Gå til innhold

Politiske parti på Diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit: En del av poenget med Spørretimen forsvinner om vanlige brukere får lov til å svare. Da ender du opp med et helt vanlig underforum under politikk og samfunn.

 

 

Så langt er det bare en tråd der, og ingen partier som svarer, bare brukere. Og da kan fort en tråd ha "satt seg" før den får partisvar. Lite å vinne for SV å poste i en tråd om innvandring som alt har 200 svar fra forumets nasjonalister, for eksempel, selv om det var SV som ble spurt. Svaret vil drukne i "støyen".

 

Så lenge de fleste partiene (?) ikke har brukere ennå, eller i hvert fall ikke aktivitet, så vil nok det være konsekvensen. Forhåpentlig blir de ulike partienes kontoer aktive nok til at man unngår det etterhvert. Kanskje er det en ide å ha en regel for når slike tråder er blitt "vanlige" tråder og bør flyttes til et annet underforum. Ikke vet jeg sikkert hva løsningen er.

 

Med dagens forumstruktur er det uansett vanskelig å unngå at brukere "kaprer" en tråd. I et hierarkisk forum (jeg har alltid drømt om å utvikle et slikt) så ville man kunne la partiene svare OP, og hvert partis svar kunne bli en egen åpen tråd med debatt om det partiets politikk.

 

Jeg antar at hvis et parti vil styre debatten inn mot sitt svar kan de potensielt poste svaret Løvebakken i stedet, og lenke til det i Spørretime-tråden? Da vil reglene for on-topic antagelig være snevrere?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Har dere åpnet for god gammeldags gjesteposting? Hva er hensikten med det?

 

Edit: En del av poenget med Spørretimen forsvinner om vanlige brukere får lov til å svare. Da ender du opp med et helt vanlig underforum under politikk og samfunn.

Når det kommer til gjesteposting gjorde jeg en feil da jeg satt opp tillatelser for den nye kategorien. Jeg tror det skal være ordnet nå, men si fra hvis du fremdeles ser det. Det ble postet ihvertfall ett innlegg som gjest, og det skal ikke være mulig nå. 

 

Vi har besluttet å endre "Spørretimen" til å ikke tillate svar fra brukere. Vanlige brukere kan fra nå av bare starte tråder. Dessverre er det en teknisk begrensing i forumløsningen som da gjør at trådstarter ikke kan komme med oppfølgingsspørsmål. Da kan man enten starte en ny tråd, eller ta kontakt med en forumveileder/moderator/administrator.

 

Vi håper at dette får løftet frem politikernes innlegg mye bedre, samtidig som vi unngår 'et nytt underforum'.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eller så kan man rett og slett forby svar fra andre brukere enn partibrukerne i den kategorien.

Nå kan bare partibrukerne svare på tråder i den kategorien. Ordinære brukere kan ikke svare, men bare opprette tråder. Dessverre medfører dette at trådstartere ikke kan komme med oppfølgingssvar i samme tråd. De kan ta kontakt med veileder/moderator/administrator for å få poste oppfølgingsspørsmål i sine tråder, eller opprette ny tråd. :)

 

Og takk for gode innspill!

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Nå kan bare partibrukerne svare på tråder i den kategorien. Ordinære brukere kan ikke svare, men bare opprette tråder. Dessverre medfører dette at trådstartere ikke kan komme med oppfølgingssvar i samme tråd. 

 

Dere vil kanskje ikke hacke for mye i forumkoden, men det høres ut som en fornuftig begrensning å gjøre Invision oppmerksom på, så kanskje de legger inn et valg for det. Eller bare endrer slik at det alltid blir mulig, jeg ser vel ingen veldig god grunn til at TS ikke skal kunne svare i egen tråd...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Edit: En del av poenget med Spørretimen forsvinner om vanlige brukere får lov til å svare. Da ender du opp med et helt vanlig underforum under politikk og samfunn.

 

 

Så langt er det bare en tråd der, og ingen partier som svarer, bare brukere. Og da kan fort en tråd ha "satt seg" før den får partisvar. Lite å vinne for SV å poste i en tråd om innvandring som alt har 200 svar fra forumets nasjonalister, for eksempel, selv om det var SV som ble spurt. Svaret vil drukne i "støyen".

 

Så lenge de fleste partiene (?) ikke har brukere ennå, eller i hvert fall ikke aktivitet, så vil nok det være konsekvensen. Forhåpentlig blir de ulike partienes kontoer aktive nok til at man unngår det etterhvert. Kanskje er det en ide å ha en regel for når slike tråder er blitt "vanlige" tråder og bør flyttes til et annet underforum. Ikke vet jeg sikkert hva løsningen er.

 

Med dagens forumstruktur er det uansett vanskelig å unngå at brukere "kaprer" en tråd. I et hierarkisk forum (jeg har alltid drømt om å utvikle et slikt) så ville man kunne la partiene svare OP, og hvert partis svar kunne bli en egen åpen tråd med debatt om det partiets politikk.

 

Jeg antar at hvis et parti vil styre debatten inn mot sitt svar kan de potensielt poste svaret Løvebakken i stedet, og lenke til det i Spørretime-tråden? Da vil reglene for on-topic antagelig være snevrere?

 

Geir :)

 

 

Hva med at det blir lagt inn en funksjon der partiet må svare på spørsmålet før tråden blir åpnet for andre brukere? :)

Lenke til kommentar

Hva med at det blir lagt inn en funksjon der partiet må svare på spørsmålet før tråden blir åpnet for andre brukere? :)

 

 

Det krever nok omprogrammering av forumkoden, og slikt bør kanskje helst gjøres av utvikleren (Invision), ikke av forumets teknikere, fordi ellers må man endre det på nytt hver gang det kommer ny versjon av forumet. Men ellers var vel det en interessant løsning.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hva med at det blir lagt inn en funksjon der partiet må svare på spørsmålet før tråden blir åpnet for andre brukere? :)

 

 

 

En bedre løsning hadde kanskje vært å "pinne" svaret fra partiet øverst. Da unngår en av partiet kan "stenge" tråden ved å unnlate å svare på spørsmålet.

Lenke til kommentar

Er det noen måte vi kan finne ut hvilke partier som har registrert brukere så langt? (Annet enn å søke på navn...)

 

Edit: Ser ikke ut til at vi kan søke på navn heller. Kanskje fordi de er en egen gruppe...? 

 

Geir :)

Stemmer, de er i en egen gruppe. Vi har fått flere parti som har sagt seg interesserte, men av ulike årsaker tar det litt tid for dem å registrere konto. Vi håper å få inn flere snarest mulig, og jobber med saken. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...