Gå til innhold

Forfatteren bak Half-Life 2: Episode 3 har lagt ut hele plottet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Half life har gitt meg mange gode minner, husker bestefar lo godt når han så meg brenne zombier i Ravenholm... Og så kjøpte han seg HL2 rett etterpå, han blir nok rimelig lei seg når jeg forteller at det mest sannsynlig ikke blir mer Half-life.

 

Selvom det har ligget i kortene en stund.

Lenke til kommentar

 

Half-life må være tidenes mest oppskrytte spill-serie. Aldri skjønt hva som var så spesielt med de spillene. Middelmådig.

 

 

Middelmådig er din mening, men det er ikke vanskelig å skjønne hva som var spesielt med Half Life 2 når det revolusjonerte hele FPS-sjangeren. Det var en ny standard for grafikk, for bruk av fysikk, en helt ny plattform og en helt ny bruk av interaktiv historiefortelling gjennom blant annet NPCer mer lignende skuespillere enn statiske figurer. Vi tar slike ting forgjeves nå i 2017, så å kalle det oppskrytt i 2003 er bare historieløst.

HL2 var en tech demo for source ikke noe mer. Historien var total uinteressant og gameplay simpelt.

 

HL1 kan jeg gå med på var revolusjonerende når det kom til gameplay og historie fortelling. Men ikke HL2.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

HL2 var en tech demo for source ikke noe mer. Historien var total uinteressant og gameplay simpelt.

 

Ok sure. Du har rett til å ha din subjektive mening, så stå på. En techdemo er det derimot ikke, spesielt ikke siden Source-motoren i hovedsak var reservert for Valve-spill i begynnelsen.

Endret av Gavekort
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Half-life må være tidenes mest oppskrytte spill-serie. Aldri skjønt hva som var så spesielt med de spillene. Middelmådig.

 

Middelmådig er din mening, men det er ikke vanskelig å skjønne hva som var spesielt med Half Life 2 når det revolusjonerte hele FPS-sjangeren. Det var en ny standard for grafikk, for bruk av fysikk, en helt ny plattform og en helt ny bruk av interaktiv historiefortelling gjennom blant annet NPCer mer lignende skuespillere enn statiske figurer. Vi tar slike ting forgjeves nå i 2017, så å kalle det oppskrytt i 2003 er bare historieløst.

 

 

Tittel på artikkelen er forøvrig missledende, da det ikke er noen som påstår at Epistle 3 er canon.

 

 

Nå spilte jeg det når det kom ut i 2003 og ble ikke imponert i det hele tatt. Noen har vel høyere krav enn andre.

Lenke til kommentar

 

HL2 var en tech demo for source ikke noe mer. Historien var total uinteressant og gameplay simpelt.

 

 

Ok sure. Du har rett til å ha din subjektive mening, så stå på. En techdemo er det derimot ikke, spesielt ikke siden Source-motoren i hovedsak var reservert for Valve-spill i begynnelsen.

Tech demo for forbrukere. Kjøp spillene våre se på den fine fysikken og grafikken.

Hvert eneste område i HL2 hadde en gimmick for å vise frem et aspekt av source motoren. Nå skal vi bruke tønner. Nå skal vi vise vann fysikk og grafikken osv.

Lenke til kommentar

Både folk og presse hadde bestemt seg på forhånd for at HL2 skulle være det beste spillet noensinne, og selv om det er langt ifra sannheten, var spillet bra nok til at de færreste var villige til å skifte mening. Men Source er en helt enorm spillmotor.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nå spilte jeg det når det kom ut i 2003 og ble ikke imponert i det hele tatt. Noen har vel høyere krav enn andre.

 

Som jeg implisitt har understreket, så kan jeg ikke argumentere mot dine subjektive meninger, men at du ikke ble imponert sier bare hva ditt inntrykk av en ny bevegelse innenfor FPS-sjangeren var, og jeg mener ditt inntrykk er unormalt. Hva din mening var endret ikke på faktumet hva Half Life 2 var og hva som skjedde med FPS-spill i kjølvannet av HL2.

 

Tech demo for forbrukere. Kjøp spillene våre se på den fine fysikken og grafikken.

Hvert eneste område i HL2 hadde en gimmick for å vise frem et aspekt av source motoren. Nå skal vi bruke tønner. Nå skal vi vise vann fysikk og grafikken osv.

 

 

Jeg tror du har litt liberal bruk av ordet "techdemo".

  • Liker 6
Lenke til kommentar

HL2 kan godt være veldig viktig selv om det ikke er like guddommelig fantastisk som mange skal ha det til.

For å si det sånn, når jeg starter opp igjen Deus Ex igjen pleier jeg som regel å runde det på nytt. Half-Life 2 spiller jeg bare noen kapitler av før jeg går lei. Men HL2 er ufattelig mye bedre programmert og optimert.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

Half-life må være tidenes mest oppskrytte spill-serie. Aldri skjønt hva som var så spesielt med de spillene. Middelmådig.

 

Middelmådig er din mening, men det er ikke vanskelig å skjønne hva som var spesielt med Half Life 2 når det revolusjonerte hele FPS-sjangeren. Det var en ny standard for grafikk, for bruk av fysikk, en helt ny plattform og en helt ny bruk av interaktiv historiefortelling gjennom blant annet NPCer mer lignende skuespillere enn statiske figurer. Vi tar slike ting forgjeves nå i 2017, så å kalle det oppskrytt i 2003 er bare historieløst.

 

 

Tittel på artikkelen er forøvrig missledende, da det ikke er noen som påstår at Epistle 3 er canon.

 

 

Joda, HL2 var viktig, som frittstående spill er det dog dessverre ikke supergøy.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nå spilte jeg det når det kom ut i 2003 og ble ikke imponert i det hele tatt. Noen har vel høyere krav enn andre.

 

Som jeg implisitt har understreket, så kan jeg ikke argumentere mot dine subjektive meninger, men at du ikke ble imponert sier bare hva ditt inntrykk av en ny bevegelse innenfor FPS-sjangeren var, og jeg mener ditt inntrykk er unormalt. Hva din mening var endret ikke på faktumet hva Half Life 2 var og hva som skjedde med FPS-spill i kjølvannet av HL2.

 

Tech demo for forbrukere. Kjøp spillene våre se på den fine fysikken og grafikken.

Hvert eneste område i HL2 hadde en gimmick for å vise frem et aspekt av source motoren. Nå skal vi bruke tønner. Nå skal vi vise vann fysikk og grafikken osv.

 

 

Jeg tror du har litt liberal bruk av ordet "techdemo".

 

 

Morro at du presenterer din egne meninger som fakta :) Etter å ha spilt Battlefield 1942, Farcry og  COD 1 i opptil 2 år før HL2 kom ut, så skulle det mer til enn et slapt spill som HL2 for å imponere meg iallefall. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...