Gå til innhold

Forfatteren bak Half-Life 2: Episode 3 har lagt ut hele plottet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Half-life må være tidenes mest oppskrytte spill-serie. Aldri skjønt hva som var så spesielt med de spillene. Middelmådig.

 

Middelmådig er din mening, men det er ikke vanskelig å skjønne hva som var spesielt med Half Life 2 når det revolusjonerte hele FPS-sjangeren. Det var en ny standard for grafikk, for bruk av fysikk, en helt ny plattform og en helt ny bruk av interaktiv historiefortelling gjennom blant annet NPCer mer lignende skuespillere enn statiske figurer. Vi tar slike ting forgjeves nå i 2017, så å kalle det oppskrytt i 2003 er bare historieløst.

 

 

Tittel på artikkelen er forøvrig missledende, da det ikke er noen som påstår at Epistle 3 er canon.

 

 

Nå spilte jeg det når det kom ut i 2003 og ble ikke imponert i det hele tatt. Noen har vel høyere krav enn andre.

Half-Life 2 ble utgitt november 2004, så du kan umulig ha spilt det i 2003 ;)

 

 

Nå var det han jeg svarte som sa det kom ut i 2003. Min tabbe å stole på han ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg liker subjektivt ikke et spill som alle andre liker => spillet er objektivt oppskrytt.... :roll:

 

Nå ser du vel at det er ganske mange av oss her inn som syns dette er et oppskrytt spill. "alle andre" liker tydelig ikke dette spillet så mye som du tror.

 

Alle andre liker tydeligvis spillet mer enn du tror ;)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_considered_the_best

 

http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/pc/filtered?sort=desc

 

Half Life 2 troner ganske høyt oppe på alle rangeringer både blant anmeldere og folk flest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns Valve burde selge rettighetene til Half Life til ett annet spillselskap om de likevel bare kommer til å sitte på serien.

 

Er kun 2 spill jeg bryr meg om at Valve skal slippe ut, Half Life 3 og Portal 3. Alt de bryr seg om nu som Moba, kortspill og lignende kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Er nesten for galt når ALLE andre spillselskap i dag slipper ut bedre spill enn Valve gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt farfetched, men her er en teori om hvorfor slutten på HL2:EP3 ikke nødvendigvis betyr døden til HL3.

 

TL;DW: Laidlaw ønsket å avslutte serien med en åpen slutt for å gi blanke ark til arvtagere. Valve kan ha gått med på dette, og det er mange spor som tyder på at Valve ikke har gitt opp Half Life enda, slik som Half Life VR, og et par eksperimentelle spillkart. Episode 3 har vært en byrde og har blitt gammelt og utdatert, stikk i strid med Half Life sin typisk fremragende innovasjon. Å kvitte seg med historien og begynne med blanke ark er trolig minste motstands vei ut av et development hell

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns Valve burde selge rettighetene til Half Life til ett annet spillselskap om de likevel bare kommer til å sitte på serien.

 

Er kun 2 spill jeg bryr meg om at Valve skal slippe ut, Half Life 3 og Portal 3. Alt de bryr seg om nu som Moba, kortspill og lignende kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Er nesten for galt når ALLE andre spillselskap i dag slipper ut bedre spill enn Valve gjør.

Du bryr deg ikke om VR heller da antar jeg? Det er greit det, er mange som ikke bryr seg om VR (flopp,3dtv osv. blablabla) inntil de prøver god VR og ser hva Valve har eksperimentert med i blant annet "The Lab". Da går det et lys opp for mange. Hvis du vil ha mer Portal, så finner du det der. Og tja kanskje vi også har fått noen hint i The Lab om hva annet de jobber med og hvordan det potensielt kan se ut, slik som de 3 VR spillene de har annonsert. Og nei det ene av de spillene er ikke det kortspillet, det har GabeN selv bekreftet. https://www.reddit.com/r/artifact_game/comments/6wdmn7/artifact_is_not_a_vr_game/

 

 

Og for interessere så kan det også være verdt å holde et øye med Pax West 1- 4 September. Gjett hvem som har tilholdssted like i nærheten ;) Kan være at noe Valve relatert skjer eller ikke skjer i løpet av helgen som kommer  :ninja: 

http://west.paxsite.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...