskere tilgang). Premium følelse med metallrammen rundt. Nydelig skjerm (og elsker det mer langstrakte formatet!). Det lille jeg har fått testet av kamera og video ser også toppers ut. Og alt går superraskt!

 

Prosentandelen av tilgjengelig batteri er jeg også vant med å ha fremme, men prosenten kommer uansett opp hver gang man drar ned kontrollsenteret, så føler det er ok. Mange apper allerede tilpasset skjermen, og resten kommer nok iløpet av den neste måneden.

 

Brukte iCloud-backup fra 7 Plus-en, alt gikk silkemykt. Kort oppsummert :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Kanskje litt for tidlig, men leser at iPhone også har de samme problemene med det at bilde brenner seg fast på skjermen blir spennende å se hvor utbredt det blir iPhone med X med OLED

 

http://itavisen.no/2017/11/03/apple-har-ikke-klart-a-lose-dette-problemet-med-iphone-x-skjermen/

 

 

Det er vel heller det at OLED generelt har problemet, ikke iPhone spesifikt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...