Jump to content
Arodem

Forfatteren bak Half-Life 2: Episode 3 har lagt ut hele plottet

Recommended Posts

Half life har gitt meg mange gode minner, husker bestefar lo godt når han så meg brenne zombier i Ravenholm... Og så kjøpte han seg HL2 rett etterpå, han blir nok rimelig lei seg når jeg forteller at det mest sannsynlig ikke blir mer Half-life.

 

Selvom det har ligget i kortene en stund.

Share this post


Link to post

Utrolig rart og trist at de kastet bort en slik enorm mulighet. Men Valve har jo gått kraftig nedover på spillfronten etter Portal serien og det at mange kreative tungvektere har forlatt selskapet er tydelig. :(

Share this post


Link to post
Annonse

Middelmådig? I forhold til hva da?? Half-Life er gamle spill, men spesielt 2'ern holder seg nok veldig godt i forhold til dagens standard.

Share this post


Link to post

Jeg hadde definitivt betalt for å spille gjennom denne storyen i en HL2 episode. Selv på originale source motoren, hadde ikke brydd meg om det var utdatert grafikk i det hele tatt.

 

Å lese avslutningen på denne sagaen gjorde meg bare trist! :(

Share this post


Link to post

 

Half-life må være tidenes mest oppskrytte spill-serie. Aldri skjønt hva som var så spesielt med de spillene. Middelmådig.

 

 

Middelmådig er din mening, men det er ikke vanskelig å skjønne hva som var spesielt med Half Life 2 når det revolusjonerte hele FPS-sjangeren. Det var en ny standard for grafikk, for bruk av fysikk, en helt ny plattform og en helt ny bruk av interaktiv historiefortelling gjennom blant annet NPCer mer lignende skuespillere enn statiske figurer. Vi tar slike ting forgjeves nå i 2017, så å kalle det oppskrytt i 2003 er bare historieløst.

HL2 var en tech demo for source ikke noe mer. Historien var total uinteressant og gameplay simpelt.

 

HL1 kan jeg gå med på var revolusjonerende når det kom til gameplay og historie fortelling. Men ikke HL2.

Share this post


Link to post

Jeg synes Half-Life ble tynnere og tynnere utover i episodene. Mer fokus på wow-faktor og fortelling enn gameplay. Er faktisk usikker på om jeg noensinne fullførte episode 2. Kan godt skjønne at de kreative tungvekterne mistet interessen.

Share this post


Link to post

HL2 var en tech demo for source ikke noe mer. Historien var total uinteressant og gameplay simpelt.

 

Ok sure. Du har rett til å ha din subjektive mening, så stå på. En techdemo er det derimot ikke, spesielt ikke siden Source-motoren i hovedsak var reservert for Valve-spill i begynnelsen.

Edited by Gavekort

Share this post


Link to post

 

Half-life må være tidenes mest oppskrytte spill-serie. Aldri skjønt hva som var så spesielt med de spillene. Middelmådig.

 

Middelmådig er din mening, men det er ikke vanskelig å skjønne hva som var spesielt med Half Life 2 når det revolusjonerte hele FPS-sjangeren. Det var en ny standard for grafikk, for bruk av fysikk, en helt ny plattform og en helt ny bruk av interaktiv historiefortelling gjennom blant annet NPCer mer lignende skuespillere enn statiske figurer. Vi tar slike ting forgjeves nå i 2017, så å kalle det oppskrytt i 2003 er bare historieløst.

 

 

Tittel på artikkelen er forøvrig missledende, da det ikke er noen som påstår at Epistle 3 er canon.

 

 

Nå spilte jeg det når det kom ut i 2003 og ble ikke imponert i det hele tatt. Noen har vel høyere krav enn andre.

Share this post


Link to post

 

HL2 var en tech demo for source ikke noe mer. Historien var total uinteressant og gameplay simpelt.

 

 

Ok sure. Du har rett til å ha din subjektive mening, så stå på. En techdemo er det derimot ikke, spesielt ikke siden Source-motoren i hovedsak var reservert for Valve-spill i begynnelsen.

Tech demo for forbrukere. Kjøp spillene våre se på den fine fysikken og grafikken.

Hvert eneste område i HL2 hadde en gimmick for å vise frem et aspekt av source motoren. Nå skal vi bruke tønner. Nå skal vi vise vann fysikk og grafikken osv.

Share this post


Link to post

Både folk og presse hadde bestemt seg på forhånd for at HL2 skulle være det beste spillet noensinne, og selv om det er langt ifra sannheten, var spillet bra nok til at de færreste var villige til å skifte mening. Men Source er en helt enorm spillmotor.

Edited by Isbilen

Share this post


Link to post

 

Nå spilte jeg det når det kom ut i 2003 og ble ikke imponert i det hele tatt. Noen har vel høyere krav enn andre.

 

Som jeg implisitt har understreket, så kan jeg ikke argumentere mot dine subjektive meninger, men at du ikke ble imponert sier bare hva ditt inntrykk av en ny bevegelse innenfor FPS-sjangeren var, og jeg mener ditt inntrykk er unormalt. Hva din mening var endret ikke på faktumet hva Half Life 2 var og hva som skjedde med FPS-spill i kjølvannet av HL2.

 

Tech demo for forbrukere. Kjøp spillene våre se på den fine fysikken og grafikken.

Hvert eneste område i HL2 hadde en gimmick for å vise frem et aspekt av source motoren. Nå skal vi bruke tønner. Nå skal vi vise vann fysikk og grafikken osv.

 

 

Jeg tror du har litt liberal bruk av ordet "techdemo".

Share this post


Link to post

HL2 kan godt være veldig viktig selv om det ikke er like guddommelig fantastisk som mange skal ha det til.

For å si det sånn, når jeg starter opp igjen Deus Ex igjen pleier jeg som regel å runde det på nytt. Half-Life 2 spiller jeg bare noen kapitler av før jeg går lei. Men HL2 er ufattelig mye bedre programmert og optimert.

Edited by Isbilen

Share this post


Link to post

Er nok en god grunn til at et tilnærmet samlet spill-univers ser på HL serien som noe av det aller aller beste som var på den tiden(og gjennom tiden), og som var banebrytende for videre utvikling. :)

Share this post


Link to post

 

Half-life må være tidenes mest oppskrytte spill-serie. Aldri skjønt hva som var så spesielt med de spillene. Middelmådig.

 

Middelmådig er din mening, men det er ikke vanskelig å skjønne hva som var spesielt med Half Life 2 når det revolusjonerte hele FPS-sjangeren. Det var en ny standard for grafikk, for bruk av fysikk, en helt ny plattform og en helt ny bruk av interaktiv historiefortelling gjennom blant annet NPCer mer lignende skuespillere enn statiske figurer. Vi tar slike ting forgjeves nå i 2017, så å kalle det oppskrytt i 2003 er bare historieløst.

 

 

Tittel på artikkelen er forøvrig missledende, da det ikke er noen som påstår at Epistle 3 er canon.

 

 

Joda, HL2 var viktig, som frittstående spill er det dog dessverre ikke supergøy.

 

AtW

Share this post


Link to post

 

 

Nå spilte jeg det når det kom ut i 2003 og ble ikke imponert i det hele tatt. Noen har vel høyere krav enn andre.

 

Som jeg implisitt har understreket, så kan jeg ikke argumentere mot dine subjektive meninger, men at du ikke ble imponert sier bare hva ditt inntrykk av en ny bevegelse innenfor FPS-sjangeren var, og jeg mener ditt inntrykk er unormalt. Hva din mening var endret ikke på faktumet hva Half Life 2 var og hva som skjedde med FPS-spill i kjølvannet av HL2.

 

Tech demo for forbrukere. Kjøp spillene våre se på den fine fysikken og grafikken.

Hvert eneste område i HL2 hadde en gimmick for å vise frem et aspekt av source motoren. Nå skal vi bruke tønner. Nå skal vi vise vann fysikk og grafikken osv.

 

 

Jeg tror du har litt liberal bruk av ordet "techdemo".

 

 

Morro at du presenterer din egne meninger som fakta :) Etter å ha spilt Battlefield 1942, Farcry og  COD 1 i opptil 2 år før HL2 kom ut, så skulle det mer til enn et slapt spill som HL2 for å imponere meg iallefall. 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...